MS Flight Simulator får troligen virtual reality-stöd

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:

Vilken förmodade push?
Xbox one x var också meningen att ha VR när konsolen presenterades men det var ju tydligen bara lögn för att bygga hype.

Känns som att du hittar på där... XBOX one X har jag aldrig hört något om att ska få vr från officiellt håll. Att nästa box får VR/AR är nog en no-brainer med tanke på utvecklingen hos MS och deras spelstudios. Ex Flight simulator, Minecraft earth. Att de inte ville göra en flawed version redan för 1 till 2 år sedan som PSVR ska mma högakta dem för. Idag kan VR bara spelas på PC, men Nästa xbox och ev PS5 kan säkert ändra på detta. Smutt hade varit om nästa box får mixed reality stöd direkt.

Avstängd
Skrivet av anon_81726:

Känns som att du hittar på där... XBOX one X har jag aldrig hört något om att ska få vr från officiellt håll.

Vad skulle jag tjäna på att hitta på saker? Hade själv förhandsbokat en One X för vr men när allt VR snack försvann från Microsoft så valde jag att avboka och det är jag glad för.

Från Xbox briefing 2016 då Microsoft med Phil Spencer på scenen avtäckte xbox Scorpio:

"On stage at the Xbox briefing, Spencer called out VR as another big feature of Scorpio, but gave no details as to how you’d jump into virtual reality through your Xbox. (Bethesda’s creative director Todd Howard, however, did appear in a video to say that the VR version of Fallout 4 that his company is developing would come to Project Scorpio.)"

https://www.wired.com/2016/06/xbox-vr-scorpio-phil-spencer/

Aaron Greenberg har även också nämnt att det skulle komma Scorpio exklusiva spel men att dessa endast skulle vara VR spel.

Vr kan gott och väl spelas på Playstation idag. Alltså inte bara på PC. Bara xbox man inte kan spela VR på.

Att xbox får VR nästa generation hoppas jag verkligen på. Inte för annat än att få vr-marknaden att växa.

Edit:
Även här finns att läsa om saken och om att Microsoft tagit bort VR omnämnandet från deras hemsida
https://www.tweaktown.com/news/56014/high-fidelity-vr-scrubbe...

Så nej. Jag hittar inte på något. Och Jo. Microsoft avtäckte VR till xbox One x officiellt


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

12
Skriv svar