Guide – Så kommer du igång med Destiny 2

Robot
Guide – Så kommer du igång med Destiny 2

Känner du dig vilsen som ny spelare? Se hit!

#Bungie, #Destiny-2, #new-light


Inaktiv

Sjysst artikel! Har ganska kul med Destiny 2 efter ett väldigt långt uppehåll.
Föredrar helt klart detta systemet utan levling över det gamla där man tvingas grinda sig till maxlevel för att kunna delta i endgame.

Medlem

Bra guide, passar perfekt då jag precis återupptog destiny igen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av nyskapande:

Bra guide, passar perfekt då jag precis återupptog destiny igen.

Något du själv tycker är konstigt eller rörigt?


signatur
ndr
Medlem

Finns det nån svensk clan på PC man skulle kunna joina?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ndr:

Finns det nån svensk clan på PC man skulle kunna joina?

Dessa två trådar är färskast.

https://www.fz.se/forum/trad/436744
https://www.fz.se/forum/trad/435381

Annars finns det säkert folk på vår Discord.

https://www.fz.se/artikel/275747


signatur
Medlem

Den här guiden kom lämpligt, håller precis på att ladda ner spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Jobbar med data

Kan man hoppa över Power Level 750 och grinda om man så önskar. Finns det några områden/quest man missar med den här boosten?

Inaktiv
Skrivet av jreklund:

Kan man hoppa över Power Level 750 och grinda om man så önskar. Finns det några områden/quest man missar med den här boosten?

Alla blir automatiskt 750. Det finns inga levlar längre. Du kan dock göra alla gamla missions om du så önskar genom att besöka diverse NPCs.

Medlem

Man kanske skulle ge detta en chans igen!

Inaktiv
Skrivet av Frasstheass:

Man kanske skulle ge detta en chans igen!

Jag slutade med detta tidigt 2018 och startade igen för nån vecka sedan. Kanska kul med miljöbyte och spelbyte.
Har farmat mig upp till 903 power nu och ska snart fortsätta campaign. Fastnade dock på en rövsvår quest så behöver nog en whisky innan jag vågar mig på den questen igen

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Alla blir automatiskt 750. Det finns inga levlar längre. Du kan dock göra alla gamla missions om du så önskar genom att besöka diverse NPCs.

Jag gissar på att alla fiender scalas till sin level om man kör de första uppdragen?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Chimoru:

Jag gissar på att alla fiender scalas till sin level om man kör de första uppdragen?

Allt är balanserat runt 750 power, med vissa undantag för svårare saker som raids.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Jag har spelat Destiny sedan dag 1, och jag tror aldrig det har varit bättre än nu. Armor 2.0 kan vara lite rörigt att förstå, men annars är det mycket glädje för pengarna. Rekommenderas.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag har spelat Destiny sedan dag 1, och jag tror aldrig det har varit bättre än nu. Armor 2.0 kan vara lite rörigt att förstå, men annars är det mycket glädje för pengarna. Rekommenderas.

Definitivt mycket bättre! Bara att kasta sig in i aktiviteter och ha roligt. Inte massa tråkig grind och levling som måste göras först!

Gnällkuk

Enda nackdelen hitintills med expansionen är att det är väldigt mycket återanvänt material, det är ju så klart kul att besöka månen igen i full grafisk flärd men det blir hyfsat snart halvtrist då man nött månen och bossarna tidigare. Jobbat mig upp till 922 nu, men ja, det går inte supersnabbt att levla nu


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gen
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Något du själv tycker är konstigt eller rörigt?

Questsystemet (förutom kampanjerna) tycker jag är rätt kasst. Du får oftast väldigt lite information och är nästan tvungen att googla vilket känns underligt. Du har ingen quest marker till de quests i din logg och måste helt enkelt räkna ut själv vart du ska gå och vilka fiender som är "Vex" eller "Taken". Känns som något nya spelare kanske kommer att ha problem med.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gen:

Questsystemet (förutom kampanjerna) tycker jag är rätt kasst. Du får oftast väldigt lite information och är nästan tvungen att googla vilket känns underligt. Du har ingen quest marker till de quests i din logg och måste helt enkelt räkna ut själv vart du ska gå och vilka fiender som är "Vex" eller "Taken". Känns som något nya spelare kanske kommer att ha problem med.

Sånt är man ju ganska bortskämd med i andra spel, som snarare kan överförklara saker. Kenneth på Sweclockers sa också att det finns mycket quests att hitta ute "i det vilda".


signatur
Medlem

Perfekt spel för mig som småbarnsförälder som behöver en shooter att varva mellan mina taktiska shooters (squad, PS, rising storm).

Medlem

Orkade inte läsa allt så jag kanske missade det. Men vissa bitar är borta nu. Början är inte där den ska. När man låser upp förmågor är borta. Spelar spelet ibland. Men avancerar i storyn rätt sakta eftersom jag föredrar att spela Crucible el Gambit. Har aldrig varit mycket för resten faktiskt. Mycket pågund av att spelet saknat innehåll under vissa perioder. D2 har varit svårt att fastna för eftersom det tog sån tid innan Crucible blev bra. Har verkligen stört mig på att det tagit sån tid innan spelet på grundnivå kommit upp i samma klass som 1an. Grunden i d2 blev typ krossad som en spegel. Bitar försvann och förvrängdes till det sämre. Som att spelet pruttar ut spöken och sparrow samt skepp till en(utan riktigt egen värde direkt). Vet ni skillnaden på en skräp arkadhall som pruttar ut tokens och en riktig? Då vet ni precis vad jag kände. D2 var länge en skräpig arkadhall utan roliga attraktioner. Tycker grunden fortfarande är liknande fast mycket bättre såklart. Hoppas verkligen att dom väljer att bara förbättra 3an. Och kan dom inte det så borde dom inge göra något alls.

Gen
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sånt är man ju ganska bortskämd med i andra spel, som snarare kan överförklara saker. Kenneth på Sweclockers sa också att det finns mycket quests att hitta ute "i det vilda".

Visst men när det står "Complete a Lost Sector on Mars"...vilken menar de då? Finns det inte mer än en sådan? Eller när det står "Complete a Challenge", vad är en Challenge? Och slutligen "Kill X", vad är det för monster och var finns det?

Kan inte tänka mig att jag missat någon "Quest text" direkt?

Medlem

Spelade igenom det när det blev gratis för något år sedan.

Sjukt kass upplevelse, tog mig typ 6 timmar att bränna igenom kampanjen och under tiden så hade de inte lyckats få mig att bry mig för fem öre om de olika faktionerna i spelet eller varför vi ens slogs.

Detta var då core spelet utan expansioner, kan någon förklara vad som ändrats som gör det här värt att spela igen.

För rent mekaniskt fans det en gedigen shoter som drunknar i medelmåttigt innehåll och svårmotiverad progression.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Spelade igenom det när det blev gratis för något år sedan.

Sjukt kass upplevelse, tog mig typ 6 timmar att bränna igenom kampanjen och under tiden så hade de inte lyckats få mig att bry mig för fem öre om de olika faktionerna i spelet eller varför vi ens slogs.

Detta var då core spelet utan expansioner, kan någon förklara vad som ändrats som gör det här värt att spela igen.

För rent mekaniskt fans det en gedigen shoter som drunknar i medelmåttigt innehåll och svårmotiverad progression.

Jag spelade lite under samma period som jag tror du beskriver, när spelet under några dagar gavs bort gratis på battle.net launchern i vintras, och jag hade då samma upplevelse som dig. När spelet nu gick över till steam och blev (delvis) F2P så tänkte jag att jag ger det en chans till, och jag tycker att dom har förbättrat mycket under det senaste halvåret. Mycket av det beror kanske på att jag fick bra mycket mer content nu eftersom två expansions till blev F2P jämfört med sist jag spelade, men det känns också som att de tagit bort mycket som kändes helt meningslöst innan, inget direkt jag kan sätta fingret på, men jag har haft skitkul med spelet de senaste två veckorna.

Medlem

Var väldigt sugen på att ge detta en chans till med tanke på att Bungie har brutit med Activision. Men herregud så länge det tar att komma in i spelet. Inloggning + plocka upp bounties i the tower + flyga till en av planeterna känns som att det tar 10-15 minuter på PS4. Lyckas klara en hel akt i Slay the Spire på Switch medans jag väntar. Känns inte riktigt värt det för mig som har tid att spela 30-60 minuter i taget.

Medlem

Kul guide! Jag har precis börjat spela Destiny 2 igen. Kör igenom hela storyn osv. Extremt roligt! Visste inte att jag saknat Destiny Dom verkar ha lagt till grymt mycket saker att göra vilket är roligt. Jag undrar om det finns någon discord grupp för Svenska icke proffs att spela raids eller strikes med?

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Spelar spelet ibland. Men avancerar i storyn rätt sakta eftersom jag föredrar att spela Crucible el Gambit. Har aldrig varit mycket för resten faktiskt. Mycket pågund av att spelet vissa perioder. D2 har varit svårt att fastna för eftersom det tog sån tid innan Crucible blev bra.

Hur är Crucible nu för tiden? Jag spelade supermycket Crucible i ettan. Där tycker jag det var väldigt rättvist (och svårt). När man blev slipad där var det riktigt roligt. I 2:an tycker jag det var mer casual och baserades för mycket på superattacker. Många av specialattackerna var instakill och såg man en titan få super visste man att man var död.

Fördelen var väl att det inte krävdes så mycket Grind ute i den vanliga världen för att få vettiga vapen i 2:an. Detta på gott och ont iof.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vilken:

Kul guide! Jag har precis börjat spela Destiny 2 igen. Kör igenom hela storyn osv. Extremt roligt! Visste inte att jag saknat Destiny Dom verkar ha lagt till grymt mycket saker att göra vilket är roligt. Jag undrar om det finns någon discord grupp för Svenska icke proffs att spela raids eller strikes med?

Vi har en kanal för att hitta spelare på Discord, #sokerspelare, där det ofta finns folk att lira med. Vet att bland annat @wardancer hänger på Discord.


signatur
Medlem
1
Skriv svar