Quiz – Vad kan du om remakes och remasters?

Robot
Quiz – Vad kan du om remakes och remasters?

Veckans FZ-quiz: Enhanced Remastered DX 10th Anniversary Edition.

#fz, #quiz


Medlem

Hur kunde "Pasta" inte vara rätt svar....

Medlem

Första gången någonsin jag fått 9/10 yey.

Medlem

UFO Enemy unknown hette faktiskt Xcom Enemy unknown på Playstation


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

7/10 Korrekta svar!
Din bästa tid är nu. Och förr. Men framför allt förr omgjort till nu.

Medlem
Gen
Medlem

6/10, ett slarvfel
Okej ^_^

Medlem

6/10 helt Ok ändå.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Här fick jag inte många rätt... Kanske för att det inte görs remakes och remasters PÅ BRA SPEL!

Medlem

4/10 Korrekta svar!

Helt okej, men kanske dags att göra en remaster av ditt minne?

Haha gärna tack!

Inaktiv

10/10

Första gången. Fast just remakes var man ju med på när originalen släpptes, åldersdopning.

Medlem

Gött! 7/10!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

ELF
Medlem

Oj, aldrig hört talas om Tofu karaktären förräns nu. Då körde ändå jag och mina kompisar igenom alla bokstavskombinationer.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

6/10 Korrekta svar!


signatur

I drank what?

Medlem

8/10 , gissade på nästan hälften

Medlem

9 av 10, missade på Monkey Island men utöver det behövde jag inte gissa.

Medlem

6/10

Gissade på alla.

Medlem

4/10 Korrekta svar!
Helt okej, men kanske dags att göra en remaster av ditt minne?

Nej, minnet är det inget fel på men remasters är inte min grej, speciellt då äldre konsolspel... Jag anser snarare att spel-branschen (precis som film-industrin) går in i en kreativ återvändsgränd i och med alla dess "remasters".

MEG
Medlem

5/10 Korrekta svar!
Helt okej, men kanske dags att göra en remaster av ditt minne?

ARGFHHH


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Många Japanska spel i denna quiz, inte riktigt mitt kunskaps område

Medlem
Skrivet av Chomag:

4/10 Korrekta svar!
Helt okej, men kanske dags att göra en remaster av ditt minne?

Nej, minnet är det inget fel på men remasters är inte min grej, speciellt då äldre konsolspel... Jag anser snarare att spel-branschen (precis som film-industrin) går in i en kreativ återvändsgränd i och med alla dess "remasters".

Remasters passar mig utmärkt då jag älskar äldre spel, men har svårt att gå tillbaka till de p.g.a. den ofta utdaterade grafiken eller spelkontrollen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

8/10 Korrekta svar!
Din bästa tid är nu. Och förr. Men framför allt förr omgjort till nu.

Skrivet av Puscifer:

Remasters passar mig utmärkt då jag älskar äldre spel, men har svårt att gå tillbaka till de p.g.a. den ofta utdaterade grafiken eller spelkontrollen.

Ja då är kompletta remakes betydligt bättre med allt omgjort från grunden.

Den enda remaster jag efterfrågar är förövrigt GTA 4. Helst en remake. Det kommer aldrig hända dock.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@Puscifer:

Där håller jag förvisso med dig då jag har samma problem själv med äldre spel som inte "åldrats" väl så att säga. Försökte mig på att spela Vampire: The Masquerade - Bloodlines tidigare i år, men det gick inte p.g.a usel grafik och urusel spelmekanik. Så å ena sidan skulle jag vilja spela en uppfräschad version av spelet å andra sidan är jag rädd att spelbranschen gör precis samma sak som filmbranschen och satsar en jäkla massa resurser på att göra remakes istället för att skapa nya spel.

Även om man gillar ett äldre spel så har man trots allt spelat dem en gång i tiden.

1
Skriv svar