Dagens mest otippade - Dead Space byggde på samma motor som Tiger Woods-spelen

Robot
Dagens mest otippade - Dead Space byggde på samma motor som Tiger Woods-spelen

Inte konstigt att Isaac Clarke var en hejare på att svinga verktyg.

#dead-space, #tiger-woods


Medlem

Sick! =O Deadspace var ett av mina absolut bästa skräck spel jag har lirat var helspänd hela tiden.. Sen så har vi F.e.a.r som har den perfekta blandningen mellen rent utav 80tal action fullt ös med granater och buller och direkt efter så blir stämmningen lite sådär mörk och du går där skit skraj.. underbart!

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Sick! =O Deadspace var ett av mina absolut bästa skräck spel jag har lirat var helspänd hela tiden.. Sen så har vi F.e.a.r som har den perfekta blandningen mellen rent utav 80tal action fullt ös med granater och buller och direkt efter så blir stämmningen lite sådär mörk och du går där skit skraj.. underbart!

Det första F.E.A.R är så jävla bra!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

eld
Medlem

Nu handlar tråden om otippad motoranvändning (tillsammans med spel vi känner igen)
(den tar sig lite extrema friheter, då många av spelen har byggt vidare på motorn något rejält och i vissa fall är de nästan olika motorer)

Gamebryo:

Civilization 4

Oblivion

Catherine

Source:

Halflife 2

Apex Legends

Unreal Engine 2:

Unreal Tournament 2003

Bioshock

Lineage 2

id tech 3:

Quake 3

Black Ops 4

rockstar advanced game engine:

Rockstar table tennis

Red Dead Redemption 2

Gnällkuk

Haha, sånt här är kul kuriosa! Håller första och i viss mån även andra spelet högt.

Startade spelet 22:00 tror jag, jag vågade knappt starta spelet efter den kusliga introfilmen ackompanjerad av en liten tjej som sjöng blinka lilla stjärna. Hög bajsfaktor redan där, och värre blev det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av eld:

rockstar advanced game engine:

Det här att Rockstar gjorde ett pingisspel var så sjukt oväntat, och fortfarande oväntat. Dessutom var det ett bra spel, hade gärna sett en tvåa


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Aesoprock:

Det första F.E.A.R är så jävla bra!

F.E.A.R 1 gjorde så mycket bra. Ai:n var också helt fantastiskt, och är även idag.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag satt och lirade Dead Space för 10 år sen och fast min dåvarande flickvän bara kollade på blev hon räddare än vad jag blev. Jag hoppade till mer av hennes skrik än spelets jump scares 😂

Medlem
Skrivet av Johlor:

F.E.A.R 1 gjorde så mycket bra. Ai:n var också helt fantastiskt, och är även idag.

Ja! Ai:n var riktigt bra. Fienden var liksom smarta på riktigt som jag minns det.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

1
Skriv svar