Star Citizen Alpha Patch 3.7 - Välkommen till underjorden

Medlem

@Anton Q: Är du medveten om att det här spelet fortfarande drar in cirka 2 miljoner dollar i månaden? Det tog dem 6 år att nå 200 miljoner dollar och sedan november förra året har de dragit in 37 miljoner dollar. Jag ser ingen tendens på att stödet för dem sjunker bland de som är entusiaster och som vet vad de betalar för. Personligen har jag extremt svårt att se detta bli ett tyst projekt då det är själva konversationen och öppenheten som drar folk tillbaka och skapar tillit.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

De drar in mer än så, runt $3 miljoner i månaden. Problemet är de också har utgifter, och medans de berättar om hur mycket pengar de får in så är det tysta om hur mycket som går åt. Tills då förra året då de var tvungna att rapportera detta pga av att de skulle ta in extra pengar (som inte skulle vara till för utveckling).

2017 gick det i medel åt $4 miljoner i månaden, och av de totalt $207.6 miiljoner de hade fått in mellan 2012 och 2017 hade $193.3 spenderats. Nu kan de ju ha fått ner utgifterna sedan dess, det är ingen som vet. Och man kan ju undra hur de skall ha råd med marknadsföring om då SQ42 verkligen släpps.

Medlem
Skrivet av filbunke:

De drar in mer än så, runt $3 miljoner i månaden. Problemet är de också har utgifter, och medans de berättar om hur mycket pengar de får in så är det tysta om hur mycket som går åt. Tills då förra året då de var tvungna att rapportera detta pga av att de skulle ta in extra pengar (som inte skulle vara till för utveckling).

2017 gick det i medel åt $4 miljoner i månaden, och av de totalt $207.6 miiljoner de hade fått in mellan 2012 och 2017 hade $193.3 spenderats. Nu kan de ju ha fått ner utgifterna sedan dess, det är ingen som vet. Och man kan ju undra hur de skall ha råd med marknadsföring om då SQ42 verkligen släpps.

Hörde någonstans att dom gör åt ungefär $30 miljoner varje år nu. Det är någon investerare som har gett dom $45 miljoner för marknadsföring också.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Hörde någonstans att dom gör åt ungefär $30 miljoner varje år nu. Det är någon investerare som har gett dom $45 miljoner för marknadsföring också.

$46 miljoner, och fråga är hur hårt användningen är knuten till marknadsföring, om de kan använda det till täcka hål. Har du en länk till att de bara gör av med $30 miljoner nu? $30 miljoner var annars lönekostnaden för 2017. Svårt att se hur de kan skära allt för mycket när SQ42 skall vara klart om ett år.

Quake-konnässsör

Vi streamar lite under kvällen här på twitch om det skulle vara några som skulle vilja se hur spelet ser ut idag.

Twitch kanalen finns med i första inlägget om ni skulle vara intresserade. Själv så blir det att göra lite budget och verksamhetsbidragsansökningar en stund framöver men tittar in i spelat jag med under kvällen.

Medlem

Denna patch funkar mycket bättre än förra, ser fram emot nästa om dom inte försenar min Carrack.

Medlem

Om man inte varit med någonting tidigare, vilket starter pack skulle ni rekommendera att man skaffar?


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Om man inte varit med någonting tidigare, vilket starter pack skulle ni rekommendera att man skaffar?

Mustangen brukar föreslås som det bästa starter skeppet just nu.

Medlem

Har inte spelat en sekund av detta spel, men har följt utvecklingen till och från.

Oförskämd som jag är efter ett par öl så orkar jag inte läsa tidigare inlägg och frågar:

Ni som spelar.

Är det bra?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har inte spelat en sekund av detta spel, men har följt utvecklingen till och från.

Oförskämd som jag är efter ett par öl så orkar jag inte läsa tidigare inlägg och frågar:

Ni som spelar.

Är det bra?

Du kommer nog att få olika svar
För min egen del så tycker jag det är riktigt bra.... för att vara en alfa.
Det går inte att jämföra med ett färdigt spel givetvis.
Men själv har jag redan fått valuta för vad jag betalat.

För 450SEK får du minst 20-30 timmar, mycket mer om du vill samla pengar för att hyra större skepp och testa dom.

Medlem

@filbunke: Tror det var bored gamer som sa det. Har inga källor på det.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

@Priapsi: Ta mustang eller auroa. Tänk på att billigaste paketet inte innehåller squadron 42. I senaste patchen så kan man hyra skepp ganska billigt.

Mer om ship rental i starcitizen.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av JRico:

Du kommer nog att få olika svar
För min egen del så tycker jag det är riktigt bra.... för att vara en alfa.
Det går inte att jämföra med ett färdigt spel givetvis.
Men själv har jag redan fått valuta för vad jag betalat.

För 450SEK får du minst 20-30 timmar, mycket mer om du vill samla pengar för att hyra större skepp och testa dom.

Det tror jag med. Det glädjer mig ifall det blir så

Om du har fått valuta för vad du har betalat, är inte det samma sak som att vara nöjd med ett färdigt spel?

Utveckla gärna, vid tillfälle

Fråga: Har du spelat No Man's sky?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

@JRico @rmpyro Grymt, tack för svar! Får kika på Mustang och Aurora lite närmre. På pappret har det här spelet allt jag söker, men när man inte har koll och ser vissa fantasisummor blir man lätt lite avskräckt. 😉


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

@JRico @rmpyro Grymt, tack för svar! Får kika på Mustang och Aurora lite närmre. På pappret har det här spelet allt jag söker, men när man inte har koll och ser vissa fantasisummor blir man lätt lite avskräckt. 😉

Inga problem
Tänk bara på att spelet är i alfa (det är lätt att glömma ibland när man spelar) så spelbarhet och performance kan variera kraftigt mellan patcherna som släpps varje kvartal.
Ibland vill CIG helt enkelt testa eller introducera vissa spelfunktioner och ibland har dom bara klantat sig

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det tror jag med. Det glädjer mig ifall det blir så

Om du har fått valuta för vad du har betalat, är inte det samma sak som att vara nöjd med ett färdigt spel?

Utveckla gärna, vid tillfälle

Fråga: Har du spelat No Man's sky?

Spelet saknar alldeles för mycket "game loops" och har för mycket buggar (till och från) för att jag ska vara nöjd med spelet helt enkelt. I och för sig är det är väl ett bra betyg att man trots det spelar spelet antar jag.
Det ser dock lovande ut nu när dom i princip är klara med verktygen och fått upp farten.
Nästa vår borde det se väldigt annorlunda ut.

Nej, jag hoppade aldrig på NMS men jag var sugen ett tag.
Kanske blir att testa det i VR i framtiden.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det tror jag med. Det glädjer mig ifall det blir så

Om du har fått valuta för vad du har betalat, är inte det samma sak som att vara nöjd med ett färdigt spel?

Utveckla gärna, vid tillfälle

Fråga: Har du spelat No Man's sky?

Förslagsvis hoppar du på en sån där free flight helg där man får testa spelet gratis. Det händer med jämna mellanrum och jag antar att det kommer en sådan eventuellt i samband med citizencon i november så då kan du få dej en chans 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Btw det skulle vara roligt å veta vilken fps folk har i star citizen beroende på setup.

Jag sitter på en 3900x cpu, 32 gb ram 3200 MHz, m2 disk på 3200 mb/sek och en gammal skäp-gpu från 2016 (r9 380) och har 25-30 fps i 1080p. Givet är det grafikkortet som sänker fpsen, men det skulle vara roligt å se vad ni andra får för fps med er setup för att ha nåt att jämföra med 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Förslagsvis hoppar du på en sån där free flight helg där man får testa spelet gratis. Det händer med jämna mellanrum och jag antar att det kommer en sådan eventuellt i samband med citizencon i november så då kan du få dej en chans 🙂

Bra tips, tack


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Btw det skulle vara roligt å veta vilken fps folk har i star citizen beroende på setup.

Jag sitter på en 3900x cpu, 32 gb ram 3200 MHz, m2 disk på 3200 mb/sek och en gammal skäp-gpu från 2016 (r9 380) och har 25-30 fps i 1080p. Givet är det grafikkortet som sänker fpsen, men det skulle vara roligt å se vad ni andra får för fps med er setup för att ha nåt att jämföra med 🙂

På den här sidan kan du få ut en hel del info om hårdvara FPS mm.
https://robertsspaceindustries.com/telemetry

Medlem

P2w skräp som aldrig kommer släppas. Kommer max gå till beta om nått år. Sen när dom har mjölkat alla personer på concept skepp så är det slutet på ett långt scam.

Medlem

@TheJudge: Vilken tydlig och genomtänkt åsikt du har som inte alls visar att du skapat en åsikt och aldrig brytt dig om att uppdatera dig vidare om utvecklingen av spelet eller något annan information som har släppts. Du vill inte expandera din uttalande ytterligare kanske?


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

En video för dom som är intresserade av att skaffa spelet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Maddox:

@TheJudge: Vilken tydlig och genomtänkt åsikt du har som inte alls visar att du skapat en åsikt och aldrig brytt dig om att uppdatera dig vidare om utvecklingen av spelet eller något annan information som har släppts. Du vill inte expandera din uttalande ytterligare kanske?

Roligt att alltid höra att det är pay to win. Vad exakt är det man skulle vinna?


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Solens hastighet: 7,5 varv runt jorden, 300 000 km på en sekund.

Då är väl ändå 1/5 av det, 0.2c ganska fort? Om det nu fortfarande är högsta hastigheten i spelet.
10 km i diameter passerar man väl innan ens utrustning reagerat om rätt ska vara rätt?

Ljusets hastighet menar du.
Och jag räknar med att skeppen i spelet kan förflytta sig betydligt snabbare än så, annars blir det inte mycket till rymdspel!

Dagens vardagliga datorer gör beräkningar betydligt mycket snabbare än den tid det tar ljus att färdas 10km, snarare decimetrar eller centimetrar.
Problemet vore väl att innan informationen om detektionen nått utrustningen så är skeppet redan borta, men kanske har de någon hightech kvantmagisk detektor? Man måste ju bju till lite, det är ju trots allt scifi!

Om vi accepterar att vi kan flyga runt i glorifierade personbilar snabbare än ljuset så borde det inte vara några problem att acceptera att man även kan detektera dem


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av TheJudge:

P2w skräp som aldrig kommer släppas. Kommer max gå till beta om nått år. Sen när dom har mjölkat alla personer på concept skepp så är det slutet på ett långt scam.

Det är inte ett scam, det handlar om en utvecklare som behöver någon ovanför sig som säger stopp, lägg inte till mer. Lägg till sedan att de i ett försök att klara av finanseringen sedan gjort beslut som innebär att spelet, om det, mot alla odds, skulle släppas kommer att vara skit. Dvs att man får fördelar genom att betala riktiga pengar.

Skrivet av redruM:

Roligt att alltid höra att det är pay to win. Vad exakt är det man skulle vinna?

Kalla det "pay to dominate" då. P2D.

Medlem

@filbunke: Dominate vadå? Borde redan fungera så nu i alphan om det var sant och jag ser inget speciellt som dominerar. Skeppen flyger inte sig själva, är du en kass pilot spelar det ingen roll hur många kanoner som finns på det.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Utvecklingen av spelet började 2012. Sammar år som Cyberpunk 2077. Skillnaden är att vi vetat om det från dag 1 istället för att utgivaren presenterar spelet 1-2 år innan släpp.

Vill poängtera att Cyberpunk 2077 inte har varit under aktiv utveckling sedan 2012, utan de startade "pre-production" på spelet efter The Witcher 3s expansion 'Blood and Wine' var klar, dryga mitten av 2016.

https://www.eurogamer.net/articles/2018-06-10-cd-projekt-red-...
https://www.ign.com/articles/2019/01/14/cyberpunk-2077s-devel...

Skrivet av redruM:

Roligt att alltid höra att det är pay to win. Vad exakt är det man skulle vinna?

Så trött på det argumentet, det är så trögt. 'Pay to win' betyder inte endast att du kommer "vinna" om du betalar, termen innefattar också där man kan betala för ett distinkt övertag gentemot andra. Vilket är precis vad Star Citizen gör, utan någon som helst svängrum för tolkning.

Medlem
Skrivet av redruM:

@filbunke: Dominate vadå? Borde redan fungera så nu i alphan om det var sant och jag ser inget speciellt som dominerar. Skeppen flyger inte sig själva, är du en kass pilot spelar det ingen roll hur många kanoner som finns på det.

Håller med om tipset ovan, ta en titt på twitch om man skulle vara intresserad av spelet. Märks rätt tydligt att spelet inte är i närheten av att vara färdigt, vilket också innebär att man kan inte riktigt hävda något utifrån alphan....

Så du menar alltså att spelvalutan man redan idag kan köpa inte kommer att ha någon effekt i spelet? Eller att skeppet som folk i dag betalar tusentals kronor (den dyraste skeppsmodellen kostade runt 22.000kr...) för inte kommer att vara bättre? Att man inte skulle kunna använda valutan man köpt till att anställa andra?

De flesta skeppsmodeller som folk köpt är ju bara det, modeller, eller rättare sagt bilder, de går inte att flyga i dem i alphan, de är som en poster på en vägg. Och skulle dessa inte bli av, då kan vi tala om scam. Men som sagt, tror inte det är en scam, bara som sagt en man som inte klarar av att driva ett projekt. Kombinationen Chris Roberts och crowdfunding var en mycket dålig idé.

Skriv svar