Fortnite försvunnet i svart hål

Robot
Fortnite försvunnet i svart hål

Otippad avslutning på tionde säsongen.

#epic, #fortnite


Releasehästryttare

Förhoppningsvis stannar det där /sarkasm

Medlem

Kanske markerar slutet för fortnite's alpha?

Medlem

Sonen sitter och väntar. Han ville spela nya säsongen igår men det gick ju inte.
Deras event är riktigt häftiga. Spännande att se bad det blir av detta.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Devan:

Förhoppningsvis stannar det där /sarkasm

Det hoppas jag med. (Inte sarkasm)

Medlem

Det där var ett riktigt coolt event,faktiskt!

Medlem

Är inget fortnite-fan men man får ju ge dem att eventen är rätt häftiga. Vilken cliffhanger.

Medlem

Nu spelar jag inte fortnite så ska väl inte uttala mig, men om t ex Riot hade gjort något liknande med League of Legends så jag inte kunde spela en söndagkväll för att ta det lite lugnt innan en lång arbetsvecka så hade jag jag varit förbannad.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Spelar inte Fortnite, men jag tyckte detta var hur coolt som helst Mer sånt här, looking at you apex!

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Sonen sitter och väntar. Han ville spela nya säsongen igår men det gick ju inte.
Deras event är riktigt häftiga. Spännande att se bad det blir av detta.

"Sonen väntar", jo, jo..

Gnällkuk

Riktigt häftigt, haha. Spelat två eller tre ggr tror jag men tyckte det här var maffigt ändå. Även om jag troligtvis aldrig kommer spela det är jag sugen på att se var som händer härnäst, då är det bra gjort


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Pihlbaoge:

Nu spelar jag inte fortnite så ska väl inte uttala mig, men om t ex Riot hade gjort något liknande med League of Legends så jag inte kunde spela en söndagkväll för att ta det lite lugnt innan en lång arbetsvecka så hade jag jag varit förbannad.

Jag spelar inget av det men spontant känns det som lol och Fortnite inte vänder sig till samma målgrupp
Lol spelarna skulle bli förbannade Fortnite spelarna blir som att vänta på tomten


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

När jag ser såna här event för mitt minne mej tillbaka till wow när AQ40 skulle öppnas ^_^


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Man får ju ge dem cred för att dem vet hur man håller tolvåringar intresserade i alla fall


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Man får ju ge dem cred för att dem vet hur man håller tolvåringar intresserade i alla fall

Kan konstatera att de även lyckas hålla en 29-åring intresserad som inte ens spelar spelet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag passade på att avinstallera det 🤡


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Inte för jag spelar det, men det e rätt coolt gjort.. Måste kosta dom rätt plenty of money att hålla spelet nere så länge.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Inte ens ljuset kan ta sig ifrån ett svart hål så jag antar att Fortnite är ett minne blott. Man kan ju alltid hoppas.

Skägg.
10 Chambers

signatur
Medlem

Fortnite är inget jag bryr mig om direkt, men jag måste medge att eventet är smått genialiskt. Jag googlade lite nyss och kunde konstatera att det skrivs om spelet och eventet precis överallt. Inte bara speltidningar utan även vanliga kvällsblaskor och morgontidningar kommenterar det hela. Hatten av för PR-folket.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Inte för jag spelar det, men det e rätt coolt gjort.. Måste kosta dom rätt plenty of money att hålla spelet nere så länge.

Med tanke på hur mycket PR det verkar ge så är det nog snarare ganska billigt


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av Dunder:

Med tanke på hur mycket PR det verkar ge så är det nog snarare ganska billigt

Meh vete fan!! att folk läser om det e självklart. Men tror inte direkt att dom får mycket fler betalande spelare pga av detta eller att dom som betalar nu börjar köpa ännu mer saker


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Meh vete fan!! att folk läser om det e självklart. Men tror inte direkt att dom får mycket fler betalande spelare pga av detta eller att dom som betalar nu börjar köpa ännu mer saker

Där har du fel.

Skrivet av Kixo:

Där har du fel.

Där har du fel. Oj vad lätt det var att skriva.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

@Kixo @Snake Plissken
Skärpning grabbar... ni har fel båda två! ( )

För egen del tror jag att det är ett smart sätt att locka tillbaka spelare som inte spelat på ett tag, men som vill se vad som är nytt när den nya säsongen drar igång. Om spelet sedan förmår hålla kvar dem är en annan femma - beror väl på om de lyckats krydda spelet något.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skrivet av Nomman:

@Kixo @Snake Plissken
Skärpning grabbar... ni har fel båda två! ( )

För egen del tror jag att det är ett smart sätt att locka tillbaka spelare som inte spelat på ett tag, men som vill se vad som är nytt när den nya säsongen drar igång. Om spelet sedan förmår hålla kvar dem är en annan femma - beror väl på om de lyckats krydda spelet något.

haha ja jag blir ju inte direkt chockad om dom tjänar ihop pengar på det snabbt.. känns bara som att det redan är så pass stort och välkänt att det e svårt att få så pass många nya betalande spelare med ett PR "trick" eller vad man ska kalla det dom kommer liksom nog ditt endån tror jag


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Kan konstatera att de även lyckas hålla en 29-åring intresserad som inte ens spelar spelet.

Uppar det till en 30-åring här borta

KoP
Medlem

Så vad innebär en ny säsong i ett deathmatch spel såsom Fortnite? En ny map och ett par nya karaktärer? Typ det som brukade kallas dlc/patch förut. :'D

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Meh vete fan!! att folk läser om det e självklart. Men tror inte direkt att dom får mycket fler betalande spelare pga av detta eller att dom som betalar nu börjar köpa ännu mer saker

Dels så blir det nog en del nya spelare som testar (även om inte alla stannar kvar), och dels blir väl köpsuget större hos barnen när abstinensen börjar kicka in. Lite som om man tar bort lördagsgodiset en vecka


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av KoP:

Så vad innebär en ny säsong i ett deathmatch spel såsom Fortnite? En ny map och ett par nya karaktärer? Typ det som brukade kallas dlc/patch förut. :'D

Man brukar väl reset:a rankingen i matchmaking-systemet?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar