Chorus är en "äventyrsmusikal" av f.d. Bioware-författare

Robot
Chorus är en "äventyrsmusikal" av f.d. Bioware-författare

Och Troy Baker. Troy Baker är alltid med på ett hörn.

#Chorus, #Summerfall-studios


Medlem

Skådespeleri på porrfilmsnivå. Hoppas att de lyckas med sitt spel, för Hollywood lär inte höra av sig


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Dollarn verka ha tappat ordentligt i värde.

KoP
Medlem

Tack men nej tack.

Medlem

Känner kanske inte den största hajpen men Jag är med på tåget, alltid trevligt med lite nytt i spelvärlden.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Nej, drar gränsen vid musikal.

Medlem

Jag vill inte vänta, jag vill ha nu!!!

Mekaniken att man kan "ändra" sångtexten känns jäkligt intressant. Allt hänger naturligtvis på hur bra sången och musiken blir. Det kändes väl helt ok i denna film. Men de måste nog steppa upp lite om det ska bli succé.

Det finns många musikalsuckers där ute. GO GO GO!

Medlem

Verkar vara annorlunda. Ska definitivt kolla in det om/när det släpps men kommer inte att backa det.

Skribent
Skrivet av maq777:

Jag vill inte vänta, jag vill ha nu!!!

Mekaniken att man kan "ändra" sångtexten känns jäkligt intressant. Allt hänger naturligtvis på hur bra sången och musiken blir. Det kändes väl helt ok i denna film. Men de måste nog steppa upp lite om det ska bli succé.

Det finns många musikalsuckers där ute. GO GO GO!

Ja det är kul att de vågar ta ut svängarna lite. Det har inte hänt så mycket på musikspelsfronten på senare år, möjligtvis med undantag för Beat Saber.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Ja det är kul att de vågar ta ut svängarna lite. Det har inte hänt så mycket på musikspelsfronten på senare år, möjligtvis med undantag för Beat Saber.

Har inte spelat Beat Saber. Jag har VR-handikapp, jag blir illamående av att enbart bildgoogla headset.

Men, Sayonara Wildhearts var ganska trevligt och tog genren lite mer mot en visuell upplevelse istället för ett "spel-spel". Sedan har vi artister som tar sin alster ett steg åt det interaktiva hållet. Framför allt Björk med hennes interaktiva utställningar, 360-upplevelser mm. Jag tycker nog det finns ganska mycket intressant, det är helt enkelt gött att leva och vara intresserad av musik just nu.

Medlem

På tal om musikspel. Jag spelade ut Loom i morse. Det var inte lika bra som jag minns det. Är vi överens om det?

Skribent
Skrivet av maq777:

Har inte spelat Beat Saber. Jag har VR-handikapp, jag blir illamående av att enbart bildgoogla headset.

Men, Sayonara Wildhearts var ganska trevligt och tog genren lite mer mot en visuell upplevelse istället för ett "spel-spel". Sedan har vi artister som tar sin alster ett steg åt det interaktiva hållet. Framför allt Björk med hennes interaktiva utställningar, 360-upplevelser mm. Jag tycker nog det finns ganska mycket intressant, det är helt enkelt gött att leva och vara intresserad av musik just nu.

Har inte hunnit prova Sayonara Wildhearts, men det ser lockande ut. Det finns helt klart många roliga audio-visuella upplevelser att ta del av.

Synd att du inte gillar virtual reality. Tetris Effect i VR är en nästan hypnotisk upplevelse, och musiken gör verkligen sitt för att åstadkomma det.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Synd att du inte gillar virtual reality. Tetris Effect i VR är en nästan hypnotisk upplevelse, och musiken gör verkligen sitt för att åstadkomma det.

Gilla är nog inte rätt ord. Jag är jätte intresserad av VR och gillar konceptet hur mycket som helst. Jag gillar nog VR mer än de flesta då det är som en rosa dröm. Som tyvärr är onåbar för mig, snyft

Jag har spelat en hel del Tetris Effect, fast då utan VR. Det är bra. Men utan VR är det inte riktigt hypnotiskt tyvärr. Men det är j-kligt chill iallafall.

Skribent
Skrivet av maq777:

Gilla är nog inte rätt ord. Jag är jätte intresserad av VR och gillar konceptet hur mycket som helst. Jag gillar nog VR mer än de flesta då det är som en rosa dröm. Som tyvärr är onåbar för mig, snyft

Jag har spelat en hel del Tetris Effect, fast då utan VR. Det är bra. Men utan VR är det inte riktigt hypnotiskt tyvärr. Men det är j-kligt chill iallafall.

Det kan ju ta lite tid innan man får sina "VR-ben", precis som att det tar ett tag för vissa att bli av med sjösjuka. Jag kunde också bli riktigt, riktigt illamående i början om jag spelade spel utan fast kamera. Sakta men säkert vande jag mig dock och nu kan jag lira det mesta.

Det är ju dock en ganska saftig investering om man inte är någorlunda säker på att man kan bli av med VR-sjukan. Förhoppningsvis kan de lösa problemet med simulatorsjuka i framtida headsets. Det sker ju faktiskt en hel del efterforskningar kring just det.

1
Skriv svar