Starbreeze-rapport säger att Payday 3 släpps 2022-2023

Robot
Starbreeze-rapport säger att Payday 3 släpps 2022-2023
Releasehästryttare

IGN teasade i förra veckan att de har nyheter om deras andra spel GTFO i morgon den 14e, förhoppningsvis så får vi ett konkret släppdatum nu.

Hoppas på det, dock för ca en månad sen så va spelet fortfarande i pre-alpha testing ...

eld
Medlem
Skrivet av Devan:

IGN teasade i förra veckan att de har nyheter om deras andra spel GTFO i morgon den 14e, förhoppningsvis så får vi ett konkret släppdatum nu.

Hoppas på det, dock för ca en månad sen så va spelet fortfarande i pre-alpha testing ...

I en annan alternativ verklighet kanske, men overkill valde att göra the walking dead.

Det är ganska lång tid tills 2022-2023, har man haft ekonomiska problem innan så kanske man inte kommer klara sig så långt.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Kan den svenska utgivaren resa sig ur askan?

Eller: "Kan den svenska utgivaren klara sig fram till dess?"

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Det är ganska lång tid tills 2022-2023, har man haft ekonomiska problem innan så kanske man inte kommer klara sig så långt.

Om jag inte minns fel så hade en stor del av intäkterna gått till att just säkra finansieringen av Payday 3, så de pengarna borde finnas redan. Fast det har ju hänt en del, minst sagt, sen de nämnde detta

Skribent

Börsen reagerade väldigt positivt på rapporten/nyheten i alla fall. Upp 50 % i fredags och hela uppgången kom direkt efter publiceringen.

Sedan säger inte det jättemycket för bolaget är ju nere i ruinerna jämfört med för 3 år sedan. Värderingen är ner 94 % sedan dess :/ men ändå kul att det verkar finnas lite hopp i bolaget.

eld
Medlem
Skrivet av ClockWise:

Om jag inte minns fel så hade en stor del av intäkterna gått till att just säkra finansieringen av Payday 3, så de pengarna borde finnas redan. Fast det har ju hänt en del, minst sagt, sen de nämnde detta

Fast hur fungerar det?

Pengarna kan väl inte både vara nästan slut och sitta i en kassa för att täcka 2-3 år av full utveckling?

Medlem

Det är nog inga problem att hitta pengar till Payday 3s utveckling. Det är inte Payday som var dåligt för sbz.

Skrivet av Devan:

IGN teasade i förra veckan att de har nyheter om deras andra spel GTFO i morgon den 14e, förhoppningsvis så får vi ett konkret släppdatum nu.

Hoppas på det, dock för ca en månad sen så va spelet fortfarande i pre-alpha testing ...

GTFO är ju inget starbreezespel


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Releasehästryttare
Skrivet av Hipshot:

Det är nog inga problem att hitta pengar till Payday 3s utveckling. Det är inte Payday som var dåligt för sbz.

GTFO är ju inget starbreezespel

Jasså, hade för mig de ägde stuidion som gör GTFO, kan nån annan konfirmera att jag har fel?

eld
Medlem
Skrivet av Devan:

Jasså, hade för mig de ägde stuidion som gör GTFO, kan nån annan konfirmera att jag har fel?

GTFO studion består av tidigare overkill folk inklusive brorsan till overkills ex-vd.

Releasehästryttare
Skrivet av eld:

GTFO studion består av tidigare overkill folk inklusive brorsan till overkills ex-vd.

Ah,ok.

Medlem

Om det kommer så hoppas jag att det är mer fokus på taktiskt gameplay etc. snarare än balls-to-the-wall gun-blazin'. I.e. att det ska vara nästan omöjligt att klara om man råkar få larmet att gå och man i stort sett måste sno vad man hinner sno och fly till säkerhet inom någon minut. Medan om man i ett bra team lyckas undvika alla kameror å ta ner vakter osv osv så belönas man av att man klarar att sno i stort sett allt.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Om det kommer så hoppas jag att det är mer fokus på taktiskt gameplay etc. snarare än balls-to-the-wall gun-blazin'. I.e. att det ska vara nästan omöjligt att klara om man råkar få larmet att gå och man i stort sett måste sno vad man hinner sno och fly till säkerhet inom någon minut. Medan om man i ett bra team lyckas undvika alla kameror å ta ner vakter osv osv så belönas man av att man klarar att sno i stort sett allt.

Lite det som är problemet med spelet. Kör du sneak är du så gimpad att du inte kan klara dig om larmet går i svårare svårighetsgrad.
Kör du heavy shit kan du inte köra stealth för alla kommer se dig på 5 mils avstånd.
Väljer du något där emellan blir du värdelös på båda och kommer inte klara något på svårare svårighetsgrad.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Fattade aldrig riktigt storheten med Payday 2 men jag la kanske ner för lite tid på det.

Medlem

oj det ligger ju verkligen långt bort...

Medlem
Skrivet av eld:

Fast hur fungerar det?

Pengarna kan väl inte både vara nästan slut och sitta i en kassa för att täcka 2-3 år av full utveckling?

Ingen aning, men misstänker att man redan tagit större delen av kostnaderna för utvecklingen kanske.

Medlem

Existerar Starbreeze fortfarande trots all drama?

SoL
Medlem
Skrivet av Shadee:

Börsen reagerade väldigt positivt på rapporten/nyheten i alla fall. Upp 50 % i fredags och hela uppgången kom direkt efter publiceringen.

Sedan säger inte det jättemycket för bolaget är ju nere i ruinerna jämfört med för 3 år sedan. Värderingen är ner 94 % sedan dess :/ men ändå kul att det verkar finnas lite hopp i bolaget.

Det ska bli så sjukt intressant o se hur aktien kommer reagera imorrn när börsen öppnar. Jag såg telegrammet i fredags ca halvtimme efter det släppts och då var b aktien upp över 60%

Skribent
Skrivet av SoL:

Det ska bli så sjukt intressant o se hur aktien kommer reagera imorrn när börsen öppnar. Jag såg telegrammet i fredags ca halvtimme efter det släppts och då var b aktien upp över 60%

Mm, borde bli en korrigering neråt kan jag tycka. 50 % på en dag är jävligt mycket oavsett företag.

SoL
Medlem
Skrivet av Shadee:

Mm, borde bli en korrigering neråt kan jag tycka. 50 % på en dag är jävligt mycket oavsett företag.

Jag vet inte vad jag ska tro, 1 års grafen ser ju helt okej ut.. men den återhämtar sig kanske på lång sikt

Gnällkuk

Jag ställer mig högst tveksam till att trean blir något storslaget. Det är sällan man ser spelserier där tvåan trumfar ettan och sedan kommer trean och gör det ännu bättre. Får hoppas att de hinner få klart allt i tid, utan ett uppsjö buggar och med en tydlig inriktning så det inte blir som Wildlands, ett spel som vill vara allt, samtidigt utan att göra något direkt bra.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar