MS Flight Simulator får troligen virtual reality-stöd

Robot
MS Flight Simulator får troligen virtual reality-stöd

"Vi ska göra vårt bästa för att göra det till verklighet".

#Microsoft-flight-simulator


Medlem

Det här kommer nog bli spelet som får mig slå till på VR.

Medlem
Skrivet av Bulberfoot:

Det här kommer nog bli spelet som får mig slå till på VR.

Håller med. Synd att dom är förjävla dyra ännu. PsVR har iaf en okey prislapp

Medlem
Medlem

hoppas bara dom slänger in ett "arkad läge" eller nåt också. jag har noll intresse av att sitta med HOTAS och femtioelva tangentbordskommandon osv. men kan lätt tänka mig sitta och glida runt i timmar om det enda jag behöver tänka på är upp, ner, höger, vänster, gas och broms.

Medlem

Kommer nog testa detta både med och utan VR. Hoppas min gamla rifts upplösning kan göra detta spel rättvisa, de skulle va underbart.

Medlem

VR och va höjdrädd, väl de kan bli intressant dessutom cool upplevelse. Inte mer att jag lär bota min höjdrädsla rätt fort typ och blir mer van, möjligtvis.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av robbis:

Håller med. Synd att dom är förjävla dyra ännu. PsVR har iaf en okey prislapp

Så dyra är de ju faktiskt inte numera. Åtminstone inte om du vill ha en O.R CV1.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Så dyra är de ju faktiskt inte numera. Åtminstone inte om du vill ha en O.R CV1.

Men köper ju gärna inte en gammal halvdan produkt

Ambassadör
Xbox
Skrivet av quadratis:

hoppas bara dom slänger in ett "arkad läge" eller nåt också. jag har noll intresse av att sitta med HOTAS och femtioelva tangentbordskommandon osv. men kan lätt tänka mig sitta och glida runt i timmar om det enda jag behöver tänka på är upp, ner, höger, vänster, gas och broms.

Det kommer till konsol också så det kan jag nog nästan garantera att det kommer finnas.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av robbis:

Håller med. Synd att dom är förjävla dyra ännu. PsVR har iaf en okey prislapp

Visserligen bara headsetet, men bra pris
https://www.dustinhome.se/product/5011114534/rift-vr-headset-...

Sensor kan du köpa för €69 och touch-kontroller inkl sensor går på €119, och kabel kan inte vara så värst dyrt.

Medlem

Ingen efterlängtade det här demot. So sad. Vart är nya IPn? Där borta i landet för längesen.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Visserligen bara headsetet, men bra pris
https://www.dustinhome.se/product/5011114534/rift-vr-headset-...

Sensor kan du köpa för €69 och touch-kontroller inkl sensor går på €119, och kabel kan inte vara så värst dyrt.

Då är man nästan uppe i de €449 som en Rift S kostar, vilket i de flesta avseenden är ett bättre val.

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Då är man nästan uppe i de €449 som en Rift S kostar, vilket i de flesta avseenden är ett bättre val.

Ska du enbart lira simulatorer så behöver du inga touch-kontroller, och har du inte touch så klarar du dig med bara en sensor, och då blir det runt 2700kr för Rift, plus kabel då, vad den nu kan kosta. Dock skulle jag tippa på att Rift S kommer reas ut för $399 under Black Friday, så vill man ha kontrollerna så blir det nog en bättre deal.

Medlem
Skrivet av robbis:

Håller med. Synd att dom är förjävla dyra ännu. PsVR har iaf en okey prislapp

Förstår inte det där riktigt. En Index för 10 lök är dyrt ja, men en Rift S eller Quest för 449 euro (typ 4800kr) kan väl inte klassas som dyrt om man har en gaming-PC? Man får knappt en bra skärm för det priset och VR ger åtminstone en unik upplevelse som inte går att få på annat sätt.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ska du enbart lira simulatorer så behöver du inga touch-kontroller, och har du inte touch så klarar du dig med bara en sensor, och då blir det runt 2700kr för Rift, plus kabel då, vad den nu kan kosta. Dock skulle jag tippa på att Rift S kommer reas ut för $399 under Black Friday, så vill man ha kontrollerna så blir det nog en bättre deal.

De säljs inte ens längre utan erbjuds bara om man har en kabel som går sönder utanför garantin. Det handlar ändå om att spara i bästa fall 1500kr för att få en underlägsen skärm, underlägsna linser, ingen room scale, inga kontroller etc. Jag hade definitivt inte snålat där.
Rift S borde få en prisdumpning ”snart” nu när Quest kommer kunna göra allt den kan.

Medlem
Skrivet av robbis:

Men köper ju gärna inte en gammal halvdan produkt

Halvdan? Det vill jag nog inte påstå det är.
Sen vad det gäller priset så är det faktiskt inte så dyrt med VR. Allt är relativt ju


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd
Skrivet av quadratis:

hoppas bara dom slänger in ett "arkad läge" eller nåt också. jag har noll intresse av att sitta med HOTAS och femtioelva tangentbordskommandon osv. men kan lätt tänka mig sitta och glida runt i timmar om det enda jag behöver tänka på är upp, ner, höger, vänster, gas och broms.

Vore konstigt om det saknades inställningar för realismnivå, då det gör det i ALLA flygsimulatorer sen mannaminne

Redaktör
Medlem
Skrivet av Ankh:

Halvdan? Det vill jag nog inte påstå det är.
Sen vad det gäller priset så är det faktiskt inte så dyrt med VR. Allt är relativt ju

Vad jag menade var att jag köper inget som är gammalt när det kommer nyare modeller.

Medlem

Tips: Oculus Quest kan bli en Rift med Oculus Link. Låter dig spela PC VR utöver Quest-biblioteket. Detta för 400 euro. Vill du in i VR finns inget billigare och smartare.

Medlem
Skrivet av robbis:

Vad jag menade var att jag köper inget som är gammalt när det kommer nyare modeller.

Sådär jättemycket kommer inte hända på ett tag. Både hårdvaran som driver och headset måste utvecklas bredvid varandra. Rift är fortfarande i paritet med det senaste. Dessutom kan man inte jämföra det med evolutionen i flat gaming: VR i sig är en helt annan teknik och i och med inlevelsen glömmer man snabbt saker som FOV och upplösning förutsatt att upplevelsen är välgjord. Tipsar om Quest så får du det bästa av två världar.

Medlem
Skrivet av sebrock:

Tips: Oculus Quest kan bli en Rift med Oculus Link. Låter dig spela PC VR utöver Quest-biblioteket. Detta för 400 euro. Vill du in i VR finns inget billigare och smartare.

*449 euro

Medlem
Skrivet av robbis:

Vad jag menade var att jag köper inget som är gammalt när det kommer nyare modeller.

Men du tyckte playstations VR hade ok prislapp när den inte direkt är ny numera och något sämre än Oculus?

Men jag misstänkte det var det du menade


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Vet inte om jag vill säga att PSVR är sämre. Upplever det som mycket bättre trots den på pappret sämre upplösningen...
...men ja, jag är glad att jag investerade in Valve Index. Min Vive låg bara och skräpade för att det var för låg, suddig upplösning och titlar som inte var anpassade till det. Elite Dangerous var ju en häftig, men ospelbar upplevelse för mig tills uppgraderingen. (Men.... nu räcker inte Nvidias 1080 riktigt till längre märker man rätt tydligt.. Alltid en ny flaskhals.)

Har saknar den här titeln sedan MS la ner den. La många timmar även på Combat flight simulator så man kan ju hoppas på en revive av den också. Min erfarenhet av tidigare titlar är att man kan ha mycket kul även som amatör så länge man inte ger sig på mer avancerade flygplan. Jämfört med riktiga simulatorer (som en kollega byggde hemma i vardagsrummet) är det väldigt mycket lättare. Ingen som kastar dig i fängelset när du skiter i flygtornet och bara sticker, eller bara landar lite var du vill, flyger hur och vart du vill utan flight plan och skippar säkerhetskontrollerna helt. Men jäklar vad de gamla hederliga manualerna var tjocka för de här titlarna. Combat flight sim "manualen" står fortfarande prydligt i hyllan, värd att läsa även utan spelet. Kan sakna det med moderna, digitalt distribuerade titlar. Box art, manualer, stickers osv.

Medlem

Så man kommer kanske kunna flyga förbi sitt eget hus? Det här kommer bli häftigt. Måste bli ett köp.

Inaktiv

Blir perfekt till Xbox Förmodade push med riktig Hård vara för vr/AR. Inte det möget som PlayStation har...

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Så man kommer kanske kunna flyga förbi sitt eget hus? Det här kommer bli häftigt. Måste bli ett köp.

Såg på någon youtubevideo där en kille sa att han faktiskt provat detta och sa att han kunde se sitt hus.

Medlem

Blir VR för mig!

Skrivet av robbis:

Men köper ju gärna inte en gammal halvdan produkt

Ska man ha det senaste/häftigaste brukar man få pröjsa när det gäller teknik.

Avstängd
Skrivet av anon_81726:

Blir perfekt till Xbox Förmodade push med riktig Hård vara för vr/AR. Inte det möget som PlayStation har...

Vilken förmodade push?
Xbox one x var också meningen att ha VR när konsolen presenterades men det var ju tydligen bara lögn för att bygga hype.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

12
Skriv svar