Recension – Ghost Recon: Breakpoint

Medlem

Jag har väldigt kul med det här spelet. Men visst finns det problem.

Känns som att det är en annan upplevelse att spela på PC och inte automatiskt en bättre än på en Xbox...

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

ICA Maxi i Umeå var det bästa som fanns när jag var liten. Tonvis med spel! Tradition (om någon kommer ihåg det) var också kul, men ICA Maxi hade så mycket annat utöver spelen som var trevligt.

Nu är det ju typ endast en mega-stor matvaruaffär. Svin tråkigt.

Haha Umeåbo! Tradition eller Playset som det också hette ett tag kommer jag väl ihåg. Sen hade vi ju tvspeloteket som drevs av Hagamannens bror.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Märkligt att det inte går att göra ett bra ghost recon-spel. Tycker fortfarande det första är det bästa, men så är jag gammal gamer-räv som tycker det mesta som släpps idag är skit.

Skribent
Skrivet av Owe:

Blir helt paff av att läsa den här rescensionen. 2/5?
Vet inte om jag är helt immun mot alla fel och brister som nämns eller story-berättandet som ska vara dåligt...
Detta spel är fantastiskt. Som Wildlands mrd upphottad grafik fast med sjukt mycket bättre berättande story och med lite rpg inslag från the division med gearscore och crafting.
Det enda jag kan hålla med om är att AI`n är så-där...
Inte hittat några buggar alls hittills. 4+/5 får det av mej.
lvl 26 och gearscore på strax över 140. Gissar på att lagt strax över 20h på spelet mestadels med en kompis i coop.

Jag är bara glad om du har en bättre upplevelse än mig. Det är ju inte direkt roligt att tycka illa om ett spel.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Reabacken på Lidl


signatur

Meep!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_119148:

Johan Olander - Judge, Jury and Executioner.

Hoppade direkt till betyget för att bekräfta det alla misstänkte, men ska läsa igenom recensionen sen

Spelet kanske heter Breakpoint för det här spelet markerar punkten Ghost Recon-serien gick sönder fullständigt.


signatur
Inaktiv

@Carl Johansson-Sundelius: Helt klockrent! Tack för att denna bild nu existerar.

Medlem

Haha fasen dem där ollander bilden gjorde min natt på jobbet så mkt roligare
Kändes som att utvecklarna sneglat på en del ofp / arma custom game moded som capture the island när dem skapade det här. På gott o ont. I ofp o arma serien kunde man ju ladda ned scripts för o skapa dynamisk a.i. etc.

Medlem

Fan va folk är passivt aggressivt butthurt i denna tråden då lulz! Wut! Zomg! osv.

Medlem

@FZappa: “This isn’t a game, it’s just a fucking shop”

Tyvärr ganska träffsäkert.

Medlem
Alltså vad händer med den ibland så "moderna" spelindustrin??

Livlösa karaktärer.
Döda ansikten/ögon.
Ingen budget eller vilja att få spelen klara ens verkar det som...
Känns som det ena efter det andra efterlängtade spelet dyker i backen...

Get back in the fight!


signatur
Medlem

Kul att läsa recensioner. Köper dock aldrig spel genom recensioner. Det ska fixas en hel del buggar dock då breakpoint blir städat. Finns en lista vad som ska fixas. I det hela har jag skitkul. Mer roligt än wildlands. Det dög inte för mig. Jag gillar det här. Fixa lite buggar bara så blir det bra. Affären bryr jag mig inte om. Behöver inte köpa feta vapen och paket för att klara att spela spelet.

Spelar ingen roll om jag har en hjälm eller mohawk frilla. Inte kläderna eller vapnen som gör en ghost till elit. Det är spelaren själv som gör sin ghost till elit. Skämt å sido. Jag har en väldigt bra upplevelse i spelet.

Medlem
Skrivet av denza:

Kul att läsa recensioner. Köper dock aldrig spel genom recensioner. Det ska fixas en hel del buggar dock då breakpoint blir städat. Finns en lista vad som ska fixas. I det hela har jag skitkul. Mer roligt än wildlands. Det dög inte för mig. Jag gillar det här. Fixa lite buggar bara så blir det bra. Affären bryr jag mig inte om. Behöver inte köpa feta vapen och paket för att klara att spela spelet.

Spelar ingen roll om jag har en hjälm eller mohawk frilla. Inte kläderna eller vapnen som gör en ghost till elit. Det är spelaren själv som gör sin ghost till elit. Skämt å sido. Jag har en väldigt bra upplevelse i spelet.

Det är samma här. Känner sådan tillfredsställande känsla när jag klarat ett riktigt svårt uppdrag eller hittat blueprints på vapnen man så gärna vill crafta. Tycker även att skådespeleriet till större delen är skitbra. Speciellt på alla main och sidequests. Finns även en del sidouppdrag som påminner om Farcry 5. Det är stor variation. Folk går ju mest på vad YouTubers som hetsar mot mikrotransaktioner. Med all rätt. Men att spelet skulle vara uppbyggd runt omkring den delen är en grav överdrift. Det fanns mer valmöjligheter till kosmetisk customisation från början i Wildlands. Vilket jag saknar i Breakpoint. Vissa camo är store exclusive vilket stör mig men annars finns det sjukt många sätt att få sin karaktär att se cool ut. Buggarna kommer att fixas. Det är synd att vissa delar känns rushade men generellt är det inget som påverkar spelupplevelsen i sin helhet. Vilken plattform spelar du på?

Skribent
Skrivet av ace84:

Haha fasen dem där ollander bilden gjorde min natt på jobbet så mkt roligare
Kändes som att utvecklarna sneglat på en del ofp / arma custom game moded som capture the island när dem skapade det här. På gott o ont. I ofp o arma serien kunde man ju ladda ned scripts för o skapa dynamisk a.i. etc.

JAG HETER OLANDER, INTE OLLANDER, INTE OHLANDER, INTE OLLONBERG – Olander. Du är bannad!


signatur

I am the black wizards.

Medlem

@RaXha: Låter som du inte spelat spelet snarare...

Redaktör
Skrivet av Johan Olander:

JAG HETER OLANDER, INTE OLLANDER, INTE OHLANDER, INTE OLLONBERG – Olander. Du är bannad!

Men Joha.... oh snap!


signatur
Medlem
Skrivet av Johan Olander:

JAG HETER OLANDER, INTE OLLANDER, INTE OHLANDER, INTE OLLONBERG – Olander. Du är bannad!

Hollander?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Smothered666:

Det är samma här. Känner sådan tillfredsställande känsla när jag klarat ett riktigt svårt uppdrag eller hittat blueprints på vapnen man så gärna vill crafta. Tycker även att skådespeleriet till större delen är skitbra. Speciellt på alla main och sidequests. Finns även en del sidouppdrag som påminner om Farcry 5. Det är stor variation. Folk går ju mest på vad YouTubers som hetsar mot mikrotransaktioner. Med all rätt. Men att spelet skulle vara uppbyggd runt omkring den delen är en grav överdrift. Det fanns mer valmöjligheter till kosmetisk customisation från början i Wildlands. Vilket jag saknar i Breakpoint. Vissa camo är store exclusive vilket stör mig men annars finns det sjukt många sätt att få sin karaktär att se cool ut. Buggarna kommer att fixas. Det är synd att vissa delar känns rushade men generellt är det inget som påverkar spelupplevelsen i sin helhet. Vilken plattform spelar du på?

Xbox. Kul att läsa lite positivt om spelet. Tack för ditt inlägg. Håller helt med. Har spelat 75 timmar och har gjort 2 main missions. Haha. Vad har jag sysslat med. Jo jag har uppgraderat min gear. 163 gear level har jag nu. Köpte faktiskt lite kosmetika i spelet. Hjälpte en vän att flytta så han gav mig 400kr i xbox presentkort. Så då blev det lite coola brallor och en skön tröja.

Medlem

Kan man verkligen kalla ghost recon en taktisk shooter fortfarande ?

Medlem

@KeyserSoze: Det är lite vad man gör det till, du kan ju köra helt utan hud och allt sånt, dra upp svårighetsgrad till max etc. Hjälper ju tyvärr inte att AI'n är lite dum i huvudet. :/

Medlem
Skrivet av spikes:

@KeyserSoze: Det är lite vad man gör det till, du kan ju köra helt utan hud och allt sånt, dra upp svårighetsgrad till max etc. Hjälper ju tyvärr inte att AI'n är lite dum i huvudet. :/

Lite det jag känner, att om man nu ska kalla något en taktisk pangare så borde förslagsvis ai'n använda sig av taktiker så man själv blir tvingad till att vara just taktisk.

Medlem

@KeyserSoze: Säg en AI i något spel som inte går att abusea då, vilket spel har smart AI menar du?

Medlem
Skrivet av spikes:

@KeyserSoze: Säg en AI i något spel som inte går att abusea då, vilket spel har smart AI menar du?

Finns gott om spel med bra ai, bara att googla efter top ten om du nu undrar vad det är.
Skulle inte vara givande för mig tidsmässigt att sitta och ha ett utlägg om varför den är dålig eller varför vissa spel har bra.
Konceptuellt så har abuse inte så mycket att göra med det utan att det ska kännas som att man slåss med enheter som faktiskt kan tänka någorlunda.

Att varken wildlands eller breakpoint finns på någon top ten säger sig självt.

Medlem

@KeyserSoze: Vetifan om jag någonsin varit imponerad av en AI i spel, därför jag frågade. Du verkar ju ha hittat ngt, trist att du inte vill dela med dig...

Medlem
Skrivet av spikes:

@KeyserSoze: Vetifan om jag någonsin varit imponerad av en AI i spel, därför jag frågade. Du verkar ju ha hittat ngt, trist att du inte vill dela med dig...

f.e.a.r och last of us hade grym ai i min mening.

Medlem

@KeyserSoze: https://www.youtube.com/watch?v=i03gk2cVcKI

f.e.a.r tyckte jag inte var såååå speciellt när jag drog igenom det, men den där videon verkar ju last of us inte ha alla hästar hemma? ;D Såg ju däremot ut som det var pga buddy som säkert totalt ignoreras?

Tycker det är synd på breakpoint dock, hade AI'n varit "ok" så hade spelet varit sååååååå mkt roligare. Men nu kan man ju bara sätta sig i ett hörn och vänta in alla, så länge man har ammo så det räcker.

Medlem
Skrivet av spikes:

@KeyserSoze: https://www.youtube.com/watch?v=i03gk2cVcKI

f.e.a.r tyckte jag inte var såååå speciellt när jag drog igenom det, men den där videon verkar ju last of us inte ha alla hästar hemma? ;D Såg ju däremot ut som det var pga buddy som säkert totalt ignoreras?

Tycker det är synd på breakpoint dock, hade AI'n varit "ok" så hade spelet varit sååååååå mkt roligare. Men nu kan man ju bara sätta sig i ett hörn och vänta in alla, så länge man har ammo så det räcker.

Minns att jag var förbluffad över det när det kom. Men det var ju ett tag sedan.
Jo största bristen i last of us är väl ellie den lilla odågan.

Minns även att marinsoldaterna i första half life gjorde mig imponerad, var en riktig utmaning att klå dom.
Skulle gärna se mer polerad ai i spelvärlden överlag. Som det är nu så handlar ju bara svårighetsgrader om hur ont skotten gör och hur bra aimbot npc'n har, typ. Hade varit roligare om dom faktiskt agerade smartare bara.

Nya "ready or not" ser ganska lovande ut på den fronten.

Medlem

Själv gillar jag spelet skarpt. Bara någon timme in, men att bara candra genom världen, smyga förbi utposter och lugnt övervaka och planera attacker är guld. Känns mycket bättre än Wildlands gör min del.

Diggar Auora som setting.

Medlem

Jag tror Ubisoft befinner sig i samma sits som de var 2014. Då skulle kreativa spel som Watch Dogs 2 och Rainbow Six Siege rädda dem från att repetera Ubisoft The Game. Förhoppningsvis tar de samma lärdom av den här gången. De måste ge sina team mer kreativitet. Breakpoint - som det utannonserades - lät fantastiskt. Breakpoint som det blev är spelbart men när jag gör det ser jag bara potentialen som aldrig utnyttjades.

Vapenlevels, Gearscore och Lootshooter mekaniken kan gå och brinna.

Medlem

Nu har jag spelat mera och nu är jag helt beroende av spelet. Det är riktigt bra.

123
Skriv svar