Blizzards VD: Kina hade ingen påverkan på bestraffningen av Blitzchung

Robot
Blizzards VD: Kina hade ingen påverkan på bestraffningen av Blitzchung

Och han sänker även straffet för Hearthstone-spelaren.

#Blitzchung, #Blizzard


Medlem

Här mina vänner, så ser ni ett praktexempel på ett bullshit-uttalande. Trying to save face.

Medlem

signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem

"Men den officiella sändningen måste handla om turneringen och vara en plats där alla är välkomna."

Ja det vore ju förargligt om en organ-skördande maskerad polis som vunnit VM i tårgas-lobbning kände sig trampad på tårna när han efter en hård dags kravaller ville sätta sig och titta på lite Hearthstone i lugn och ro.

Medlem

Detta luktar skit... Med tanke på hur mycket skit de fick i samband med nya CoD och exklusivitet till PS4, så lär de ligga ganska illa till nu med hela HK-kontroversen som grädde på moset. Som om de kan rädda detta genom att halvera avstängningen och hävda att det "inte hade med Kina att göra", inte en chans.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

"We are very angered and disappointed at what happened at the
event last weekend, and highly object the expression of personal
political beliefs in any of our events...
As always, We will defend the pride and dignity of China at all cost."

Medlem

Oväntat att uttalandet kommer precis innan helgen. Direkt från skolboken hur man släpper ett uttalandet man vet man måste komma med, men som alla inblandade vet är dåligt.

NuZ
Testpilot

Postat GMT när de oftast om inte jämt postar PST tider? Luktar bullshit. Sen att de är ok med frihet och politik när det gynnar dem. Som Pridearmbanden, tröjjor och hbtq personer i spelen.

Edit: Yongyea la ut en bra video om svaret och varför det verkar vara dmg control https://youtu.be/VMlqJ7Bd8HM


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Har aldrig längtat till Blizzcon så mycket som jag gör nu. Det kommer bli en shit show, och jag kommer sitta med popcorn hela helgen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

NuZ
Testpilot
Skrivet av Puscifer:

Har aldrig längtat till Blizzcon så mycket som jag gör nu. Det kommer bli en shit show, och jag kommer sitta med popcorn hela helgen.

Haha skojja inte 🤣


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Självklart kommer inte människor acceptera deras ursäkt. Internetmobben har ju precis börjat med bojkotter, ta bort sina blizzkonton från 1998 och göra memes. Så länge det kan farmas godhetspoäng på nätet så kan de inte sluta vara "upprörda" över detta.

Medlem

PR avdelningen på Blizzard (Activision?) borde få en "1 års ban", herre gud!

Medlem

Kan hålla med om att han borde bestraffas. Hade han sagt något positivt om Trump hade många av oss inte varit på hans sida.

Men ett amerikans lag gjorde exakt samma sak med ett budskap om att bojkotta Blizzard och dom fick ingen bestraffning över huvud taget.

Varför får han 12 månaders avstängning och förlorad inkomst när andra laget klarade sig... Kina.

Sen säger den kinesiska Blizzard något helt annat.

Medlem
Medlem

BlizzCon 2019 (hämtat från 9gag):


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Svagt och föga trovärdigt. Men det är ju alltid kul när protester har effekt. Tror inte stormen (hoho) är över för Blizzards del.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Bojkotten är såklart minimal, de som skriker sig hesa på olika forum och sociala medier är inte spelarbasen på långa vägar och snart är även denna nyhet bortglömd. Tyvärr funkar det såhär...


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Självklart kommer inte människor acceptera deras ursäkt. Internetmobben har ju precis börjat med bojkotter, ta bort sina blizzkonton från 1998 och göra memes. Så länge det kan farmas godhetspoäng på nätet så kan de inte sluta vara "upprörda" över detta.

Självklart finns det personer som faller in i din förenklade mall av verkligheten. Men det finns också gott om personer som inte hänger på sociala medier och basunerar ut vad de tycker och känner för att få likes, som tycker att detta var over the top och därmed agerar mot företaget.

Medlem

@mrFluffy: För att inte tala om alla andra produkter som kommer helt eller delvis från Kina, som folk ändå köper.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

NuZ
Testpilot
Skrivet av mrFluffy:

Bojkotten är såklart minimal, de som skriker sig hesa på olika forum och sociala medier är inte spelarbasen på långa vägar och snart är även denna nyhet bortglömd. Tyvärr funkar det såhär...

Det sändes på nationel tv i usa och flera svenska tidningar har skrivit om det. Det är den värsta sits Blizzard suttit i. Blizzcon kommer bli en riktig ”shitshow” tror jag. Massa Nalle Puh dräkter och röda tröjjor osv. Mei har blivit en symbol för HK rörelsen och finns flera bilder på Reddit där grupper av ”protesters” bär på Mei relaterade saker. Blizzcon samt deras spel kommer troligen bli bannat i landet de skyddar. Kolla Reddit och Twitter så ser du.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag håller med det mesta som sägs om Blizzard nu. Men jag tycker också att Blizz har en poäng i att turneringar ska handla om spelet som spelas, inte politik och massa annat skit. Gjorde dom fel? Ja. Skulle Blitzchung varit tyst egentligen? Ja. Ligger Kina och trycker bakom Actiblizz? Garanterat.

eld
Medlem

Bortser vi från den stora sanningen under allt så har de även gjort två olika uttalanden nu, det fungerar inte så.

För att beskriva blizzards situation:

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Bojkotten är såklart minimal, de som skriker sig hesa på olika forum och sociala medier är inte spelarbasen på långa vägar och snart är även denna nyhet bortglömd. Tyvärr funkar det såhär...

Finns gott om exempel där dessa protester har fungerat. Ett bra exempel att kolla på Ubisoft som fick backa för Siege censureringen inför Kinalanseringen. Eller EAs BFV som sålde sämre än väntat (de sänkte priset på spelet efter knappt två månader) efter dålig PR.
Spel brukar oftast först släppas i Västvärlden för att sedan släppas i Kina. Blir spelet inte framgångrikt i Väst så kanske det inte blir någon lansering alls.

eld
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Jag håller med det mesta som sägs om Blizzard nu. Men jag tycker också att Blizz har en poäng i att turneringar ska handla om spelet som spelas, inte politik och massa annat skit. Gjorde dom fel? Ja. Skulle Blitzchung varit tyst egentligen? Ja. Ligger Kina och trycker bakom Actiblizz? Garanterat.

Protester brukar fungera så, de sker ju inte precis enligt regeringens önskningar i Hong Kong.

Geeks Gaming

Kommentatorerna då? Som fick sparken bara för dom va där?

Skribent
Skrivet av Jinxswe:

Kommentatorerna då? Som fick sparken bara för dom va där?

De blir "bara" avstängda i sex månader.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Jinxswe:

Kommentatorerna då? Som fick sparken bara för dom va där?

Ja eller nu avstängda i 6månader


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det enklaste är att rösta med plånboken, bojkotta Blizzard tills de 1) låter spelaren komma tillbaka helt och 2) (extra viktigt!!) att Blizzard gör ett öppet statement, att de "stöder kampen för demokrati och yttrandefrihet" över hela världen. Det är så väldans mycket viktigare än att "hålla god (???) ton" under en esport-match.

Medlem

Totalt skitsnack för 500 tack.

Inaktiv
Skrivet av Sillgam:

Självklart kommer inte människor acceptera deras ursäkt. Internetmobben har ju precis börjat med bojkotter, ta bort sina blizzkonton från 1998 och göra memes. Så länge det kan farmas godhetspoäng på nätet så kan de inte sluta vara "upprörda" över detta.

Nutidens outrage/cancel-culture sprider sig till gamers. Plötsligt är alla experter vad gäller politik och allt som hör därtill.

Hilarious!

Skrivet av Jinxswe:

Kommentatorerna då? Som fick sparken bara för dom va där?

"Bara för de var där".

Det är uppenbart att de var delaktiga i det hela och visste i förväg när det skulle komma.

123
Skriv svar