Vilka spel har fått dig att gråta?

Medlem

Någon började skala lök när jag spelade Horizon Zero Dawn. Det hände på ett särskilt ställe i spelet.

Vilket ställe då kanske någon undrar?

Spoiler-alert...

När Rost dog. Så sjukt sorgligt och orättvist. 😥

Medlem

Hmm, inget vad jag kan minnas på äldre dagar. Kanske Metal Gear Solid och fighten med Sniper Wolf när man var yngre, minns ej.

TV-serier/filmer/animes däremot finns det en hel del. Kanske inte på senare tid, men det har hänt-


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Slutet av Final Fantasy X får mig och bli tårögd.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

När "Destiny 1" visade sig vara en chimär.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Endast ett spel har lyckats med bedriften: Brothers.

Jag blev själv extremt förvånad för jag spelade bara på och helt plötsligt började jag se dåligt när jag kom till en speciell del (tror alla som spelat det vet vilken) och det kom både en och två tårar.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Final Fantasy X. Efter att genom hela spelet ha stört mig på Tidus och Yuni och tyckt att deras relation var tråkig så kom slutet ändå som en käftsmäll. Trots att jag inte trodde att jag brydde mig så kände jag ändå ögonen tåras. Efter allt de hade gått igenom så var det så orättvist.

Last of Us. Även första gången man lirade ett souls-spel. Så glad man var då man skaffat Demon´s Souls och slängde i skivan i PS3:an i ren glädje för att ett tag senare med tårarna rinnandes ner längs kinderna huttra i fosterställning.

Medlem

Inte bölat, men både Final Fantasy 7, inte med Aerith dock utan Cosmo Canyon, och även slutet på Final Fantasy 10 (som flera nämner) var svårare än andra.

När jag tänker så har även Final Fantasy 9 en del emotionella stunder med Garnet och Vivi.

Medlem

To the moon, grymt bra musik

Kort indie spel (point and click) med en riktigt rörande story, var gratis för några år sedan vet inte längre.


signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem

Daikatana


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Yakuza 0 är fullt av dramatiska ögonblick, om man är lite känslosam blir det garanterat en del tårar...

Storyn är helt fantastisk också, det är dock svårt att dela något utan att spoila hela berättelsen.

Någon har satt ihop en video med alla cutscenes, men återigen spoilervarning:

Medlem
Skrivet av Devan:

Aldrig ett spel så vitt jag kommer ihåg, tv-serier och filmer kan dock dra fram en tår vid känslomässiga moment.

Pfft, varför spela ens då

Releasehästryttare
Skrivet av ceogar:

Pfft, varför spela ens då

Ett ord: Seratonin

Medlem

God of War, The last of us och första säsongen av TWD. Försöker förbereda mig mentalt inför TLOU 2, men tippar det kommer rinna över. Är väldigt svag för barn/förälder - relationer, särskilt efter man blivit förälder själv.

Ambassadör
Xbox

Red Dead Redemption
Red Dead Redemption 2
The Walking Dead
Brothers: A tale of two Sons
Mass Effect 2, 3
The Witcher 3
What Remains of Edith Finch
Life is Strange
Life is Strange: Before the Storm
Ori and the Blind Forest
Gone Home
Bioshock Infinite
M.fl

Jag är en riktig lipsill inser jag... Men det är inte heller bara uppenbart sorgliga saker som sätter igång mig. Nostalgi kan få mig emotionell t.ex, eller som i RDR2 där en helt icke-storyrelaterad grej är ett av mina starkaste minnen från det spelet; Ridit ensam länge, bestämde mig för att slå läger vid en sjö. Hästen var trött, vädret slog om och det började regna. Matade hästen, gjorde lite kaffe och satt och såg ut över sjön i regnet. Det var sagolikt vackert.


signatur

Jump in.

SoL
Medlem

Payday 3 2022-23! Starbreeze bedömer kassaflödet som positivt. Men deras aktie fick mig nästan att gråta på eftermiddagen haha...

Är oerhört blödig, kan behöva hålla tillbaka tårarna även vid de minsta sentimental ögonblicken. Glömmer dock de flest, just sluten på dessa spel i alla fall:

-Metal Gear Solid 3
-Final Fantasy X
-Professor Layton and the Lost Future


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

This is the police 2


signatur

Allätare

Medlem

The Banner Saga hade några starka ögonblick, men jag tårar också upp vid Kung Theodens tal vid Pelennorfälten, så..

Medlem

Ori and the Blind Forest och uppföljaren Ori and the Will of the Wisps

Bara trailern för Ori and the Will of the Wisps fick mig att bli tårögd så kan redan nu säga att jag kommer att gråta.

Medlem

Ori and the Blind Forest

Var inte beredd alls så blev chockad över att jag grät redan vid introt. Sedan var spelet helt fantastiskt och längtar så efter uppfölkaren.

Medlem

Grandia för många år sedan.

Sen var det långt uppehåll tills nästa gång:
Life is Strange. Fyfan va jag bölade i vissa delar.

FM-guru
F.d. Sisyr

Gråta vet jag inte, men lite fuktigt blev det allt i slutet av The Walking Dead. Det första spelet, givetvis.

Något annat tillfälle kan jag inte dra mig till minnes. To the Moon, kanske?

Medlem

Mass Effect 3
"Had to be me, someone else might have gotten i wrong"

Skrivet av Ghan:

Mass Effect 3
"Had to be me, someone else might have gotten i wrong"

Stackars dom som hade tidigare gått full Renegade vid den scenen, jag hade fan aldrig klarat det.

Medlem

Är nog bara Mass Effect 2 och 3 och Planescape Torment som gett mig en tår i ögat.

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Skäms inte det minsta när jag sitter å tjuter, som förälder har man blivit ganska blödig gällande barn och föräldraskap, tror att vissa av spelen nedan faktiskt ger en ny "nivå" till de som förstår föräldrakänslan:
Last of us
Horizon Zero Dawn
God of War
Days Gone
Red Dead Redemption 2

Edit:
Har faktiskt tidigare reflekterat över att jag de senaste åren mer å mer dras till story tunga spel som gärna är ganska emotionella.

Detta kanske är en topic för Fragzone Fredag?

Håller med dig helt och hållet. Är precis samma för mig efter att man blev farsa. Nu är grabben 1 1/2 år gammal, pratar lite och förstår vad man säger, när han har somnat på kvällarna så blir det God of war. Jösses.. Ens pappa sinne kickar in, deras relation är så snyggt presenterad och väldigt välgjord.. Alla småsaker Kratos gör och inte gör men som han egentlig vill göra, små detaljer som jag tror bara IRL pappor ser och känner, mycket starka känslor i det spelet.

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Dödgrävaren

Slutet på Walking Dead S1, och även ett av kapitlena i Life is Strange.

KoP
Medlem

Inget spel eller film vad jag kan komma ihåg. Är inte så gråtmild av mig.

Skriv svar