Medlem
Ludum Dare 45

God afton fellow gamers!

Tänkte höra lite smått om det finns fler folk här som pysslar med game jams, Ludum Dare 45 gick av stapeln i helgen och uppslutningen här i Östersund var väl sisådär denna omgången, dock är känslan god för de spel vi lyckades pressa fram under de korta timmar man har på sig.

Själv tog jag grafiker och musik rodret bland mina kumpaner (vi är 3 st som bråkade ihop ett av spelen) och tänkte höra om det finns andra team här som kanske vill byta kommentarer och betyg nu när vi väntar in resultat!

Vårat spel fick heta Soulcraft och är en klassisk Shmup, prio denna omgången var att få till en smaskig bossfight, så tyvärr fick de allmäna motståndet lida litet (lyckades bara pilla in 2 typer av fiender).

Jag slaskar upp ett par screenshots samt länk till produktsidan på LD så får vi se om det finns något intresse av ämnet här!

Ludum Dare 45 - Soulcraft

Medlem

Sysslar inte med det men såg däremot nära på hela Quill 18s stream när han deltog

Skribent

Sjukt imponerande vad ni kan få fram på så kort tid.

Medlem

Jag har varit med ett par gånger tidigare men inte i år. Tänkte delta denna gången men det kom annat emellan. Satt och kollade på Quill18 när jag hade tid i stället.

1
Skriv svar