Releaselistan 2020 – håll koll på nästa års spelsläpp!

Robot
Releaselistan 2020 – håll koll på nästa års spelsläpp!

Cyberpunk, The Last of Us 2, PS5, Xbox Scarlett... mums!

#fz, #releaselistan


Medlem

Ni borde ta bort Doom från 2019 listan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Redaktör
Skrivet av Vileoxe:

Ni borde ta bort Doom från 2019 listan.

Ah, missade att radera när jag la det på 2020. Tack!


signatur
Medlem

Just nu så är det i huvudsak två saker jag ser fram emot i 2020. Bloodlines 2 och Cyberpunk 2077.

Medlem

2020 kan bli ett kul spelår. Även de som inte kommer köpa nya konsolerna ser väl ändå lite fram emot det stora Hype-kriget som kommer utkämpas mellan parterna under året? Och storspelen som kommer får det att vattnas i munnen av förväntningar.

Medlem

Taggad inför nästa år!

Medlem

2021 kommer bli ett riktigt bra spelår. 2020 ett mellanmjölks-år.

Skrivet av kanshira:

2021 kommer bli ett riktigt bra spelår. 2020 ett mellanmjölks-år.

Du kanske rent utav kunde göra dig det enorma, utmanande, superjobbiga besväret att faktiskt skriva vad det är som gör 2020 "mellanmjölkigt" respektive 2021 riktigt bra.....

Gnällkuk

Release...listan? Det heter ju Release-hästen! Nu när RDR2 kommer med mer hästar också. Nej, nu får du göra om och göra rätt herr Helenius.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Är det verkligen smart av Microsoft och Sony att i stort sätt släppa sina konsoler samtidigt med antagligen i stort sätt samma hårdvara?
Kan vi förvänta oss något som skiljer konsolerna åt och som kommer utannonseras under typ våren?
Kommer Sony kanske börja prata om att dom kommer fortsätta att sattsa på VR och lansera PSVR2 snart?

Gnällkuk
Skrivet av Fearnox:

Är det verkligen smart av Microsoft och Sony att i stort sätt släppa sina konsoler samtidigt med antagligen i stort sätt samma hårdvara?
Kan vi förvänta oss något som skiljer konsolerna åt och som kommer utannonseras under typ våren?
Kommer Sony kanske börja prata om att dom kommer fortsätta att sattsa på VR och lansera PSVR2 snart?

Smart och smart, helst vill man ju vara först men det ska ju samtidigt ske under i samband med julen helst då man säljer som mest, men du behöver ju även en strong lineup av spel för att det ska kännas som att just din konsol är den bästa. Då de var identiska hårdvarumässigt förra generationen så var det Sony som vann överlägset då de hade fler stortitlar och framför allt riktigt bra spel.

Microsoft hade nog gärna släppt sin konsol i år, eller Sony, om de hade känt att de hade klart med tillräckligt många spel för att kränga konsolen. Eftersom ingen av de gör detta så antar jag att de väntar in för att ha så många spel som möjligt vid släpp, eller ganska nära inpå.

Sony ryktas ju även ha nästa generation av sitt VR-headset på G, kan ju vara så att skarpt släppt av den ligger nära runt julen 2020 eller tidigt 2021, men även där så krävs det ju en samling spel redo.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Du kanske rent utav kunde göra dig det enorma, utmanande, superjobbiga besväret att faktiskt skriva vad det är som gör 2020 "mellanmjölkigt" respektive 2021 riktigt bra.....

Det jag menar är att både sony och microsoft släpper sina nya konsoler sent 2020 och 2021 kan spelutvecklare släppa nya spel och inte en massa cross-gen titlar som inte är så optimerade till den nya hårdvaran. Givetvis finns några enstaks titlar kvar att släppas och speciellt till ps4an men dessa kommer ju även komma till ps5 också, inte så svårt att räkna ut.

Medlem

Kul med massor av bra spel samt nya konsoler.

Ser nästan mer fram emot allt som kommer att visas upp under det kommande året. Metroid Prime-Trilogin, Mario Odyssey 2, info om nya Pikmin, God of War och Horizon.

Gärna något från Botw 2 men tvivlar starkt, känns för tidigt. Samma sak gällande Metroid Prime 4. Trilogin höst/vinter 2020, Prime 4 visas upp på E3 2021.

Kanske får vi se något från nästa Rockstar titel? Teaser på GTA6?

Kanske får vi se något från nästa Donkey Kong, tvivlar dock även här.

Far Cry 6 och nästa Assassins Creed ska bli spännande att se.

En smygis som hade varit uppskattad är en uppföljare, eller expansion, till Shadow of war.

Och, trots att de (Bethesda) suger rätt mycket röv just nu, så vill jag se mer från Elders Scrolls 6.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kommer försöka att inte köpa några spel nästa år. Utan härda ut med ps+ spel och många ouppklarade spel. Hoppas på att the last of us 2 och cyberpunk kommer till ps5. Och en del andra spel. Om man kör 3-4 online spel så tar det också väldigt lång tid att avancera i andra spel....vill bara tillägga att ni som tror att 21 blir jättebra. Ni har inte vart med så länge. Första året en konsol släpps så brukar spelen vara rätt så trevande. Därför tänker jag köpa 2020års förbätrade ps4 spel till ps5an 2021...dom riktigt optimerade spelen kommer 2022-2023 och senare.

Avstängd

Blir nog bara cyberpunk och ff7. Men blir så klart nya Assassins Creed med mot hösten.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Mina 3 mest efterlängtade spel 2020:

Elden Ring (förhoppningsvis 2020)

Cyberpunk 2077

Hollow Knight: Silksong


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Doom Eternal verkar fett. Resten är väl ok

Medlem
Skrivet av Bennii:

2020 kan bli ett kul spelår. Även de som inte kommer köpa nya konsolerna ser väl ändå lite fram emot det stora Hype-kriget som kommer utkämpas mellan parterna under året? Och storspelen som kommer får det att vattnas i munnen av förväntningar.

Dom flesta ser nog fram emot konsolerna, men antar att det finns fler än jag som ser fram emot amd och nvidias nya gpuer mer än någon konsloll, speciellt nvidias hopp till 7 nm som gissningsvis kommer bli ett rejält kliv framåt. Spännande år på flera fronter hur som helst

Medlem

Inte ett enda intressant spel fram till April för min del. Skönt! min backlog behöver det.

Medlem

Håller tummarna för bayonetta 3 kommer nästa år det har varit så tyst om det länge nu

NuZ
Testpilot

Halo, Cyberpunk, Fable, Horizon och Zelda. Något av detta är det jag längtar efter. Annonserat eller ej


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Identisk med min lista. Vet inte om du även menade att du ser fram emot spelen mest i den ordning också, men oavsett stämmer det för mig.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Identisk med min lista. Vet inte om du även menade att du ser fram emot spelen mest i den ordning också, men oavsett stämmer det för mig.

Hehe gött, blir nog ett fint spelår.

Nja, ingen specifik ordning, Elden Ring är i toppen dock.

Sen tror jag nog att jag är mer sugen på Silksong än Cyberpunk 2077, galet nog. Blev ett riktigt stort fan efter ha spelat Hollow Knight i år.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Hehe gött, blir nog ett fint spelår.

Nja, ingen specifik ordning, Elden Ring är i toppen dock.

Sen tror jag nog att jag är mer sugen på Silksong än Cyberpunk 2077, galet nog. Blev ett riktigt stort fan efter ha spelat Hollow Knight i år.

Har det kommit något annat än en cinematic till Elden Ring? Har man fått se gameplay? Har missat det helt.

Medlem
Skrivet av HallonTreo:

Har det kommit något annat än en cinematic till Elden Ring? Har man fått se gameplay? Har missat det helt.

Vi har inte fått se ett smack ännu förutom den lilla cinematicen från E3(har varit knäpptyst om spelet sen E3). Jag hoppas innerligt att vi får se något på The Game Awards nästa vecka.

Och visst kan man tycka att det är märkligt att man är uberhypad över ett spel vi inte fått se något ifrån, men komigen, det är FromSoftware! Dom har enligt mig, inte gjort ett dåligt spel hittills hehe.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar