Allt vi vet om Playstation 5 - Och allt vi inte vet

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Isf försenades det, kom först våren efter releasen.

Ah, vet inte varför jag fick för mig att det var en release-titel.

Medlem

Någon som vet vad bakåtkompatibel innebär, att det jag köpt på skiva plus ps store går att spela? Eller kanske vara det jag köpt på store?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Du menar spelet som egentligen vara en enda stor cinematic blandat med lite QTEs?

Precis, gillade det riktigt bra och hade gärna sett en uppföljare

Medlem
Skrivet av korvmos:

Någon som vet vad bakåtkompatibel innebär, att det jag köpt på skiva plus ps store går att spela? Eller kanske vara det jag köpt på store?

Det är tanken, dock har de sagt att det inte kommer bli alla spel, utan "de spel som går". Eftersom spelen är på Blu-ray lär det gälla samma sak som för digitalt, de spel som fungerar kommer fungera oavsett om det är fysiskt eller digitalt.

I övrigt så är det mer eller mindre bekräftat att vi får ett Horizon 2, röstskådespelaren som försade sig i en intervju. Det vore konstigt om det inte skulle vara en lanseringstitel för PS5, de har inte riktigt råd att ha en lika svag start med spel som för PS4, speciellt inte när Microsoft har shoppat upp spelutvecklare inför "Scarlett".


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Hmm mycket detaljer 1år innan release.. sätter pengar på att MS nu har satt ett nytt dev team på att göra om deras Scarlett kontrollers (Haptik samt el-schock med utbytbara doftspray patroner).

GTA VI är väl en stark kandidat på PS5?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

jkw
Medlem

Är det bara jag som hoppas att de får utvecklare att använda Touchpaden mer seriöst?

Inte vet jag om det är SDK som är krångligt eller något. Men det enda spel jag faktiskt känt använt den fullt ut är Killzone Shadow Fall.

Alla andra spel använder den bara "tryck för att visa menyn" eller dylikt. Men Killzone hade swipe upp, ner, vänster och höger samt tryck. DET borde alla titlar anamma.

Mer om konsollen i sig så hoppas jag verkligen, verkligen, verkligen att de lägger ribban på 60fps för alla titlar så man slipper lagga sig fram i låsta 30fps som i vissa titlar som inte lägger till performance-läge.

Testade ändra till Resolution-läget i Borderlands 3 på min PS4 Pro, vilket jävla skämt!

Edit: Lade till PS4 Pro.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Absolut, där väntar vi ju fortfarande på lite mer konkreta saker. Kanske efter XO19?

Kan tänka mig att Forza Motorsport 8 med raytracing kommer bli en utav launchtitlarna iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hoppas på att själva konsollen är tystare än Ps4an var vid launch.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Hoppas på att själva konsollen är tystare än Ps4an var vid launch.

Instämmer. Tänkte jag skulle vara lite tuff och gömma PS4:an i en låda vid tvn, så den inte syntes med kablar och grejer. Lät som om fläktarna skulle flyga iväg med hela lådan och sadla om till drönare. Kylningen får gärna förbättras

Medlem
Skrivet av jkw:

Är det bara jag som hoppas att de får utvecklare att använda Touchpaden mer seriöst?

Inte vet jag om det är SDK som är krångligt eller något. Men det enda spel jag faktiskt känt använt den fullt ut är Killzone Shadow Fall.

Alla andra spel använder den bara "tryck för att visa menyn" eller dylikt. Men Killzone hade swipe upp, ner, vänster och höger samt tryck. DET borde alla titlar anamma.

Mer om konsollen i sig så hoppas jag verkligen, verkligen, verkligen att de lägger ribban på 60fps för alla titlar så man slipper lagga sig fram i låsta 30fps som i vissa titlar som inte lägger till performance-läge.

Testade ändra till Resolution-läget i Borderlands 3 på min PS4 Pro, vilket jävla skämt!

Edit: Lade till PS4 Pro.

Jag gillar också touchpaden och håller med om att den implementerades bra i Killzone. Jag skulle dock tippa på att de skippar den helt till nästa generation, tyvärr.

Annars hoppas jag som många andra på en tystare konsol och riktigt bra batteri i kontrollen (vilket de bekräftat, batteriet då).

Medlem
Skrivet av Belfry:

de har inte riktigt råd att ha en lika svag start med spel som för PS4, speciellt inte när Microsoft har shoppat upp spelutvecklare inför "Scarlett".

Det känns ju spontant som att Microsofts nyinköpta studios inte direkt kommer spotta ur sig nya ip.s till lansering. Sen tror jag att många spel som kommer nu i slutet på denna generation även kommer ta steget över till nästa. The Last of us Part 2, Cyberpunk 2077 och RDR2 som lågoddsare.

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:

Hoppas på att själva konsollen är tystare än Ps4an var vid launch.

Minns inte hur mycket PS4an lät men tycker inte min PS4Pro låter speciellt mycket.
Sen har jag förvisso två katter som alltid gör ljud ifrån sig på något vis så gissar att min tolerans för bakgrundsljud är lite högre än normalt.

Medlem

Utifrån den patentansökan så är det ju ingen fröjd för ögat i alla fall, den saken är klar.

12
Skriv svar