Senaste filmen du såg

Inaktiv

@Bennii: Var tvungen att kolla trailern och den såg otroligt dålig och förutsägbar ut. Så mycket skräck 101 i scenerna.

Medlem

Såg Avengers, Endgame i somras (mest för att svalka mig en 30gradig sommardag)

Riktigt kass.
Jämfört med föregående film

4 timmars kaos.
Thanos preppar i en stuga och eldar ved?
Seriöst?
Det är en mänsklig aktivitet som hans ras förmodligen inte ens haft.

Död thanos.


signatur

EZ_Quake
AoE_II

Medlem

Rambo: Last Blood

Dialogen och skådespelarinsatserna i de lugnare delarna är, milt sagt, bristfälliga.
Däremot levererar action-bitarna väldigt bra.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

Såg nästan hela Hobbs & Shaw.

Riktigt sömnpiller tyvärr.
Vet dock inte vad jag förväntade mig med tanke på hur värdelösa fastfurious-filmerna är.

Rekommenderar inte! 4/10

Inaktiv
Skrivet av anon_326725:

Såg nästan hela Hobbs & Shaw.

Riktigt sömnpiller tyvärr.
Vet dock inte vad jag förväntade mig med tanke på hur värdelösa fastfurious-filmerna är.

Rekommenderar inte! 4/10

Som du själv säger så vet inte jag heller varför du tog dig an att se den filmen om du inte ens gillade fast & furious-filmerna. Jag lär nog se denna en regnig dag om jag skulle känna för en hjärndöd grabbig actionrulle

Inaktiv
Skrivet av anon_119148:

Som du själv säger så vet inte jag heller varför du tog dig an att se den filmen om du inte ens gillade fast & furious-filmerna. Jag lär nog se denna en regnig dag om jag skulle känna för en hjärndöd grabbig actionrulle

Anledningen till att jag ens kollade på den var väl för att den inte framstod som någon direkt uppföljare till FF-filmerna samt en action med Jason Statham brukar alltid fungera på bakfyllan. Inte denna gången dessvärre...

Rekommenderar inte. Fanns verkligen inget tilltalande med den överhuvudtaget. Bara dålig :/

Medlem

John Wick: Chapter 3 - Parabellum

Med John Wick Hex runt hörnet (längtar!) och med filmsuget för en gångs skull väckt till liv, så gav jag mig på att se tredje John Wick-filmen och det kan lugnt sägas att jag är glad att jag gjorde det. Underbar action och en handling som faktiskt höll mig intresserad, så höll den sig några steg bakom den första filmen och hästlängder före den andra. Fler filmer, tack! Kan inte komma snart nog, inte heller TV-serien.

Medlem

Tomb Raider

Hör inte till vanligheterna att vi får något som en bra TV-spelsfilm, men Tomb Raider tycker jag slog huvudet på spiken. Spänningen finns där, utforskningen finns där, action finns där, aldrig att man kände sig uttråkad eller trött på filmen. Ville bara se mer och mer, ville bara heja på Lara och se henne lyckas med sitt "uppdrag"! Alicia är rätt kvinna att spela Lara och ja... uppföljaren kan inte komma snart nog!

Medlem

Anna (2019)

En blandning av Nikita, John Wick och Atomic Blonde, men sämre.
Snygga actionscener, men relativt ytliga karaktärer och en tunn story.

2,5 av 5 i betyg


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Tully.
4/5
Riktigt bra men stundtals känslomässigt jobbig också.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Darkest Hour, lät intressant efter ni nämnde den i senaste Fragzone fredag.

Riktigt bra var den, 4/5


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Triple Frontier
https://m.imdb.com/title/tt1488606/?ref_=m_nmfmd_act_9

Helt klart sevärd om man vill ta det lugnt i soffan ett par timmar.

"Captain Marvel"
"John Wick: Chapter 3 - Parabellum"
"Fast & Furious: Hobbs ( Shaw"

Trevligt kvällsnöje, men inget som går till historien.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"I am mother" på netflix. Positivt överraskad.

Skägg.
10 Chambers

Avengers: Endgame. Knöt ändå ihop säcken på ett bra sätt. Ögonen tårades ett par gånger. 4/5.


signatur
Medlem

P.g.a sjuka kollegor jobbade jag 11 timmar igår så idag har jag varvat ner med ett par äldre filmer.

Serenity, från 2005, inte den med Matthew McConaughey
Faktiskt ganska bra. Fristående fortsättning på serien Firefly som också rekommenderas.

Saving Private Ryan
Fortfarande bra. Många scener som är minnesvärda. Scenen när Mellish blir knivhuggen av tysken, och Upham sitter i trappen och gråter är troligtvis fortfarande en av de värsta dödsscenerna i en krigsfilm som jag sett, just för att den är så närgången och kylig.

Medlem

Isty Bitsy

Familj flyttar in i hus. Stor spindel bor på vinden. Standard horror. Men ändå ganska bra.
Huvudrollen var intressant, praktiska effekter och lagom läskig spindel :D.

Medlem

Senaste Doom. Riktigt skräp.

Bringing upp baby.
Cary grant och Katharine Hepburn.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Bennii:

P.g.a sjuka kollegor jobbade jag 11 timmar igår så idag har jag varvat ner med ett par äldre filmer.

Serenity, från 2005, inte den med Matthew McConaughey
Faktiskt ganska bra. Fristående fortsättning på serien Firefly som också rekommenderas.

Saving Private Ryan
Fortfarande bra. Många scener som är minnesvärda. Scenen när Mellish blir knivhuggen av tysken, och Upham sitter i trappen och gråter är troligtvis fortfarande en av de värsta dödsscenerna i en krigsfilm som jag sett, just för att den är så närgången och kylig.

Saving Private Ryan har fortfarande den bästa öppningssekvensen i en krigsfilm. Jag skulle vilja säga att hela Omaha-sekvensen är bättre än resten av filmen.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

A Prophet, fransk film som handlar om en ung arab som hamlar i franskt fängelse och blir involverad i olika kriminella kretsar. Tyckte den var riktigt bra! Både manus, skådespelare och scenografin. 8/10

Medlem

Bleach the movie 2 - the diamond dust rebellion

Någon gång måste man ju se vad denna Bleach-hype är om..
Och.. Nje, som jag gissade.. Inte så intressant
Ok, story iaf.
Finns andra liknande som är lite bättre :}
Funkar när man sitter å ammar å vilar lite..
6/10


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Medlem

John Wick 3
Snälla sluta med det där skitfula digitala blodet i nästa film.
Annars rätt OK, men helt klart den sämsta av filmerna.

The Goonies
Klassiker. Håller än idag.

Inaktiv
Skrivet av Bennii:

John Wick 3
Snälla sluta med det där skitfula digitala blodet i nästa film.
Annars rätt OK, men helt klart den sämsta av filmerna.

The Goonies
Klassiker. Håller än idag.

Brukar kolla om Goonies vartannat år eller så. Klassiker som fan! Nu i Spooktober blir det även Monster Squad som alltid håller

SoL
Medlem

Wrong turn 4
Wrong turn 2 kollar nu
Wrng turn efter. Konstig ordning men det är den ordnngen på tv.

Medlem

Joker, rekommenderas varmt för alla som är trötta på Marvels specialeffekt-bonanza med comic-relief runt varje hörn.

Hade gett den 4,5/5, riktigt stark film!

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Joker, rekommenderas varmt för alla som är trötta på Marvels specialeffekt-bonanza med comic-relief runt varje hörn.

Hade gett den 4,5/5, riktigt stark film!

Jag är riktigt sugen att se den, men jag inväntar Bluray.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Joker, rekommenderas varmt för alla som är trötta på Marvels specialeffekt-bonanza med comic-relief runt varje hörn.

Hade gett den 4,5/5, riktigt stark film!

Med tanke på hur de lade sminket och att, om jag minns rätt, han inte ens skapas via ett kemiskt bad utan de bara i stort sett tagit namnet och skapat en ny karaktär med ett känt namn så är jag minst sagt skeptisk till att ens se den gratis.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Med tanke på hur de lade sminket och att, om jag minns rätt, han inte ens skapas via ett kemiskt bad utan de bara i stort sett tagit namnet och skapat en ny karaktär med ett känt namn så är jag minst sagt skeptisk till att ens se den gratis.

Trisst att du känner så, fantasisk film.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Trisst att du känner så, fantasisk film.

Om man sett/läst NÅGOT DC, hur kan man INTE känna så? Det är som att ta en skrivbordsdam, ge henne ett glödande rep och kalla henne Wonder Woman. Because, lack of logic. Jokern har en bakgrundshistoria, ändrar du den är det inte Jokern längre. Då är det en ny karaktär. Det är fine med nya karaktärer, men bastardisera inte de gamla. Jokern i Suicide Squad var illa nog. Jokern är just det, ett wildcard. Du vet inte hans exakta brakgrund eller ens vad han heter.


signatur

I drank what?

Skriv svar