Google tror att Stadia blir "snabbare och mer responsivt" än lokalt spelande om några år

Medlem

Bara hoppas de fortsätter satsa på stadia även om den inte skulle sälja bra. För tekniken om den funkar felfritt är ju kanon.

Medlem

Många som lirar på konsol lär nog inte känna någon skillnad med tanke på att de nu kan tolerera över 100ms button to pixel fördröjning, vilket är vad ett vanligt 30fps lir ger på en så kallad modern "gaming"-TV.

Medlem

Låter som det QuakeWorld gjorde för 23 år sen.

Medlem
Skrivet av John7612:

Har förbeställt Stadia. Tror på det! Ser det på det här sättet. Betalar 1400 för att testa nu istället för att uppgradera min dator för minst 25 000 för att kunna spela 4K / 60 FPS.
Är det bajs så har jag bara förlorat 700 spänn för en Chrome ultra vill jag ha i vilket fall.
Funkar det som de påstår så skrotar jag min gaming PC.
Då blir det att lira 3:e parts spel på Stadia
och Exklusiva spel på Ps4/ PS5. fast skulle Stadia fungera då kommer konsol spelande med ändras
totalt.

Exakt så!
Beställde även Founders Edition, så ska bli spännande nästa månad med detta 🙂

Medlem

Märkligt uttalande. Det är fysiskt omöjligt att göra vad som påstås, eller missar jag något?

Jag ger Stadia några år på sin höjd. Är dock mycket tacksam över alla resurser Google lägger på detta, det kommer att göra oss alla gott i slutändan.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det kommer duga fint för majoriteten av all som spelar därute redan vid launch. För de som har spel som en hobby och inte bara som underhållning kommer alternativen naturligtvis inte försvinna.

Avstängd
Skrivet av BooliBoo:

Hur fixar de komprimeringen av bilder på ett bra sätt? Om de ska skicka 60bilder per sekund i 4K med HDR kommer varje bild vara 62,5kb stor och det är bara bilden sen ska ljud också trängas in i detta utrymme.... eller har jag fattat fel och det är en hastighet på 30mb per sekund som krävs dvs 180mbit? 🙄

Det är oxå något jag har undrat över: hur bra kommer bilden egentligen att bli? Ska vara att de har fixat någon AI för bildoptimering oxå som gått igenom alla potentiella bilder som kan behöva renderas i ett givet spel och på så vis komprimerat/optimerat dem. Latensen lär vara helt okej för singleplayer, multiplayer vet jag inte, men bildkvalitén undrar jag mycket över...

12
Skriv svar