Blizzard-anställda i strejk till stöd för sparkad Hearthstone-spelare

eld
Medlem
Skrivet av Tamazin:

Äh, tycker det är fel från båda håll. Vem ska subjektivt bedöma vad som är rätt?

folkmord, ibland subjektivt™

Medlem
Skrivet av eld:

folkmord, ibland subjektivt™

Folkmord utfört av nazister? BUUU!
Folkmord utfört av kommunister? Hejja hejja! Hammaren och skäran är ok att stoltsera med.

Vilket var lite min poäng.

Medlem
Skrivet av aasecond:

Har inte alla delar i debatten, men vad var Blizzards uttalade anledning till att de stängde av honom? Enligt kontrakten så är dej ju upp till Blizzard själva att se vad som kan skada deras anseende. Dags att undvika ännu ett företag i framtiden, fast verkar ju inte vara någon större skada nu, då deras storhetstid verkar vara i dåtiden.

Att tyst se på och inget säga är mycket värre enligt mig.
Rösta med plånboken, då verkar även de mest giriga ge med sig och förstå att det finns saker viktigare än pengar, t.ex. demokrati och yttrandefrihet...

Jag tror de flesta som är emot Kina bor i Europa eller Amerika, inte i Kina. Kineserna är nog ganska nöjda med sitt land och styre, detta med Blizzard är bara en kulturkrock.

Medlem
Skrivet av Devan:

Självklart är det pengar som styr!

Men att en flykting från ett fattigt land kommer ju inte vinna en turnering, ett bättre alternativ är ju om Ukrainske spelaren Kolento hade sagt att han vill att Ryssland lämnar sitt land, hade Blizzard stängt av honom då är frågan?

Kanske, Ryssland precis som Kina har större marknad än tex ett fattigt land i Sydamerika.

Igen det är pengar som främst avgör frågan och är ju därför folk blir förbannade.

Blizzards precis som många andra storbolag i västvärlden har till stor del byggt sin framgång på friheter som vi tar för givet. Att folk kan röra sig fritt, uttrycka sig, utbilda sig och skapa något utan risk att polisen/borgmästaren/politiken ska ha sin del av kakan. Att kunna tjäna och fritt dela med sig av en kreativ skapelse.

Men när en utav världens rikaste spelutvecklare inte kan avstå extra vinst till förmån till mänskliga rättigheter, tja då får de fan i mig också tåla att bli kallade för giriga rövhål.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Folkmord utfört av nazister? BUUU!
Folkmord utfört av kommunister? Hejja hejja! Hammaren och skäran är ok att stoltsera med.

Vilket var lite min poäng.

Ja, det finns en anledning till att det vissa kallas "rebeller" och vissa "terrorister". Det beror på vem som det handlar om och vilka som för tillfället anses som "goda". Vi ser ju idag t ex hur kurderna gick från "de goda" USA-allierade i kampen mot IS till att "bara" vara rebeller och som är i vägen för Turkiet och som skall bekämpas. Eller som talibanerna gick från "de goda" i kampen mot ryssarna till att stämplas som terrorister.

Jag ser helst att man både som spelare, publik, arrangör osv håller all sport fritt från politik, ideologi och religion. Precis som den olympiska andan alltid har varit: nu sätter vi alla meningsskiljaktigheter åt sidan och bara tävlar, må bäste person vinna.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hoppas på att Kina tar hem detta så att vi kan gå vidare


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag har sålt alla mina ActivisionBlizzard-aktier och sagt upp min WoW-prenumeration. Tips till alla är att säga upp WoW och skriva i motiveringen att Blizzard måste stå upp för demokrati och mänskliga rättigheter.

phi
Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Jag har sålt alla mina ActivisionBlizzard-aktier och sagt upp min WoW-prenumeration. Tips till alla är att säga upp WoW och skriva i motiveringen att Blizzard måste stå upp för demokrati och mänskliga rättigheter.

Fattas bara att du raderar ditt Blizzard-konto nu då.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Jag tror de flesta som är emot Kina bor i Europa eller Amerika, inte i Kina. Kineserna är nog ganska nöjda med sitt land och styre, detta med Blizzard är bara en kulturkrock.

Japp, makes sense. Alla som bor i diktaturer är nog ganska nöjda med det, annars hade väl någon sagt något? Eller?


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Jag har sålt alla mina ActivisionBlizzard-aktier och sagt upp min WoW-prenumeration. Tips till alla är att säga upp WoW och skriva i motiveringen att Blizzard måste stå upp för demokrati och mänskliga rättigheter.

Ska bara klara WoW Classic sen stänger jag ner. Någon som vet när Naxx släpps?

Medlem

China and Blizzard needs some tegridy.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Jag tror de flesta som är emot Kina bor i Europa eller Amerika, inte i Kina. Kineserna är nog ganska nöjda med sitt land och styre, detta med Blizzard är bara en kulturkrock.

Nog fan det dummaste jag läst på FZ.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Jag tror de flesta som är emot Kina bor i Europa eller Amerika, inte i Kina. Kineserna är nog ganska nöjda med sitt land och styre, detta med Blizzard är bara en kulturkrock.

Kallas hjärntvättning.
Sen vågar inte folket göra något i rädsla för att bli fängslade och försämra sin sociala kredit. (Deras poängsystem)


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

eld
Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Nog fan det dummaste jag läst på FZ.

Du säger så nu, men i framtiden blir det ju han som får en bättre socialscore när hans historik analyseras.

Medlem

Antingen kan företag välja att lämna den kinesiska marknaden och på så sätt sätta press på Kina att droppa sina cencurfasoner och närma sig väst... Eller så sväljer man sin tro och anpassar sig efter den Kinesiska cencuren och bidrar till att det egna samhället styrs i den oönskade riktningen.

Har sagt upp mitt wow konto.

Avstängd

Oof... måste fråga, ni som har WoW: Classic för att återuppleva nostalgin? Hur väljer ni att göra?

12
Skriv svar