Vilka spel har fått dig att gråta?

Skägg.
10 Chambers
Vilka spel har fått dig att gråta?

Det snackas ofta om hur macho spelkulturen och nu pratar jag om ur ett rent personligt perspektiv men jag tror de flesta av oss någon gång fällt en tår under en spelsession. Jag kom och tänka på det när jag läste nyheten om Last of Us Part Two, och de första 15 minuterna i det första spelet var verkligen en spark rakt i känslocentrum. Sen finns det såklart spel såsom Brothers: A Tale of Two Sons och Heavy Rain där föräldraaspekterna får mig att relatera extra hårt.


signatur
Releasehästryttare

Aldrig ett spel så vitt jag kommer ihåg, tv-serier och filmer kan dock dra fram en tår vid känslomässiga moment.

Medlem

Den ända tåren jag fällt var sista avsnittet i första säsongen av Walking Dead telltale. Lee och Clementines förhållande var så starkt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Stich:

Den ända tåren jag fällt var sista avsnittet i första säsongen av Walking Dead telltale. Lee och Clementines förhållande var så starkt.

Telltale Walking dead för mig också, dock en annan scen.

I början av säsong två stöter man på en hund. Man bråkar om lite mat och så råkar man knuffa hunden på några spetsiga grejer så den inte kommer loss. Man får ett lav om att låta den vara eller avliva den.

Fy fan. Ljudet hunden gör är något jag fortfarande minns.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Suikoden 1-5.

Medlem

Slutet i Valiant Hearts: The Great War gav en tår i ögat.

Geeks Gaming

Introt till the last of us var verkligen ett hårt ögonblick.
Däremot trumfas det av ”to the moon”.... två scener i synnerhet (alla som spelat genom hela vet vilka jag pratar om) 😭

Av någon anledning berörde ”bioshock: infinite” mig också:

scenen där dottern förs bort men kämpar för att få tag i fadern genom portalen i den grad att en del av fingret stannar kvar......man oh man

Skribent

Jag vet inte om jag regelrätt gråtit, men nog hade man gråten i halsen i FF7 och i slutet av The Darkness.

Medlem

Brukar kolla när andra spelar Brothers A Tale Of Two Sons på Twitch ibland, och det gråts nog nästan varenda gång från den som spelar vid tillfället

Medlem

Hat nog aldrig gråtit över ett spel vad jag kan minnas.
Det närmaste jag kommit är nog när jag vredgats över drifting utmaningarna i Forza Horizon 3 & 4.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ja, introt till The Last of Us var känslosamt.

Och när jag hittade Ciri livlös i Witcher 3.

Medlem

Red dead redemption 2 fick mig att stortjuta.

Kan inte påminna mig om något annat spel som fått mig att gråta.

Jag har inga problem att snyfta till en film nuförtiden..


signatur

Ducati Streetfighter 848

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av CliQue-SinneD:

Red dead redemption 2 fick mig att stortjuta.

Kan inte påminna mig om något annat spel som fått mig att gråta.

Jag har inga problem att snyfta till en film nuförtiden..

Just fan, glömde det. Helt klart emotionellt.

PSA: Sätt gärna spoilertaggar kring specifika händelser i spel.


signatur
jbx
Medlem

När brorsan spöade mig gång på gång i Ballong-grejen i Mario Kart 64....


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

The Witcher 3, vid ett par tillfällen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Skäms inte det minsta när jag sitter å tjuter, som förälder har man blivit ganska blödig gällande barn och föräldraskap, tror att vissa av spelen nedan faktiskt ger en ny "nivå" till de som förstår föräldrakänslan:
Last of us
Horizon Zero Dawn
God of War
Days Gone
Red Dead Redemption 2

Edit:
Har faktiskt tidigare reflekterat över att jag de senaste åren mer å mer dras till story tunga spel som gärna är ganska emotionella.

Detta kanske är en topic för Fragzone Fredag?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Första Red Dead Redemption mest. Då var jag helt knäckt. Hade bott själv med min son en tid och det påverkade väl.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Fragtjuv

Last of us och RDR2 vad jag minns just nu.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Slutet av No Man's Sky. Var så besviken över att jag lagt så mycket tid på att komma till mitten för ingenting.

Medlem

Detroit: Become Human är det enda spel som har lyckats med att få mig att gråta.

Dec
Medlem

ME3 några gånger, kanske ME2 också.

BF1 i kampanjen, mest tack vare musiken. "Good kid."


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem

Metal Gear Solid 1,2,3,4. Flera scener i dem här spelen.
God of War
Battlefield 1 singleplayer.

Medlem

Jag började gråta när looten i senaste instancen jag ville skulle droppa inte gjorde det. I WoW alltså.

Medlem

Det enda spelet som har lyckats är The Walking Dead

Medlem

Inte så att det runnit tårar eller blivit gråtljud, men det har bildats tårar många gånger till Souls-spelen, över den melankoliska epiken som förmedlas i orden.

Medlem

The walking dead, last of us, rdr2, valiant hearts, och witcher 3 i expansionen heart of stone.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Det enda spelet som har lyckats är The Walking Dead

Samma här, jag spelade Overkills The Walking Dead och det var så dåligt att jag inte kunde hålla tårarna tillbaka

Medlem

Life is Strange fick mig faktiskt att böla lite. Slutet i Before the Storm-avsnitten var så otroligt vackert.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

The Walking Dead (säsong 1)
Life is Strange
Life is Strange 2
The Witcher 3 (fick sämsta slutet första genomspelningen...)
The Last of Us (första kvarten fick mig att bli lite tårögd)


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

När jag var typ 10 år gammal och det visade sig att jag kommit över en förfalskad kopia av Pokémon Emerald. Det uppdagades på så vis att sparningen raderades efter att man klarat av ligan. Där brast det för mitt tioåriga jag, lmao. Vilka Pokémons skulle jag nu skryta om i barndoms-bekantskapskretsen!?

I vuxen ålder kan jag bara komma ihåg Telltales The Walking Dead och Red Dead Redemption 1 & 2. Möjligen lite i Uncharted 4 också.

Edit: Gone Home, Everybody's Gone to the Rapture, Firewatch och liknande spel är också bra på att röra upp känslor.

Skriv svar