Red Dead 2 – de första pc-skärmdumparna är här

Robot
Red Dead 2 – de första pc-skärmdumparna är här
Medlem

Jag håller mig till December. Så kan jag gotta mig på julledigheten!


signatur

Burn in the light.

Medlem

Ska bli kul att spela RDR2 igen. Hade jag inte redan spelat det på PS4 hade jag troligtvis köpt det i december. Nu blir det nog under nästa år nån gång.

Medlem

Har hört att spelet kräver 32 GB i ram.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Ska bli sexigt att spela.

Medlem

Oj hur ska detta gå.
Precis börjat med Mutant year one road to eden.
Och sen tänkte man hinna köra lite disco elysium också före.
Tror inte detta går ihop


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent

Blir det RTX on?

Medlem

Spelade tillslut på PS4 pro, och som tidigare nämnt vart jag förvånad över den grafiken den krämade ur.

Intressant att se skillnaden med mitt 2080 kort, men av att döma tror jag inte den bli stor, alls. Lite skarpare texturer och bättre hår?

Skall bli kul med mods dock!

Medlem

Ett av få spel där jag verkligen ser framemot prestanda-boosten. Världen och dess animationer är mästerverk rakt av. Högre fps, bättre drawdistance, etc, kommer att bli en extra nypa salt och peppar på en redan bra biff.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Geeks Gaming

Ser ju snyggt ut, minst sagt!

För övrigt: Är det bara jag som hade velat ha en liten inforuta med ”taget från spelet i upplösning X som kördes på system Y i Z fps/sek”?
En vacker stillbild i 4k kan ju i princip en potatis fixa

Medlem

Ja. Det är RDR2.. Revolutionerande.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ser ju snyggt ut, minst sagt!

För övrigt: Är det bara jag som hade velat ha en liten inforuta med ”taget från spelet i upplösning X som kördes på system Y i Z fps/sek”?
En vacker stillbild i 4k kan ju i princip en potatis fixa

Tycker det spelar mindre roll. Finns gott om system som skulle tok krascha långt innan du kan ta mågra fina screens.

Medlem

Kan man ha poncho?

Orelaterad fråga: Kikade på att förhandsköpa det på Rockstars launcher nu, när man först ska förhandsköpa det står det att det kostar 59,99 euro, men när man kommer till kassan är det istället plötsligt 74,99 euro, fler som har samma problem?

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Kan man ha poncho?

Orelaterad fråga: Kikade på att förhandsköpa det på Rockstars launcher nu, när man först ska förhandsköpa det står det att det kostar 59,99 euro, men när man kommer till kassan är det istället plötsligt 74,99 euro, fler som har samma problem?

Det är en bugg. Valde jag GTA3 och Vice City blev det dyrare än om jag valde andra spel combos.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

”taget från spelet i upplösning X som kördes på system Y i Z fps/sek”

Fpspsception

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Det är en bugg. Valde jag GTA3 och Vice City blev det dyrare än om jag valde andra spel combos.

Förklarar saken, var ju just det jag gjorde. Valde jag annat verkar det funka finfint! (man har ju/har spelat alla spel ändå så det är lite skitsamma)

Gen
Medlem
Skrivet av B-itta:

Spelade tillslut på PS4 pro, och som tidigare nämnt vart jag förvånad över den grafiken den krämade ur.

Intressant att se skillnaden med mitt 2080 kort, men av att döma tror jag inte den bli stor, alls. Lite skarpare texturer och bättre hår?

Skall bli kul med mods dock!

Mycket intressant att du tyckte det var snyggt på PS4 Pro. Jag slutade spela på PS4 Pro just pga två stora problem:
1. Checkerboarding - implementationen av den tekniken suger helt enkelt och lägger till en hel del artefakter som stör (mig iaf)
2. Oskärpa - Detta syns egentligen överallt runt Arthur speciellt på allt som är längre bort

Jag testade spelet på en Xbox One X som kör äkta 4K och skillnaden var påtaglig. Därför ska det bli skönt att köra det på PC med 4K texturer och äkta 4K upplösning utan oskärpa eller checkerboarding.

Medlem
Skrivet av Gen:

Mycket intressant att du tyckte det var snyggt på PS4 Pro. Jag slutade spela på PS4 Pro just pga två stora problem:
1. Checkerboarding - implementationen av den tekniken suger helt enkelt och lägger till en hel del artefakter som stör (mig iaf)
2. Oskärpa - Detta syns egentligen överallt runt Arthur speciellt på allt som är längre bort

Jag testade spelet på en Xbox One X som kör äkta 4K och skillnaden var påtaglig. Därför ska det bli skönt att köra det på PC med 4K texturer och äkta 4K upplösning utan oskärpa eller checkerboarding.

När man kommer från pc så gick jag in med låga förväntnigar. Det jag är mest känslig för i grafik är aliasing, vilket jag inte märkte någon, även att jag spela på 75".
Checkerboarding är inget som stör mig och tycker det fungerar skapligt, texturerna kändes skarpa nog. Och miljöerna och ljussättning är nog de bästa jag sett i open world.

Men blir spännande att se skillnaden på PC, få se om grafiken är värt nästan 4 gånger mer pengarna.

Medlem
Var ju inte precis dålig grafik
Skrivet av Gen:

Mycket intressant att du tyckte det var snyggt på PS4 Pro. Jag slutade spela på PS4 Pro just pga två stora problem:
1. Checkerboarding - implementationen av den tekniken suger helt enkelt och lägger till en hel del artefakter som stör (mig iaf)
2. Oskärpa - Detta syns egentligen överallt runt Arthur speciellt på allt som är längre bort

Jag testade spelet på en Xbox One X som kör äkta 4K och skillnaden var påtaglig. Därför ska det bli skönt att köra det på PC med 4K texturer och äkta 4K upplösning utan oskärpa eller checkerboarding.

Jag förstår fortfarande inte den där bildhypen. Jag körde på Xbox One x och har aldrig spelat ett snyggare spel förut. Jag ser tydligen inte det som pc spelare ser eller så har jag bara mindre krav. Vad är checkerboarding? Noob jag här haha.

Medlem

Har en känsla av att det här ännu ett spel jag kommer fokusera mer på att trycka prtscrn än att spela själva spelet.
att det inte finns yrke som ''spelfotograf'' eller något haha... eller det kanske det gör?


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Gen
Medlem
Skrivet av B-itta:

När man kommer från pc så gick jag in med låga förväntnigar. Det jag är mest känslig för i grafik är aliasing, vilket jag inte märkte någon, även att jag spela på 75".
Checkerboarding är inget som stör mig och tycker det fungerar skapligt, texturerna kändes skarpa nog. Och miljöerna och ljussättning är nog de bästa jag sett i open world.

Men blir spännande att se skillnaden på PC, få se om grafiken är värt nästan 4 gånger mer pengarna.

Kul att du tyckte spelet såg bra ut men frågan är om du kommer att se någon skillnad isf.

Skrivet av denza:

Jag förstår fortfarande inte den där bildhypen. Jag körde på Xbox One x och har aldrig spelat ett snyggare spel förut. Jag ser tydligen inte det som pc spelare ser eller så har jag bara mindre krav. Vad är checkerboarding? Noob jag här haha.

Det var just det jag skrev i mitt inlägg - Xbox One X funkade prima, PS4 Pro sög.

Checkerboarding är (om jag inte minns fel) att man renderar 50% av en bild högupplöst och sen resterande 50% i lägre upplösning och använder ett filter för att "limma ihop dem" vilket ser ut som 4K men egentligen inte är det. Skälet till varför man gör detta är att det inte är så krävande på hårvaran som äkta 4K. Annat alternativ är att rendera mitten av bilden högupplöst (där man tittar) och rendera kanterna lågupplöst (där man vanligtvis inte tittar). PS4 Pro har specifikt hårdvarustöd för denna teknik.

1
Skriv svar