Här är systemkraven för Red Dead 2 till PC

Robot
Här är systemkraven för Red Dead 2 till PC
Medlem

Jag har 1TB SSD, så det är inga problem för min del.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Jag har inte 1TB SSD, så det är åtminstone någorlunda problematiskt för min del.

Medlem

Jag har också en 1tb SSD så inga problem för mig heller


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

150 GB är ingen mastodont-mängd för PC, antar att det är ytterligare en konsol-grej


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har en 600 TB SSD, no problems for me

Skrivet av conthox:

150 GB är ingen mastodont-mängd för PC, antar att det är ytterligare en konsol-grej

Konsol-grej? Är väl inte många spel som är i den här storleken ändå? Witcher 3 med bägge expansioner ligger tex på 40 GB.

Sen har jag för övrigt 5 TB på PS4:an.

Medlem

Två stickor M.2 med 1 GB vardera. Come at me, bro.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Tur att jag har 2TB SSD

Gen
Medlem

1TB NVMe så det borde vara okej

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Konsol-grej? Är väl inte många spel som är i den här storleken ändå? Witcher 3 med bägge expansioner ligger tex på 40 gb.

Sen har jag för övrigt 5 TB på PS4:an.

Jag menade inte att storleken var vanlig, jag menade att den inte är ett problem (som på konsol).


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Yum
Okomprimerade texturer (4k)

Värdelöst för de som fortfarande spelar utan problem på 1080p


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag har en 1TB SSD och den är full. PROBLEM! (engelska!)

Medlem

Utöver lagring och 8gb minne var det nästan samma minimum-krav på CPU och GPU som Assassin's Creed Unity som nu är 5år gammalt.

Skrivet av conthox:

Jag menade inte att storleken var vanlig, jag menade att den inte är ett problem (som på konsol).

Är väl inget större problem på konsolerna heller. 1 TB är väl standard på dagens konsoler och sen kan man enkelt bara koppla i en extern hårddisk i usb:n ifall man skulle vilja utöka som jag gjort. Är väl mer hastigheten som isåfall är problemet än utrymmet

Medlem

Klarar detta gallant, men får nog rensa lite på disken.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Är det officiella vad har ni för hårddiskutrymme tråden? Ok

500 GB M.2 SSD
1 TB SSD
2 TB SSHD

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Är väl inget större problem på konsolerna heller. 1 TB är väl standard på dagens konsoler och sen kan man enkelt bara koppla i en extern hårddisk i usb:n ifall man skulle vilja utöka som jag gjort. Är väl mer hastigheten som isåfall är problemet än utrymmet

Jo, det var lite det jag var inne på.

1) Alltså att de större diskarna som levereras med konsolerna oftast inte är SSD utan vanliga mekaniska. Kopplar man in en extern disk så tillkommer ju eventuell prestandaförlust vid överföringen i USB-porten. Problemet på konsol är alltså troligen inte storleken, utan prestandan.

2) På PC är det varken storleken eller prestandan som är problem.

// edit

Förtydligade med punkter.

// edit igen

Storleken är ett problem, men inte ur utrymmesmässigt perspektiv utan ur ett prestandaperspektiv.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@StrongBad: 2GB kommer du ju inte långt med. ;D

Medlem

Saftigt när man har skiiitmkt (allt) installerat jämt för att kunna byta spelsort kvickt. Men för detta spel köper jag gärna en ssd till klar med det på ps4, men på pc ska jag gå 100%. Bästa spelet Ever!


signatur

//monster

Skrivet av conthox:

Jo, det var lite det jag var inne på.

1) Alltså att de större diskarna som levereras med konsolerna oftast inte är SSD utan vanliga mekaniska. Kopplar man in en extern disk så tillkommer ju eventuell prestandaförlust vid överföringen i USB-porten. Problemet på konsol är alltså troligen inte storleken, utan prestandan.

2) På PC är det varken storleken eller prestandan som är problem.

// edit

Förtydligade med punkter.

// edit igen

Storleken är ett problem, men inte ur utrymmesmässigt perspektiv utan ur ett prestandaperspektiv.

Nån prestandaförlust av en externhårddisk har jag inte märkt av och inte heller enligt denna FZ-artikel https://www.fz.se/sponsrat-innehall/279339-guide-utoka-utrymm....

Hursom som denna artikel handlar om så är 150 GB rätt saftigt för ett spel som inte ens har några som helst expansioner.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Är det officiella vad har ni för hårddiskutrymme tråden? Ok

500 GB M.2 SSD
1 TB SSD
2 TB SSHD

Om man sitter på hårdvara som med råge klarar någon viss specifikation så infinner det sig en mycket bubblande lust att med illa dold skrävlighet förkunna det

Medlem
Skrivet av nils45:

Har en 600 TB SSD, no problems for me

600 TB SSD? Shit mannen. Respekt.
Har 12 TB potentiell lagring, dock bara SATA.

Medlem
Skrivet av spikes:

@StrongBad: 2GB kommer du ju inte långt med. ;D

D'oh! Dumstruten på mig.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

jbx
Medlem
Skrivet av Fargo:

600 TB SSD? Shit mannen. Respekt.
Har 12 TB potentiell lagring, dock bara SATA.

Snubben har cash 🤑

Eller antagligen blandat ihop tangenterna ”G” och ”T”..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

För mig är processor och minne problemet. Laptop med i5 och 4gb ram kommer jag inte långt på

Avstängd

Personligen tycker jag grafikminnekravet är sjukare, den för rekommenderat alltså! Min GTX 1080 kmr gråta T_T

Medlem
Skrivet av jbx:

Snubben har cash 🤑

Eller antagligen blandat ihop tangenterna ”G” och ”T”..

Nej han driver bara med de 3 första som kommentera typ samma sak.

Medlem

Gnäller folk över 150GB ? jisses.

Sen är det nån som har koll om det är en jättevinst med ssd? kan inte påstå det är lång laddtid på en konsoll med sata iaf.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Gnäller folk över 150GB ? jisses.

Sen är det nån som har koll om det är en jättevinst med ssd? kan inte påstå det är lång laddtid på en konsoll med sata iaf.

Jag är en febril pc-gamer och har aldrig sett den där siffran någonsin !
Witcher 3 är 50 gig, Division 2 är 50 gig. Tror att BF 1 var 60 gig men kanske pratar ur skägget där. Kollade speccen till Battlefield V, det var 50 gig där med.

Angående laddtider så är det stor skillnad på laddningstider mellan SATA och SSD. Kör alla mina spel på SSD nu.

12
Skriv svar