Gratis kodningsspel för kids släppt – från Ubisoft

Robot
Gratis kodningsspel för kids släppt – från Ubisoft

Rabbids och åter rabbids, och ni måste koda bort deras stökerier!

#barn, #kodning, #programmering, #rabbids-coding


Medlem

Om de kan vara smarta och släppa detta på lite bättre plattformar och underlag istället för Uplay så hade det varit underbart. Hade definitivt använt mig av det inom mitt jobb på skolor om IT-killen inte hade varit tvungen att installera Uplay på alla datorer/paddor.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Om de kan vara smarta och släppa detta på lite bättre plattformar och underlag istället för Uplay så hade det varit underbart. Hade definitivt använt mig av det inom mitt jobb på skolor om IT-killen inte hade varit tvungen att installera Uplay på alla datorer/paddor.

Hahahaha jag orkar inte....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Måste tipsa om Swift Playgrounds som finns till iPad gratis. Förutom att du styr en karaktär likt en Rabbid så får man även förklaringar på svenska.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Scratch för barn kommer jag testa på sonen när ham blivit lite äldre.


signatur

IDKFA

ELF
Medlem

@mrFluffy: ScratchJr finns ju annars för de lite yngre.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Code.org är en superbra sida när det kommer till att lära sig programmering i tidig ålder. Funkar även på ipad

Medlem

Sånthär gillar vi! Mer kodning till barnen. Minst html å css bör ingå i grundskolan btw. I tidig ålder för att se vilka som har potential.


signatur

//monster

Medlem

Det är inte helt logiskt hur man lägger till det här spelet, tog mig ett litet tag att förstå hur man gör. Om man redan har ett konto så behöver man gå till sina spel och där finns alternativet gratis spel, sedan är det bara att lägga till det så kan man sedan ladda ner det när man väljer det nästa gång. Om man gör som jag först gjorde, sökte efter det i butiken kommer man inte finna det förstår dock inte varför denna möjlighet inte finns men det kanske bara är jag som tycker så.

Medlem

@miffot: Vad är det du inte orkar?

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Om de kan vara smarta och släppa detta på lite bättre plattformar och underlag istället för Uplay så hade det varit underbart. Hade definitivt använt mig av det inom mitt jobb på skolor om IT-killen inte hade varit tvungen att installera Uplay på alla datorer/paddor.

Jag hade exakt samma tanke! Ja, det och "finns spelet på svenska?" :] Men då det inte finns som stand-alone eller liknande så är det tyvärr inte användbart på jobbet Kul inlägg till programmeringen för barn från Ubisoft dock!


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

Sånthär gillar vi! Mer kodning till barnen. Minst html å css bör ingå i grundskolan btw. I tidig ålder för att se vilka som har potential.

Html och css är inte programmering. 😔


signatur

IDKFA

ELF
Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Html och css är inte programmering. 😔

Men det får igång det tänket. Bättre att börja med simpla saker.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Grasshopper finns också gratis och lär ut javascript, det är gjort av Google och finns till Android, iOS och desktop.
Dock saknar det svenska och funkar enbart som telefon-app på iOS så tror att via telefon eller desktop är det bästa men har man en iPad så skulle jag starkt rekommendera Swift Playgrounds.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

1
Skriv svar