Recension – Ghost Recon: Breakpoint

Robot
Recension – Ghost Recon: Breakpoint

Han har inte gjort lumpen. Han är smidig som ett järnspett. Och han klagade på vattentrycket i Kenya. Ändå recenserar allas vår Olander den taktiska shootern Ghost Recon: Breakpoint.

#ghost-recon-breakpoint, #releaselistan, #ubisoft


Medlem

Bra recension! Och att du baserar ditt omdöme på produkten du har testat och inte hur spelet _kanske_ ser ut i framtiden efter ett antal patchar. Såna här slappa releaser ska inte uppmuntras utan kritiseras!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Tack för en bra recension. Det bekräftar precis det jag trodde med. Detta är ett spel som man ska vänta med tills det är på minst 50% rea innan köp. Och då har förhoppningsvis de värsta buggarna försvunnit med.

Medlem

Bekräftade precis vad jag kände när jag spelade betan.

Grym recension!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Vad spelade du på för data-apparat?

Medlem

Jag tror jag måste haft tur och inte fått några av dom där buggarna, samma med det som många reviewers har fått, att AI'n står och snurrar runt på plats och inte gör någonting.

Känns märkligt med måndags exemplar när det gäller digitala varor ;D

Medlem
Skrivet av nilo:

Tack för en bra recension. Det bekräftar precis det jag trodde med. Detta är ett spel som man ska vänta med tills det är på minst 50% rea innan köp. Och då har förhoppningsvis de värsta buggarna försvunnit med.

Tack, du sade precis vad jag tänkte.
Fick dåliga vibbar under betorna, ser ut som de stämde.


signatur

I drank what?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Bennii:

Vad spelade du på för data-apparat?

Står i fotnoten att han spelade på en datamaskin


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av spikes:

Jag tror jag måste haft tur och inte fått några av dom där buggarna, samma med det som många reviewers har fått, att AI'n står och snurrar runt på plats och inte gör någonting.

Känns märkligt med måndags exemplar när det gäller digitala varor ;D

Jag känner samma sak. Har stött på en del irriterande buggar men är generellt nöjd med spelupplevelsen. Den mest irriterande är när man aktiverar gadgets och karaktären låser sig och det enda man kan göra är att röra sig. Går inte ens att sikta. Men att springa ner i vattnet eller börja halka ner för en backe löser problemet. Fortfarande irriterande såklart. Men annars är det smågrejer. Jag har roligt. Det räcker för mig. Har redan varit med om massor med wow-upplevelser både i solo och i co-op. I och med buggarna och vissa av Ghost credit-låsta camo till kläder så får spelet ändå en stark 3:a av mig. Vilken platform spelar du på? Är på PS4. Heter SToFo2 på PSN om du vill lägga till mig.

Gen
Medlem

Ser att inget har fixats sen betan, pust!

Medlem
Skrivet av NuZ:

Står i fotnoten att han spelade på en datamaskin

Jag vet. Det står PC. Så en 33MHz Pentium alltså? Det var snarare specs jag var intresserad av.

Medlem

Har haft grymt kul med Breakpoint än så länge. Kört tonvis med timmar sen den tidiga releasen. Köpte dock inte spelet utan prenumererade på Uplay+ så för en billig peng har jag allt som ingår i ultimate edition.

Jo, spelet har massor med brister.. men det hindrar inte mig från att älska spelet.

Det är sällan jag stöter på buggar, spelet ser snyggt ut och flyter bra på min PC. Och annat än vid release (jag hade kört sen det tidiga släppet tre dagar innan release) så har jag inte stött på några serverproblem heller.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Bennii:

Jag vet. Det står PC. Så en 33MHz Pentium alltså? Det var snarare specs jag var intresserad av.

Haha ok


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent
Skrivet av Smothered666:

Jag känner samma sak. Har stött på en del irriterande buggar men är generellt nöjd med spelupplevelsen. Den mest irriterande är när man aktiverar gadgets och karaktären låser sig och det enda man kan göra är att röra sig. Går inte ens att sikta. Men att springa ner i vattnet eller börja halka ner för en backe löser problemet. Fortfarande irriterande såklart. Men annars är det smågrejer. Jag har roligt. Det räcker för mig. Har redan varit med om massor med wow-upplevelser både i solo och i co-op. I och med buggarna och vissa av Ghost credit-låsta camo till kläder så får spelet ändå en stark 3:a av mig. Vilken platform spelar du på? Är på PS4. Heter SToFo2 på PSN om du vill lägga till mig.

Har faktiskt inte heller stött på några större buggar, ska inte säga det är buggfritt - men inget som direkt har sabbat min spelupplevelse. Däremot så känns det som spelet är halvfärdigt gentemot Wildlands, men då hade ju det spelet också problem när det släpptes, men har sakta byggts på och blivit bättre. Kontentan är att Breakpoint skulle ha behövt någon månad till i ugnen, så kanske man kan tycka att Ubisoft borde ha lärt sig? I grunden är det dock samma sorts spel och jag har lika kul i Breakpoint som Wildlands, speciellt i co-op. Roligast blir det om man tar det lugnt, sätter upp planer med polarna och tar ut målen i tystnad. Springer man bara in guns'blazing blir inte spelupplevelsen i närheten av lika rolig. Det är lite ett spel som blir vad man gör det till. Ger det nog också en stark 3:a.


signatur

"Writer and Fighter"

Ambassadör
Xbox

Bra recension! Det blir till att undvika detta helt då, känns inte ens som reabacken på ICA Maxi lockar i framtiden.


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Bra recension! Det blir till att undvika detta helt då, känns inte ens som reabacken på ICA Maxi lockar i framtiden.

Har ICA Maxi spel fortfarande?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har ICA Maxi spel fortfarande?

Det var ett tag sedan jag kollade iofs, haha.


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Det var ett tag sedan jag kollade iofs, haha.

ICA Maxi i Umeå var det bästa som fanns när jag var liten. Tonvis med spel! Tradition (om någon kommer ihåg det) var också kul, men ICA Maxi hade så mycket annat utöver spelen som var trevligt.

Nu är det ju typ endast en mega-stor matvaruaffär. Svin tråkigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Johan Olander - Judge, Jury and Executioner.

Hoppade direkt till betyget för att bekräfta det alla misstänkte, men ska läsa igenom recensionen sen

Spelet kanske heter Breakpoint för det här spelet markerar punkten Ghost Recon-serien gick sönder fullständigt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

ICA Maxi i Umeå var det bästa som fanns när jag var liten. Tonvis med spel! Tradition (om någon kommer ihåg det) var också kul, men ICA Maxi hade så mycket annat utöver spelen som var trevligt.

Nu är det ju typ endast en mega-stor matvaruaffär. Svin tråkigt.

Det var bättre förr! I alla fall på den fronten. Tradition i Nordstan var mitt vattenhål under lång tid, spenderat mycket tid där.

Det är lite synd att fysiska butiker försvinner och innehållet i de stora krymps, det var lite speciellt.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag och polarna jag spelar med älskar spelet.
Lite småbuggar här och där men inget game-breaking direkt.
Vi kör på svårighetsgraden Extreme men hade önskat lite svårare motstånd. De behöver optimera AI:n ett snäpp eller fem.
Jag ger spelet fyra av fem lusingar.

Medlem

Laymen Gaming

Det är Microtransaktionerna som är problemet. Spelet är helt och hållet byggt för att sälja skins och hjälpmedel, det är alltså i grunden inte ett spel som folk skall uppskatta eller uppleva. Enbart ett mobilspel i större format för att tjäna pengar... Den renaste formen av skit.

Skribent
Skrivet av CliQue-SinneD:

Bra recension! Och att du baserar ditt omdöme på produkten du har testat och inte hur spelet _kanske_ ser ut i framtiden efter ett antal patchar. Såna här slappa releaser ska inte uppmuntras utan kritiseras!

Jag får ju tokspel på den nya trenden att försvara spel och kritisera låga betyg. Har förvisso inte betalat spelet, men det är jävligt cynisk marknadsföring att sälja ett spel som kanske blir värt pengarna om ett halvår. Kul att du gillade recensionen, det värmer mitt min själ

Skrivet av Mindrax:

Jag och polarna jag spelar med älskar spelet.
Lite småbuggar här och där men inget game-breaking direkt.
Vi kör på svårighetsgraden Extreme men hade önskat lite svårare motstånd. De behöver optimera AI:n ett snäpp eller fem.
Jag ger spelet fyra av fem lusingar.

Ja, AI:n är ingen höjdare. Rensade en bas igår genom att ligga bakom skydd och låta fienden komma till mig. Med en LMG löser du det mesta.

Hur många kör ni? Har bara kört duo, då vår tredje kompanjon inte tyckte det var värt hans tid.

Skrivet av Johlor:

Har faktiskt inte heller stött på några större buggar, ska inte säga det är buggfritt - men inget som direkt har sabbat min spelupplevelse. Däremot så känns det som spelet är halvfärdigt gentemot Wildlands, men då hade ju det spelet också problem när det släpptes, men har sakta byggts på och blivit bättre. Kontentan är att Breakpoint skulle ha behövt någon månad till i ugnen, så kanske man kan tycka att Ubisoft borde ha lärt sig? I grunden är det dock samma sorts spel och jag har lika kul i Breakpoint som Wildlands, speciellt i co-op. Roligast blir det om man tar det lugnt, sätter upp planer med polarna och tar ut målen i tystnad. Springer man bara in guns'blazing blir inte spelupplevelsen i närheten av lika rolig. Det är lite ett spel som blir vad man gör det till. Ger det nog också en stark 3:a.

Vi försökte ju också köra stealth, för det är roligt. Dock tröttnade vi efter några timmar och sedan blev det attackhelikopter och LMG. Hoppas på många bra patchar, så man kan njuta lite mer.

Skrivet av NuZ:

Står i fotnoten att han spelade på en datamaskin

16 gb ram här, I7 där och ett GTX 1660 monterat på modermodemet. Johannes kör det på en finsk traktor.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Ubisoft och deras copy&paste.
Dem släpper förbokningar 1 år innan release för att få mer pengar till utvecklingen. Alla deras spel är trasiga vid release.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

@JW_1332: Fast dom vet ju inte vad dom snackar om. Dom gråter över alla spel som ens har MTX, det spelar ingen roll vad det är för MTX för dom verkar det som? Dom bara gråter gråter och gråter lite till så fort man kan betala extra för ngt i ett spel...

@Smothered666: Lirade på PC, mina största problem med breakpoint är nog att AI'n är så förbannat korkad. (precis som i wildlands) det är så lätt att exploita hur dum den är och bara vinna mot allt utan problem...

Medlem

@spikes: Självklart är de upprörda över ett spel som från grunden designas för att suga ut dig (konsumenten) så mycket pengar som möjligt istället för att skapa en spelupplevelse som värd att återvända till och spendera tid att faktiskt spela. Inte bara har de gett ut en undermålig, trasig produkt. De har även gett ut ett spel som inte har något annat syfte än att vara en online sandlåda där folk köper skins och bundles. Tactical shooter? Looter shooter? Battle Royal?
Ingen har en aning va fan detta är..

Medlem

@JW_1332: Fast om man känner ett BEHOV av att köpa ngt i breakpoint så är det ju enbart för att man suger så hårt att man inte klarar av att progressa. Eller för att man lider av FOMO hets.

Vilket spel syftar du där i slutet? "...gett ut ett spel som inte har något annat syfte än att vara en online sandlåda..." För det där beskriver ju INTE breakpoint iaf?

Owe
Medlem

Blir helt paff av att läsa den här rescensionen. 2/5?
Vet inte om jag är helt immun mot alla fel och brister som nämns eller story-berättandet som ska vara dåligt...
Detta spel är fantastiskt. Som Wildlands mrd upphottad grafik fast med sjukt mycket bättre berättande story och med lite rpg inslag från the division med gearscore och crafting.
Det enda jag kan hålla med om är att AI`n är så-där...
Inte hittat några buggar alls hittills. 4+/5 får det av mej.
lvl 26 och gearscore på strax över 140. Gissar på att lagt strax över 20h på spelet mestadels med en kompis i coop.

Medlem
Skrivet av JW_1332:

De har även gett ut ett spel som inte har något annat syfte än att vara en online sandlåda där folk köper skins och bundles. Tactical shooter? Looter shooter? Battle Royal?
Ingen har en aning va fan detta är..

DU har verkligen ingen aning. Det märker man 🤦‍♂️
Sen är det inget spel uppbyggt på att man måste spendera pengar på skins och bundles. Det gör de som vill. Att du är en av dem som inte klarar av att hålla i dina pengar är ditt problem. Inte utvecklarnas. Det är en open world tactical shooter. Enkelt va?

Medlem
123
Skriv svar