Allt vi vet om Playstation 5 - Och allt vi inte vet

Robot
Allt vi vet om Playstation 5 - Och allt vi inte vet

Sony fortsätter att fresta oss med munsbitar om PS5:an - vi sammanfattar!

#playstation-5, #ps5, #sony


Medlem

Blir väldigt spännande att se vad som blir releasetitlarna! Bör ju vara ett känt IP iaf?

Medlem

Edit

Gief officiella specs


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Laddemannen:

Blir väldigt spännande att se vad som blir releasetitlarna! Bör ju vara ett känt IP iaf?

Med facit i hand är ju releasetitlar sällan superbra, om man kollar på PS4:an 2013. Inga spel som kommer hamna på Topp 10-listan över generationen.

Flower
Killzone Shadow Fall
Knack
Resogun
Sound Shapes
Escape Plan
Flow


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Med facit i hand är ju releasetitlar sällan superbra, om man kollar på PS4:an 2013. Inga spel som kommer hamna på Topp 10-listan över generationen.

Flower
Killzone Shadow Fall
Knack
Resogun
Sound Shapes
Escape Plan
Flow

The Order 1886 var väl också en release-titel? Jag tyckte det spelet var awesome lite kort och oerhört linjärt, men gillade det starkt ändå.

Medlem

Jag är 100% säker på att de som gjorde Shadow Of The Colossus Remastered kommer göra en ICO remastered till PS5 och det kommer vara fokus på konsolens strålspårningstekniker. Kom ihåg var ni hörde det först.

Medlem

Spider-man 2 är kanske lite väl mycket att hoppas på, men en upphottad version av Spider-man med rejäl expansion skulle iaf vara nog för att sälja en PS5 till mig.

Skribent
Skrivet av ClockWise:

The Order 1886 var väl också en release-titel? Jag tyckte det spelet var awesome lite kort och oerhört linjärt, men gillade det starkt ändå.

The Order 1886 släpptes i augusti 2015. PS4 lanserades i EU 2013 i november.


signatur

"Writer and Fighter"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ClockWise:

The Order 1886 var väl också en release-titel? Jag tyckte det spelet var awesome lite kort och oerhört linjärt, men gillade det starkt ändå.

Isf försenades det, kom först våren efter releasen.


signatur
Medlem

Hoppas den blir bakåtkompatibel för PS3-spel också!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Med facit i hand är ju releasetitlar sällan superbra, om man kollar på PS4:an 2013. Inga spel som kommer hamna på Topp 10-listan över generationen.

Flower
Killzone Shadow Fall
Knack
Resogun
Sound Shapes
Escape Plan
Flow

Det hade du verkligen rätt i, har inte spelat nått av dem

Medlem

Tror att följande kommer att finnas tillgängliga vid release:

Demon's Souls Definitive Edition
Last of Us 2 Definitive Edition
Ghost of Tsushima Definitive edition
Red Dead Redemption 2 Definitive Edition


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Freakon:

Tror att följande kommer att finnas tillgängliga vid release:

Demon's Souls Definitive Edition
Last of Us 2 Definitive Edition
Ghost of Tsushima Definitive edition
Red Dead Redemption 2 Definitive Edition

Haha, helt klart. Och jag förstår dem. De kanske säljer några miljoner PS5 första månaderna, svårt att räkna hem kostnaden för att utveckla ett par AAA-titlar på den försäljningen, så gäller ju att dubbeldippa.


signatur
Medlem

Smaskig sammanfattning. Får vi se en liknande om xboxen?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av KaptenKanel:

Smaskig sammanfattning. Får vi se en liknande om xboxen?

Absolut, där väntar vi ju fortfarande på lite mer konkreta saker. Kanske efter XO19?


signatur
Medlem

Allt jag vet, är att det blir ett definitivt köp, no matter price.

Medlem

Julen 2020 kunde inte känns längre bort just nu.. =/
Jag tippar på en release titel från Guerilla games. Det har varit väldigt tyst från dem lång tid nu. Nytt killzone eller Horizon 2 har det ju viskats lite om, någon råkade väl försäga sig i en intervju om jag inte minns fel =p

Medlem
Skrivet av ActiVity:

Hoppas den blir bakåtkompatibel för PS3-spel också!

Känns rätt osannolikt då PS3an hade en väldigt speciell arkitektur

Medlem
Skrivet av PontusT:

Julen 2020 kunde inte känns längre bort just nu.. =/
Jag tippar på en release titel från Guerilla games. Det har varit väldigt tyst från dem lång tid nu. Nytt killzone eller Horizon 2 har det ju viskats lite om, någon råkade väl försäga sig i en intervju om jag inte minns fel =p

Dom har ju varit upptagna med att hjälpa till med Death Stranding väl? Så kanske blir lite ont om tid för dem med

Avstängd

Läge att sälja PS4:an för min del tror jag.. Invänta PS5 och Last of Us II... har så mycket spel ändå (backlog på runt 100 PC spel, varav iaf 50 är sådana jag absolut vill spela) att det känns som att det inte spelar så stor roll att man inte får spela det vid release + det lär säkert komma en "Enhanced" till PS5 så man gör bara sig själv en tjänst genom att vänta.

Medlem

Den här gången tror jag väntar på en "Slim" ist för att köpa version 1


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skulle tro att för egen del så väntar jag lite efter release, för att få rapporter om huruvida den låter som en hårtork eller inte.
Kan löna sig att vänta in lite lätt uppdaterad hårdvara. Så har det ju varit förr.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av BaraShiro:

Känns rätt osannolikt då PS3an hade en väldigt speciell arkitektur

Man kan alltid hoppas blir så många konsoller på tv-bänken annars

Medlem
Skrivet av ActiVity:

Man kan alltid hoppas blir så många konsoller på tv-bänken annars

Haha, I hear you, jag får inte plats med fler, måste packa ner en varje gång jag köper en ny

Medlem

nioh 2 ryktas ju också komma i uppdaterad utgåva på ps5 (släpps ju också våren 2020)

Annars får vi garanterat ytterligare en utgåva av skyrim the super mega master edition
Likaså cyberpunk ser jag som potentiell titel som också kommer släppas igen på ps5

Medlem
Skrivet av Nimafor:

Annars får vi garanterat ytterligare en utgåva av skyrim the super mega master edition

Hahahahaha 👍

Medlem

Om det inte kommer någon fet lanseringstitel kan man ju alltid använda sig av bakåtkompatibiliteten. Definitivt en tillräckligt bra anledning för ett day one-köp för egen del;-DD.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, helt klart. Och jag förstår dem. De kanske säljer några miljoner PS5 första månaderna, svårt att räkna hem kostnaden för att utveckla ett par AAA-titlar på den försäljningen, så gäller ju att dubbeldippa.

Håller med.

Jag har inga problem med det alls egentligen, dels är bra spel alltid bra spel och är versionerna samma hopp som exempelvis The Last of Us från PS3 till PS4 så tar jag gärna emot

Sen att PS5 är bakåtkompatibel med PS4 gör det bara bättre. Fler spel att spela vid release. Hoppas på QOL förbättringar generellt, som lägre laddtider. Om utvecklarna måste göra något aktivt likt mellan PS4 och PS4 Pro så faller det dock.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

The Order 1886 var väl också en release-titel? Jag tyckte det spelet var awesome lite kort och oerhört linjärt, men gillade det starkt ändå.

Du menar spelet som egentligen vara en enda stor cinematic blandat med lite QTEs?

Medlem

Sony har gått ut officiellt och sagt att dom inte kan garantera att PS5 kommer vara 100% bakåtkompatibel. Dom gick inte ut med någon siffra men sa att dom kämpar med att få det att funka med så många spel som möjligt.

12
Skriv svar