32GB RAM rekommenderas (inte längre) för Star Wars Jedi: Fallen Order (UPPDATERAD)

Medlem

WIndows använder sig av virtuellt minne så det hjälper till .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tydligen är det uppdaterat till 16GB RAM nu

Medlem
Skrivet av gregari:

Tydligen är det uppdaterat till 16GB RAM nu

Japp, verkar så. Tänkte väl att 32 var lite väl högt.

https://mobile.twitter.com/BenWalke/status/118164190493032857...

Medlem

I find your lack of RAM disturbing...

Medlem

Eftersom de övriga kraven var core i3 tvåkärnig och 1gb grafikminne så känns det som en felskrivning.

Medlem

Kanske är dags att ändra rubriken för inlägget? Samt ändra rekommenderade specs att faktiskt återspegla det uppdaterade inlägget. Känns väldigt click bait-aktigt nu

Medlem

Amd fx 9590, GeForce GTX 980 matrix och 16gb ram

Avstängd

Kommer självklart lira på PS4, då slipper man bry sig om dator specs.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Kommer självklart lira på PS4, då slipper man bry sig om dator specs.

Ja precis. Då kommer det lagga i 30 fps och det finns inget sätt att göra något åt det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kan bli dyrt detta, det krävs nog ett RAM-avtal för att jag ska pynta upp de pengarna.

Gen
Medlem

Nästa år lär 32GB bli verklighet. Har för mig control tuggar 12-13GB, samma med TD2 som ligger runt 11GB och SotTR låg väl också relativt högt.

Medlem

Svagt av dem att böja sig för trycket och sänka kraven. Nu blir det inget köp.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Och folk tyckte jag var konstig som uppgraderade till 32GB för ett par år sedan.

Det är absolut inte fel att ha mycket ram. Men det är få (om ens några) spel som på riktigt kommer fullt utnyttja ens hälften.
Däremot finns det andra scenarion där det är väldigt skönt att ha ram i överflöd.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Och folk tyckte jag var konstig som uppgraderade till 32GB för ett par år sedan.

Nu är det konstigt igen, för nu har de sänkt till 16 GB

Märklig kommentar från deras sida. Hade velat se något mer förklarande om varför det stod 32 GB, nu låter det lite som om de typ "jasså, klagar alla på 32GB? Sänk till 16, jag tar helg hajdo"

NuZ
Testpilot

Min håller måttet men i nederkant med mitt Vega 64 så blir nog på Xboxet eller PS4an. Sjukt taggad på spelet. Bara EA inte gör en EA dvs


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Drapan:

Har mig veterligen aldrig varit i närheten att maxa mina 16gb med spel, och detta med alldeles för många Chrome-tabbar, streamande och allt annat möjligt skräp som en x år gammal Windows-installation samlat på sig i bakgrunden.

Vad kräver (och utnyttjar) ens 16gb fullt ut?

Hehe, prova att spela FFXV med max, som de hanterar texturer räcker det nog fasiken inte ens med 128GB RAM >_<

Medlem
Skrivet av jbx:

Jag var relativt grön på dagens komponenter (har inte spelat på PC sen i början 2000-talet). På många forum och personal på bl.a webbhallen övertygade mig om att 16GB räckte gott och väl för spel... Men du har rätt, vad är en tusenlapp till i detta sammanhang.

Jag hade lite tur, hade fortfarande kvar öppet köp på minnena så jag lämnade tillbaka mina 2x8 stickor och köpte samma fast 2x16gb istället, och sparade in 300kr på det istället för 2st 8gb till

12
Skriv svar