Fortnite har tappat mer än 50 % av intäkterna senaste året

Robot
Fortnite har tappat mer än 50 % av intäkterna senaste året

Är trots detta fortfarande en kassako. Eller kanske snarare en kassalama.

#apex-legends, #black-ops-4, #fortnite, #pubg


Medlem

Fortnite har nog haft sin peak och är på väg mot en mer stabil spelarbas. Inget konstigt med det.

Det som dock är konstigt är att spelet fortfarande efter miljarder av intäkter och vinst fortfarande är i Early Access. xD

Medlem

Åh "nej".


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Gnällkuk
Skrivet av employed:

Fortnite har nog haft sin peak och är på väg mot en mer stabil spelarbas. Inget konstigt med det.

Det som dock är konstigt är att spelet fortfarande efter miljarder av intäkter och vinst fortfarande är i Early Access. xD

Hur gick det förresten med singleplayer-delen? Är den klar eller skrotade de den? BR-läget var verkligen inget för mig men singleplayer-delen med ett par polare kunde kanske varit kul.

Tror nog vi kan få se en resurgence men då behövs det nya kartor, det är väl fortfarande samma karta som när det släpptes idag?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Hur gick det förresten med singleplayer-delen? Är den klar eller skrotade de den? BR-läget var verkligen inget för mig men singleplayer-delen med ett par polare kunde kanske varit kul.

Tror nog vi kan få se en resurgence men då behövs det nya kartor, det är väl fortfarande samma karta som när det släpptes idag?

Singleplayer/coop delen finns kvar.
Det är den man betalar för om man köper spelet.
Man kan grinda till sig wee bucks eller vad valutan heter i spelet där på så sätt tyckte jag det var smart drag att köpa det så vill flickan ha cosmetics är det bara grinda


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Måste ju vara så att man mättar skin marknaden efter ett tag?

Hur är det med Remedy/Smilegates Crossfire? Verkar ju vara ett hett spel i Asien, men jag hör aldrig det talas om här i Europa. Saxat helt ovetenskapligt fria Wiki Det är ju inget BR spel, men tänkte generellt verkar det ju sälja mycket ändå.

https://en.wikipedia.org/wiki/CrossFire_(video_game)

"In 2018, CrossFire grossed $1.5 billion, making it one of the year's five top-grossing video games, along with Fortnite, DFO, League of Legends and Pokémon Go. In total, CrossFire has grossed $10.8 billion in lifetime revenue, as of 2018."

Medlem

Nu går spelet mot rätt riktning. Uch för tråknite ;D


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Det är väl ingen som köper cod för att spela enbart blackout?

1
Skriv svar