Recension – John Wick Hex

Robot
Recension – John Wick Hex

Thomas Was Alone-skaparen är tillbaka, med ytterligare en ny genre. Denna gång tar han sikte på John Wick-universumet och resultatet är mördande bra.

#john-wick-hex


Medlem

Detta känns bra men ett John Wick-spel med gameplay från Doorkickers hade varit helt jävla guld imo

Medlem

Fan, låter som en rökare. Köpert!

EDIT: Måste bara glo 3an först. Oklart om spoilers förekommer..

Medlem

Tack för en bra text.

Låter som ett spel jag skulle kunna uppskatta. Kul med så pass bra omdöme och betyg


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent

Reprisfunktionen var ju ashäftig!

Nog för att mitt tutorialmission inte var så snyggt men fick mig ett gott skratt i alla fall.

edit: Hoppas det går att spara, får udnersöka det senare. Nu ska jag leka "baba yaga"

Skribent
Skrivet av Frisell:

Fan, låter som en rökare. Köpert!

EDIT: Måste bara glo 3an först. Oklart om spoilers förekommer..

Inga spoilers överhuvudtaget. Spelet utspelar sig innan första filmen. Bland de första raderna är "sometime before Helen", så det är meningen att vara John Wick i hans prime. Jag har dock endast spelat cirka 10 minuter än så länge så kanske recensenten får ge ett bättre svar

Skribent
Skrivet av Frisell:

Fan, låter som en rökare. Köpert!

EDIT: Måste bara glo 3an först. Oklart om spoilers förekommer..

Inga spoilers alls. Som @Shadee säger är spelet en prequel, så det bör vara lugnt.

Skrivet av Shadee:

Reprisfunktionen var ju ashäftig!

Nog för att mitt tutorialmission inte var så snyggt men fick mig ett gott skratt i alla fall.

edit: Hoppas det går att spara, får udnersöka det senare. Nu ska jag leka "baba yaga"

Haha, jag hade samma problem. Mina repriser såg alltid jättedumma ut. Tror det har lite att göra med animationerna som är väldigt "ryckiga".

Skribent
Skrivet av André Granroth:

Haha, jag hade samma problem. Mina repriser såg alltid jättedumma ut. Tror det har lite att göra med animationerna som är väldigt "ryckiga".

Jo, jag har märkt det nu när jag har spelat ett par levlar. Blir att jag sitter och tänker "undrar om det här blir en snygg repris" eller "hur ska jag göra det här så det blir snyggt" trots att jag mycket väl kan dö för att lyckas med något "snyggt" och få spela om banan.

Testade du det där andra spelläget någon gång? Där man har 5 sekunder på sig att agera.

edit: Å andra sidan så rör sig John Wick ryckigt i filmerna också så det passar ju hyfsat i repriserna i alla fall.

Medlem

Låter intressant. XCOM är som bekant bra.

En grej som märkt av tidigare recensioner är ibland så har ni plus och minus som inte behandlas i själva texten, så även denna.
Det står att soundtracket är bra, men det är som taget ur luften. Finns inte i något sammanhang. Mycket konstigt kan man tycka, vet inte hurvida det är slarv eller vad. Utveckla gärna


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Hade Gustav kört det här spelet så hade betyget blivit en 3:a!! Kräsen som få.....

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Hade Gustav kört det här spelet så hade betyget blivit en 3:a!! Kräsen som få.....

Och det är ju i hans fulla rätt att vara kräsen eftersom en recension är subjektiv...

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Hade Gustav kört det här spelet så hade betyget blivit en 3:a!! Kräsen som få.....

Så länge en recensent förklarar noga vad denne gillar eller ogillar med spelet så ser jag inga problem med att vara väldigt kräsen. Då kan man utifrån texten bilda sig en egen uppfattning om vad man troligtvis skulle tycka. Detta är såklart med vissa få undantag, t.ex. Dragon Rising

Medlem

Ah synd att det inte släpps en switch eller iOS version.
Men bör väl komma framöver.

Redaktör
Skrivet av Castor.T:

Låter intressant. XCOM är som bekant bra.

En grej som märkt av tidigare recensioner är ibland så har ni plus och minus som inte behandlas i själva texten, så även denna.
Det står att soundtracket är bra, men det är som taget ur luften. Finns inte i något sammanhang. Mycket konstigt kan man tycka, vet inte hurvida det är slarv eller vad. Utveckla gärna

Bra input - tack!

Plus/minus är ju ofta summering av några saker i texten, men ibland använder vi det också för att nämna lite sidospår. Som soundtracket, vilket ju är väldigt individuellt om man gillar eller ej. Men det är förstås trevligt att veta varför skribenten gillar det, så vi tar åt oss.


signatur
Medlem

Är spelet exklusivt till EGS?

Skribent
Skrivet av Castor.T:

Låter intressant. XCOM är som bekant bra.

En grej som märkt av tidigare recensioner är ibland så har ni plus och minus som inte behandlas i själva texten, så även denna.
Det står att soundtracket är bra, men det är som taget ur luften. Finns inte i något sammanhang. Mycket konstigt kan man tycka, vet inte hurvida det är slarv eller vad. Utveckla gärna

Som Tomas sa, bra feedback och något att tänka på i framtiden. Som lite utveckling från texten kan jag säga att jag tyckte det var ett väldigt bra soundtrack som passade spelet perfekt, med lite blandning av elektroniskt och gitarrer som ackompanjerar våldet. Tänk Hotline Miami, om än inte riktigt lika bra. Hoppas det gör det lite tydligare.

Skrivet av Brona:

Är spelet exklusivt till EGS?

Det stämmer. Verkar röra sig om en permanent exklusivitet på PC.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Bra input - tack!

Plus/minus är ju ofta summering av några saker i texten, men ibland använder vi det också för att nämna lite sidospår. Som soundtracket, vilket ju är väldigt individuellt om man gillar eller ej. Men det är förstås trevligt att veta varför skribenten gillar det, så vi tar åt oss.

Ja, det var en tanke jag hade iallafall. Soundtracket är kanske inte största delen av spelet alla gånger (dock ibland är det så bra att det gör ont) men när det nu nämndes..

Skrivet av André Granroth:

Som Tomas sa, bra feedback och något att tänka på i framtiden. Som lite utveckling från texten kan jag säga att jag tyckte det var ett väldigt bra soundtrack som passade spelet perfekt, med lite blandning av elektroniskt och gitarrer som ackompanjerar våldet. Tänk Hotline Miami, om än inte riktigt lika bra. Hoppas det gör det lite tydligare.

Det stämmer. Verkar röra sig om en permanent exklusivitet på PC.

Tack för svaret, kan absolut tänka mig att de gick åt Hotline Miami hållet.
John Wick påminner väl om det vad gäller våldet åtminstone.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

så detta gäng 100mb stora spel är Mkt bättre än Borderlands 3? haha vafan


signatur

//monster

Redaktör
Skrivet av monsterbenke:

så detta gäng 100mb stora spel är Mkt bättre än Borderlands 3? haha vafan

Om Jonh Wick-recensenten André eller B3-recensenten Gustav hade recenserat båda kunde du ha frågat dem. Alla svar på vilket som är bäst är åsikter.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av monsterbenke:

så detta gäng 100mb stora spel är Mkt bättre än Borderlands 3? haha vafan

Menar du att filstorleken är kopplad till kvalitet...?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Menar du att filstorleken är kopplad till kvalitet...?

lite iaf


signatur

//monster

Tack för recensionen; älskar filmerna, så detta är något man måste testa.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Menar du att filstorleken är kopplad till kvalitet...?

Tja, vilket tror du mättar mest? En gräddbakelse eller två kilo gödsel?

1
Skriv svar