Känner ni till WoW-spelaren Athene? Well, han har tydligen bildat en egen sekt.

Frilansare
Känner ni till WoW-spelaren Athene? Well, han har tydligen bildat en egen sekt.

Intressant och grävande dokumentär av ett par forna Eurogamer-medarbetare som kollat närmare på Athene, "The worlds greatest Paladin" i World of Warcraft som tydligen spårat ur av all uppmärksamhet och alla pengar.

Moderator | Testpilot

Ajdå. Han har ett League of Legends föremål döpt efter sig: "The item is named after Athene, a summoner who got 5,000 referrals and is a popular figure in video gaming, most notable for playing World of Warcraft prior to LoL."

Lite kul att föremålet har med "blood charges" att göra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gen
Medlem

Han var väl alltid varit muppig? Från början ansåg han väl sig vara ett högre medium.

Skribent

Riktigt obehaglig snubbe.

Frilansare

Hade ärligt talat inte hört talas om honom förut, men förstår nu att han var (är) ett stort namn på scenen.

Medlem

Haha what the shit? Skojar ni? Wow detta trodde man aldrig...


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Geeks Gaming

Pffft. Människan har väl erkänt ett flertal gånger att han njuter av att vara ett troll?
Kommer ihåg hela ”skämtet” att han skulle ha fått sitt diablo 3 konto hackat och förlorat inventory för sjuka summor. Såklart så körde han igång en insamling och fick tillbaka summan bara för att sen bli påkommen med att det var fejkat och såklart så var det bara ett prank och alla pengarna skulle betalas tillbaka. Jo tjena.....

Medlem

Vet att Athene skulle försökla klå Kripparian att klara svåraste svårighetsgraden i vanilla Diablo 3.
Men gick inte så bra. Dock var han firtfarande dryg och hävda att han var bäst på alla spel...

Inaktiv

Skön snubbe back in the days. En av de bättre troll-personligheterna på twitch.

Sett honom lite då och då och han ser verkligen ut som en sektledare iaf

Medlem

Undrar om man fortfarande kan gå med i sekten


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Backloggens befriare

Aldrig hört talas om.. Den enda WoW-spelaren jag känner till utöver sådana jag själv spelat med, är väl Kungen, tror jag.


signatur

Ad hoc addendum

1
Skriv svar