32GB RAM rekommenderas (inte längre) för Star Wars Jedi: Fallen Order (UPPDATERAD)

Robot
32GB RAM rekommenderas (inte längre) för Star Wars Jedi: Fallen Order (UPPDATERAD)

Håller din dator måttet? Jämför med de officiella systemkraven.

#jedifallenorder, #Electronic-arts, #Star-wars-jedi-fallen-order


Medlem

Och folk tyckte jag var konstig som uppgraderade till 32GB för ett par år sedan.

Gnällkuk

Vilket RAMaskri det blir!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Eh... det låter som någon har gjort något gravt fel eller så är det en överdrift utan dess like.

Eller körs spelet med ett uppgraderat Denuvo som kräver 24GB RAM och spelet 8? ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Och folk tyckte jag var konstig som uppgraderade till 32GB för ett par år sedan.

Kunde till och med läsa att det är "Helt onödigt" när jag uppgraderade till 16 för ett par år sedan också så... 32gb.. jösses...

Medlem

Låter lite dåligt optimerat.

Medlem
Medlem

lol ett sent första aprils skämt? ska inte spelet vilja ha en 32kärning cpu också kanske?

Medlem

Monstruös skillnad mellan minimum och rekomenderat.

Känns som "badcoding ooptimerat".
Nåja återstår att se spec-kraven brukar sällan stämma


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ELF
Medlem

Cache lagrar de alla 4k texturer i ramet? 32GB låter jäkligt mycket. Men det lär ju inte vara så mycket som behövs ändå.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Haha, Nej.
Spelet måste vara extremt dåligt optimerat.

(I heard you kids like some surprise memory leak issues)


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

EA is going RAMbo


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Glappet mellan minimum och recommended är ju alldeles för enormt, något har gått snett här...

Medlem

Spelar på Xbox One X. Jag hoppas den klarar det.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Tryckfelsnisse har nog varit framme här


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Och folk tyckte jag var konstig som uppgraderade till 32GB för ett par år sedan.

Well knappt några spel drar nytta av det , 16gb har jag kört i 10-tal år och det har alltid räckt med god marginal på högsta inställningar.

Detta för mig är dock ett konsollspel och kommer spelas på ps4

Medlem

EXECUTE ORDER 32

jbx
Medlem

Så detta betyder att min dator med RTX 2080Ti inte är tillräckligt eftersom jag endast sitter med 16Gb ram...
Kul med PC, den kostade ju endast 37k med alla tillbehör.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vilket RAMaskri det blir!

People will go RAMpage!


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Minne är rätt billigt o byta så inte jobbigt att fixa.

Men tips är att har man allt annat så invänta tester och se hur stor förlust det blir om du bara kör 16GB.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hellre ha ett spel som kräver relativt mycket ram än ett spel som kräver highend grafikkort då man kan få 64 gb för 4-5000 kr. Se hur långt ni kommer med dom pengarna när det gäller gpu...

(4-5000 kr e kanske billigaste laget men ni fattar säkert min poäng 😁)


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av jbx:

Så detta betyder att min dator med RTX 2080Ti inte är tillräckligt eftersom jag endast sitter med 16Gb ram...
Kul med PC, den kostade ju endast 37k med alla tillbehör.

Ja, du borde inte snålat in på RAM alltså, 32GB är ju nya 16GB

Jag är i samma sits, köpte nyss ny dator för samma peng, men valde också 16GB, kanske får köpa ett dual kit till, de kostar ju "endast" 949kr, så inte så farligt.

Medlem

Tvivlar på att det här stämmer, om 32 GB hade varit en riktig rekommendation hade inte spelet ens fungerat med 8 GB. Skitsnack, säger jag, uppenbarligen har de som gjort de har kraven inte så bra koll, eller så är minimikravet alldeles för litet.

Medlem

Det måste vara någon Ultra-inställning som bara moffar i sig RAM. Antingen det, eller så är spelet ganska galet optimerat på något vis. Men jag lutar åt det förstnämnda tills motsatsen eventuellt blir bevisad vid release.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Vet inte om jag skulle kalla 32GB för "Hiskeliga". Jag anser att 16GB är minimum och 32GB helt ok idag. Med tanke på att priserna på RAM sjunkigt så mycket. Nu går det att få 32GB@3200MHz för cirka 1700kr.

jbx
Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Ja, du borde inte snålat in på RAM alltså, 32GB är ju nya 16GB

Jag är i samma sits, köpte nyss ny dator för samma peng, men valde också 16GB, kanske får köpa ett dual kit till, de kostar ju "endast" 949kr, så inte så farligt.

Jag var relativt grön på dagens komponenter (har inte spelat på PC sen i början 2000-talet). På många forum och personal på bl.a webbhallen övertygade mig om att 16GB räckte gott och väl för spel... Men du har rätt, vad är en tusenlapp till i detta sammanhang.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Man visste att dagen skulle komma men trodde inte det skulle bli redan nu.
Har iof 32GB ram men det är mest för vissa program. Flesta speldatorer idag säljs väl med 16GB som standard ? Kanske ändras detta snart.

Medlem

Då ligger jag riktigt bra på det


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

RAMponerande!

Medlem

Har mig veterligen aldrig varit i närheten att maxa mina 16gb med spel, och detta med alldeles för många Chrome-tabbar, streamande och allt annat möjligt skräp som en x år gammal Windows-installation samlat på sig i bakgrunden.

Vad kräver (och utnyttjar) ens 16gb fullt ut?

12
Skriv svar