Doom Eternal försenas till nästa år

Robot
Doom Eternal försenas till nästa år

För att kunna leverera "the best experience".

#doom-64, #doom-eternal


Inaktiv

Det är inget klagomål, blott en observation; tycker det är ganska ofta det är förseningar nuförtiden. Skulle vara kul att föra statistik över AAA-spelen (då det är svårt att hålla kolla på både indie- och storspelen). Men det kanske alltid varit ungefär lika mycket förseningar, bara att jag inte var lika uppmärksam som yngling.

Edit: Och Bethesda kan det där med plåster på såren att ge oss spel ingen varit intresserad utav på 15+ år.

Releasehästryttare

Men Calle det är ju ett halvår kvar till första april

Medlem

Oj, det var en rejäl försening. Men men, jag kan leva med det. Då hinner man iallafall köra igenom det innan Cyberpunk 2077 släpps.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Relik 📜

Är inte helt överraskad. Tycker det varit extremt tyst runt spelet, och hela "hypecirkusen" har upplevts som.. ansträngd. Nu med massa andra tunga höstlanseringar känns det som om Eternal inte kommer sticka ut.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Skrivet av emilakered:

Är inte helt överraskad. Tycker det varit extremt tyst runt spelet, och hela "hypecirkusen" har upplevts som.. ansträngd. Nu med massa andra tunga höstlanseringar känns det som om Eternal inte kommer sticka ut.

Blir ju dock ännu tuffare under våren med Last Of Us 2, FF 7 remaken samt Cyberpunk 2077

Tar det ändå som nåt positivt den här förseningen, då vet man iaf att dom inte vill släppa ett halvfärdigt spel som vissa andra uppenbart väljer att göra.

Medlem

Riktig ful stil av dem av försena spelet så nära inpå release. Det var ett av de enda spelen jag var hypad över, ser ut som att det inte blir något köp nu


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Medlem

Lika bra, några av spelen som släpps vid det datumet kommer säkert också bli försenade. Witcher 3 blev försenat några månader efter det skulle släppas.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Riktig ful stil av dem av försena spelet så nära inpå release. Det var ett av de enda spelen jag var hypad över, ser ut som att det inte blir något köp nu

Konstigt resonerat, hur kan du bli kränkt över det faktum att de inte vill släppa spelet förens de är helt klara med det?


signatur

IDKFA

Medlem

men för helvete.. ingen liten försening heller.. hoppas inte den jävla switch versionen är orsaken

Medlem

Doom64? är inte det Doom de gjorde till Nintendo 64? Som var, vadå, Doom 1 eller 2 till Nintendo64 bara? Och sen kan man ändå inte spela det förrän när Doom Eternal släpps? Varför tror företagen att det är något positivt att ge bort något gammalt samtidigt som de släpper deras nyaste?

Är ju bättre då att spela Brutal Doom modden eller något sånt, men ID äger ju inte rättigheterna till modden så de kan ju inte hänvisa till den direkt och få goodwill samtidigt.

Meh, nöter Borderlands 3 och några andra spel ändå men lite trist är det ju, var riktigt taggad på Doom hjälmen i CE som jag bokat. Men eftersom det är Bethesda så har jag förberett mig mentalt att hjälmen är gjord av papper.

Medlem

id kör en liten Switcheroo med sina kunders känslor.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

SoL
Medlem

NEEJ! Det var ju det enda intressanta spel som skulle släppas i höst! Jag kommer ju va upptagen med The last of us i vår.. ändå bättre att dom skjuter upp det tills dom är nöjda, jag har höga förväntningar på detta.

Medlem
Medlem

Attans...! Aja, en semesterdag rikare då Hoppas de lägger lite mer tyngd i vapnen. Multiplayer kan de gärna skippa för min del. Blir dock tajt med Cyberpunk som kommer i april.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

VAD FAAAAAAAAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Samma motor, men rätt annorlunda
Skrivet av Fuidama:

Doom64? är inte det Doom de gjorde till Nintendo 64? Som var, vadå, Doom 1 eller 2 till Nintendo64 bara? Och sen kan man ändå inte spela det förrän när Doom Eternal släpps? Varför tror företagen att det är något positivt att ge bort något gammalt samtidigt som de släpper deras nyaste?

Har inte spelat det själv men sett klipp. Andra texturer, nått nytt vapen, nån ny fiende.
Tydligen lite läskigare också,med annorlunda ljudbild.

Medlem

Huh. Tyckte det varit lite media hype. Såg reklam för spelet på helgens UFC gala så tänkte att det borde väl vara dags snart. Det lär ju knappast varit gratis. Men då fattar jag. Den platsen köptes säkert för länge sedan

Medlem

Suck, enda spelet jag sett framemot på länge.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Doom64? är inte det Doom de gjorde till Nintendo 64? Som var, vadå, Doom 1 eller 2 till Nintendo64 bara? Och sen kan man ändå inte spela det förrän när Doom Eternal släpps? Varför tror företagen att det är något positivt att ge bort något gammalt samtidigt som de släpper deras nyaste?

Är ju bättre då att spela Brutal Doom modden eller något sånt, men ID äger ju inte rättigheterna till modden så de kan ju inte hänvisa till den direkt och få goodwill samtidigt.

Meh, nöter Borderlands 3 och några andra spel ändå men lite trist är det ju, var riktigt taggad på Doom hjälmen i CE som jag bokat. Men eftersom det är Bethesda så har jag förberett mig mentalt att hjälmen är gjord av papper.

Nej Doom 64 är faktiskt ganska annorlunda, kolla upp det. Det är inte en ren port av D1,D2. Detta gjordes inte av ID heller.

Medlem
Medlem

Så 2020 verkar bli ett intressant spelår:

Final Fantasy VII Remake [part 1^^]
Dying Light 2
The Last of Us Part II
Nioh 2
Yakuza: Like A Dragon
Cyberpunk 2077
Ori and the Will of the Wisps
Tales of Arise
Hollow Knight: Silksong
Doom Eternal
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2

Och möjligen/förhoppningsvis släpps även:
Elden Ring
Halo Infinite
Ghost of Tsushima
Age of Empires IV
Beyond Good & Evil 2


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Så 2020 verkar bli ett intressant spelår:

Final Fantasy VII Remake [part 1^^]
Dying Light 2
The Last of Us Part II
Nioh 2
Yakuza: Like A Dragon
Cyberpunk 2077
Ori and the Will of the Wisps
Tales of Arise
Hollow Knight: Silksong
Doom Eternal
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2

Och möjligen/förhoppningsvis släpps även:
Elden Ring
Halo Infinite
Ghost of Tsushima
Age of Empires IV
Beyond Good & Evil 2

Känns som att flera av de spelen kan komma till nästa generation eller bli cross titlar.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Riktig ful stil av dem av försena spelet så nära inpå release. Det var ett av de enda spelen jag var hypad över, ser ut som att det inte blir något köp nu

Alltså va? Är du på riktigt?

Gen
Medlem
Skrivet av Fuidama:

Doom64? är inte det Doom de gjorde till Nintendo 64? Som var, vadå, Doom 1 eller 2 till Nintendo64 bara? Och sen kan man ändå inte spela det förrän när Doom Eternal släpps? Varför tror företagen att det är något positivt att ge bort något gammalt samtidigt som de släpper deras nyaste?

Är ju bättre då att spela Brutal Doom modden eller något sånt, men ID äger ju inte rättigheterna till modden så de kan ju inte hänvisa till den direkt och få goodwill samtidigt.

Meh, nöter Borderlands 3 och några andra spel ändå men lite trist är det ju, var riktigt taggad på Doom hjälmen i CE som jag bokat. Men eftersom det är Bethesda så har jag förberett mig mentalt att hjälmen är gjord av papper.

Håller med om att detta är sjukt konstigt. Vem fan vill lira Doom64 dagen då Doom Eternal släpps? Om de vart någorlunda smarta hade de faktiskt kunnat släppa Doom64 på en ursprungliga releasedagen för Eternal så fans har något att lira under tiden de väntar.

Skrivet av Evilof:

Har inte spelat det själv men sett klipp. Andra texturer, nått nytt vapen, nån ny fiende.
Tydligen lite läskigare också,med annorlunda ljudbild.

Det är ett väldigt annorlunda spel mot D1 & D2 med helt nya kartor, andra vapen, nya ljud/musik och annorlunda texturer.

1
Skriv svar