Microsoft patenterar matta – tecken på VR-lösning till Xbox och/eller pc?

Robot
Microsoft patenterar matta – tecken på VR-lösning till Xbox och/eller pc?

Tryckkänslighet läser av din position.

#microsoft, #vr, #xbox


Medlem

Yes! Vibrationer! Äntligen kan VR-porr närma sig sin fulla potential. (Första kommentar BÖR vara porr-relaterad, jag tog på mig den.

Redaktör
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Yes! Vibrationer! Äntligen kan VR-porr närma sig sin fulla potential. (Första kommentar BÖR vara porr-relaterad, jag tog på mig den.

Låter porrverst.


signatur
Medlem
Medlem

Att MS hållit sig borta från VR är väl ett lustigt uttalande när de (via partners) har massor med VR-headsets på marknaden under Windows Mixed Reality.

Skribent

Nu när jag tänker efter känns det lite märkligt att ingen tänkt på det här med VR-matta tidigare för just room scaling?


signatur

"Writer and Fighter"

KoP
Medlem

Ser ut som någon gammal prototyp. Ser en kinect ovanpå tv'n. Vem använder en sådan idag och kommer den fylla någon funktion vid denna VR satsning? 🤔

Avstängd
Skrivet av Johlor:

Nu när jag tänker efter känns det lite märkligt att ingen tänkt på det här med VR-matta tidigare för just room scaling?

Tror nog det finns dom som tänkt på det men insett att det blir för otympligt och jobbigt. Bättre då med virtuella gränser likt Quest använder.

Och med tanke på att ett av dom vanligaste klagomålen idag på VR är att det är för mycket kablar och för jobbigt att släpa fram och lägga bort grejerna så är nog detta något som kommer att floppa så in i Norden


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Yes! Vibrationer! Äntligen kan VR-porr närma sig sin fulla potential. (Första kommentar BÖR vara porr-relaterad, jag tog på mig den.

Bara att lägga sig på golvet och låta VR-gudarna sköta sitt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Johlor:

Nu när jag tänker efter känns det lite märkligt att ingen tänkt på det här med VR-matta tidigare för just room scaling?

Skrivet av KoP:

Ser ut som någon gammal prototyp. Ser en kinect ovanpå tv'n. Vem använder en sådan idag och kommer den fylla någon funktion vid denna VR satsning? 🤔

Förmodligen någon som rensat idélådan på kontoret och tänkt att "hmm det här kanske vi skulle ta patent på innan någon annan gör det" bara för att.

Nej ingen använder Kinect, finns inte ens portar för det på de nya Xbox-konsolerna.

Min gissning om VR är att det är troligare med stöd för andras headset, Oculus, Vive etc, i första hand snarare än något Xbox-specifikt.


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: Har för mig att Kinect kan användas i andra sammanhang, som t.ex. en väldigt rough skanning av objekt som därefter bli ett 3D objekt i respektive program. T.ex. att skanna in en person till ett 3D format. Eventuellt kan det fortfarande används som detta, även om det troligtvis är lite utdaterat även inom det området.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av MrPeters:

@Mortaigne: Har för mig att Kinect kan användas i andra sammanhang, som t.ex. en väldigt rough skanning av objekt som därefter bli ett 3D objekt i respektive program. T.ex. att skanna in en person till ett 3D format. Eventuellt kan det fortfarande används som detta, även om det troligtvis är lite utdaterat även inom det området.

Ja då, utanför konsolvärlden så används den till allt möjligt.


signatur

Jump in.

Skribent
Skrivet av Mortaigne:

Förmodligen någon som rensat idélådan på kontoret och tänkt att "hmm det här kanske vi skulle ta patent på innan någon annan gör det" bara för att.

Nej ingen använder Kinect, finns inte ens portar för det på de nya Xbox-konsolerna.

Min gissning om VR är att det är troligare med stöd för andras headset, Oculus, Vive etc, i första hand snarare än något Xbox-specifikt.

Jag skulle kunna tänka mig att om MS satsar på VR till Xbox kommer en del av Kinect-teknologin användas....den där kinectkameran är ju till trots rätt avancerad.


signatur

"Writer and Fighter"

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Johlor:

Jag skulle kunna tänka mig att om MS satsar på VR till Xbox kommer en del av Kinect-teknologin användas....den där kinectkameran är ju till trots rätt avancerad.

Ja säkert, men under ett annat namn eller bara integrerat i ett nytt system.


signatur

Jump in.

Medlem

Dags att slänga ut soffbordet och slå ut en vägg..?

Avstängd

Tror nog detta börjar och slutar som endast ett patent. Onödigt att börja spekulera om VR till xbox bara för det här. Xbox One X hade ju till och med VR som dragplåster vid avtäckning/presentation också vilket vi alla vet inte blev något av.

För egen del skulle jag gärna se VR till xbox men tyvärr har xbox "nyheter", även officiella från Microsoft, inget värde före produkten faktiskt finns tillgänglig att köpas.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

1
Skriv svar