Bekräftat - Playstation 5 släpps julen 2020

Robot
Bekräftat - Playstation 5 släpps julen 2020

Nästa Xbox och Playstation kommer att kriga om platsen under julgranen.

#dualshock-5, #playstation-4, #ps5, #sony


Releasehästryttare

Kul att de kommer samtidigt så vi får ett riktigt konsolkrig igen!

Medlem

Vill veta mer om specs och framtida titlar! Spelen bestämmer vilken konsol man har!

Medlem

Ok dax att förbereda sig att sälja ps4an så den inte blir liggande.
Den konsolen har verkligen gått sval här.
Antalet spel jag spelat kan jag nog räkna på mina händer


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Ok dax att förbereda sig att sälja ps4an så den inte blir liggande.
Den konsolen har verkligen gått sval här.
Antalet spel jag spelat kan jag nog räkna på mina händer

Ingen vill ha min jetmotor haha

Nä men jag köpte min på releasedagen så den har en del timmar på nacken, men nu låter den verkligen som en hårtork. Väntar som varje dag på att den bara ska dra sista andetaget.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Läser man hela artikeln verkar den bekräfta Ghost of Tsushima till PS4 också. Fast det kanske redan var gjort sedan tidigare..

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Ok dax att förbereda sig att sälja ps4an så den inte blir liggande.
Den konsolen har verkligen gått sval här.
Antalet spel jag spelat kan jag nog räkna på mina händer

Jävlar vad spel du missat då.


signatur

PS5 och inget annat.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ZerotheCat:

Läser man hela artikeln verkar den bekräfta Ghost of Tsushima till PS4 också. Fast det kanske redan var gjort sedan tidigare..

Det har väl alltid varit ett PS4-spel?


signatur
Medlem
Skrivet av breahl:

Jävlar vad spel du missat då.

Den konkurrerar om begränsad speltid tillsammans med PC och Nintendo Switch så det har sin förklaring.
Sen har jag nog funnit det mesta ointressant faktiskt. Men uncharted och remaster på shadow of THE colossus har jag kvar som är det intressanta.
Annars är inte typiska 3rd person spel nått som går hem hos mig, allt känns som man redan spelat tidigare man är ju 37år och spelat det mesta


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag vill veta vad för typ av hårdvara det är i
Speciellt den här SSDn som ska vara så himla jäkla snabb ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Quake-konnässsör

Snart kommer vi få höra Jocke prata om att han ska en PS5 i ett och halft år no offense. Men roligt att de har släppt ett release datum. PS4 tiden har varit bra för Sony.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Ingen vill ha min jetmotor haha

Nä men jag köpte min på releasedagen så den har en del timmar på nacken, men nu låter den verkligen som en hårtork. Väntar som varje dag på att den bara ska dra sista andetaget.

Du har inte gjort den ren från damm osv? Gjorde det för nån månad sedan på min, blev riktigt stor skillnad. Det är inte speciellt svårt heller

Medlem

Spännande! Och hoppas att dom tar bort touch-plattan så man slipper att den som dränerar batteriet till ingen nytta i 99% av spelen...


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Avstängd

Utmärkt. Blir nog att införskaffa i januari-februari 2021 då så dom fått bukt med dom mest uppenbara barnsjukdomarna


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Hm vart står det att det är bekräftat?

Medlem

För mig blir det ingen ny konsol ever. Har precis köpt 2 nya gaming datorer hem + 2 google stadia förbokade

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av NeoWeo:

Hm vart står det att det är bekräftat?

Här: https://blog.us.playstation.com/2019/10/08/an-update-on-next-...

Slängt in källan i nyheten också.


signatur
CTI
Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Hm vart står det att det är bekräftat?

PlayStation Blog


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Skrivet av robbis:

För mig blir det ingen ny konsol ever. Har precis köpt 2 nya gaming datorer hem + 2 google stadia förbokade

Man ska aldrig säga aldrig. Det är nåt man lärt sig under livets gång.

Ot: Inga uppgifter om priset än då? Hursom blir att skaffa en lite senare då alla barnsjukdomar mm har fixats.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Utmärkt. Blir nog att införskaffa i januari-februari 2021 då så dom fått bukt med dom mest uppenbara barnsjukdomarna

Tror du verkligen att de har en ny revision så snabbt?

Skrivet av korvmos:

Spännande! Och hoppas att dom tar bort touch-plattan så man slipper att den som dränerar batteriet till ingen nytta i 99% av spelen...

Haha ja. Fast gillar dock den i Witcher 3, bara svepa så får man fram kartan.

Avstängd
Skrivet av Lasrod:

Tror du verkligen att de har en ny revision så snabbt?

Menar ju såklart för mjukvaran. En ny hårdvarurevision kommer nog först 8-12 månader efter första släppet


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

CTI
Medlem

Liten Önskelista till till februari eventet.

Att Ps5 Pro kommer släppas samtidigt som Ps5 lr minst få ett datum.

Hoppas att Ps4:ans tillbehör kommer fungera på Ps5:an, tänker på Ratt & Pedaler för egen räkning, vill verkligen inte köpa en ratt till, garderoben börjar bli full.

Lista era önskningar till februari eventet.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

ndr
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok dax att förbereda sig att sälja ps4an så den inte blir liggande.
Den konsolen har verkligen gått sval här.
Antalet spel jag spelat kan jag nog räkna på mina händer

Gjorde mig av med min PS4 Pro förra veckan , såldes ganska snabbt men fick sänka priset från 3500kr till 3000kr för att hitta intressenter (inga spel men 2 handkontroller och vertical stand ingick).

Medlem

Någon som vill köpa PS4 Pro? Kan även tänkas byta mot en PS5.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Vill veta mer om specs och framtida titlar! Spelen bestämmer vilken konsol man har!

Om det är något man kan vara säker på så är det att PS5 kommer få en uppsjö av bra spel. Hur PS5:ans launch lineup kommer se ut och om det kommer vara värt att köpa konsolen på releasedagen återstår att se dock.

Medlem

Visst är det bekräftat att PS5 ska vara kompatibel med PS4 spel?? Varit sugen på en PS4 Pro ett tag nu men lär ju vänta till Jul 2020 i sådant fall!

Skribent
Skrivet av cyppa:

Du har inte gjort den ren från damm osv? Gjorde det för nån månad sedan på min, blev riktigt stor skillnad. Det är inte speciellt svårt heller

Nä har som varit rädd om det där med garantin, men nu så spelar det ju ingen roll egentligen. Får se om jag tar tag i det någon dag när tid finnes...och fuckar man up...ja då kommer ju ps5 relativt snart så


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag tycker det här med anpassningsbart motstånd i trigger-knapparna känns superintressant. För mig som är van vid Xbox-kontrollen så är just trigger-knapparna i Dualshock-kontrollen något jag alltid stört mig på. Men det här låter som att det kan bli en upplevelse på en ny nivå.

I den bästa av världar så kommer feedbacken vara helt dynamisk, så att det till exempel blir mer autentisk känsla i att hålla inne en avtryckare. Inte bara en enkel "bump" i triggern när skottet går av, som det är i Xbox-kontrollen.

För egen del är handkontrollen otroligt viktig och mer central än en liten skillnad i grafisk prestanda mellan två konsoler.

Medlem

Då blir det ny TV och PS5 nästa år då, listan på PS4-spel att spela igenom då börjar bli lång nu.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar