Spelar någon Generation Zero?

Medlem
Spelar någon Generation Zero?

Jag köpte spelet när det kom, men har egentligen inte spelat mer än kanske 10 minuter. Sen kom alla recensioner av spelet som sågade det jäms med fotknölarna. Sen dess har jag fått en del mejl om spelet och vad man åtgärdat i det, som att du nu kan cykla (behövdes det?). Så nu undrar jag om det är några som faktiskt spelar spelet idag och om det är värt att ge sig in i det som ett co-op lir?

Medlem

Jag spelar det lite nu och då, sen finns mycket folk som hänger på spelets officiella Discord som spelar enormt mycket.
Har dock på senare tid inte haft mycket tid över alls att spela, men ska då fortsätta köra igenom storyn osv.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Jag har någonstans mellan 80-90h i Generation Zero. Spelar det dock mest sporadiskt efter att jag klarade huvudstoryn.

Jag tycker att spelet i grund och botten är väldigt bra - otroligt fina utomhusmiljöer, häftiga strider med bra taktisk variation, bra känsla i vapen och en i grunden ganska avskalad men intressant story. Men visst, spelet släpptes nog för tidigt och kan mellan varven upplevas som opolerat med repetitiva inomhusmiljöer, vissa buggade uppdrag och lite irriterande smågrejer här och där.

Utvecklarna har dock gradvis patchat iordning missions, lagt till vissa önskade features och jobbat på att göra en del av miljöerna mer intressanta.

Tycker trots bristerna att jag haft väldigt kul med spelet, finns en del fina "wow!" moments när man träffar på någon oväntad motståndare eller lyckas utföra ett riktigt fint bakhåll på ett gäng robotar.

jbx
Medlem

Jag har nog typ 2-3 timmar sen tröttnade jag. Var roligt att se svenska grejer. Men efter att ha sett samma Saab 39 gånger så... Finns det bara en bilmodell i hela spelet?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Nej.

(Ni kan stänga ner tråden nu.)

Inaktiv
Skrivet av CatacularCataclysm:

Nej.

(Ni kan stänga ner tråden nu.)

Wut?

OnT: Testade betan några timmar men blev inte övertygad.
Var dock ett bra tag sedan så kanske är ett mycket bättre spel nu!?

1
Skriv svar