Kvällssnack – Vilket är årets hittills bästa spel?

Medlem

SEKIRO hands down så att säga!

Medlem

Fire Emblem
RE 2
Astral Chain

Medlem

#1: Fire emblem: Three houses - SRPG (Switch)
#2: YU-NO: A girl who chants love at the bound of this world - Äventyrsspel (PC Steam)
#3: Trails of cold steel 2 PS4 edition - JRPG (PS4)
#4: Final Fantasy VIII Remastered - JRPG (PS4)

FM-guru
F.d. Sisyr

Sekiro är det enda jag spelat hittills i år som är värt att nämna i sammanhanget.

Hoppas innerligt att Disco Elysium lever upp till den extremt högt lagda ribban. I så fall är det solklart GOTY och antagligen ett av de bästa spelen någonsin.

Men det är förstås en lång väg dit...

Medlem
Medlem

3 kingdoms total war var väl rätt bra, kom det i år?

Medlem

Division 2 är helt klart årets roligaste spel! Det säger ju en del om 2019. Hade det varit smooth optimerat första månaden så kanske det till och med skulle haft en chans i kommande galor men de lär de knappast ha nu! Ganska dåligt spelår överlag!
Zelda: Links Awekening är awesome med! Ett spel jag lirat i sängen innan jag ska sova så det tycker jag bara räknas som en bubblare!

Medlem

Sekiro tar hem det hands down!

Medlem

#1Sekiro
#2 Dmc 5
#3 assassins creed: odyssey

Medlem

Jäkligt tight mellan Sekiro och RE2 Remake. Utöver dessa två nästintill perfekta spel har det varit många fesljumna titlar i år tycker jag, men det verkar som att det kommer att ändras under de kommande 6 månaderna iaf, jäklar vilka titlar vi har framför oss!

Medlem

Får väl säga Naval Action, med alla sina brister, men det släpptes ju ändå ur early access i år så det räknas väl. Är nog det enda nya spelet jag kört i år förvisso men jag gillar det.

Medlem

CoD mobile är årets bästa spel

Medlem

inser med denna tråd att jag sällan spelar årens spel det åren dom släpps


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Huh, jag var säker på att jag spelat ett rätt stort antal bra spel i år. Fast, när jag tittar efter, kan jag konstatera att alla de nyaste jag spelat är från sep-dec förra året, alltså förra höstens spel...

Medlem

Wow classic och Fire emblem hittils

Medlem

Kan inte riktigt bestämma mig för ett spel. Tycker att de tre jag nämner nedan kompletterar varandra mycket väl.

1. Sekiro
Klockrent stridssystem med spännande fiender i fantastiskt vackra miljöer. Man kan inte begära mycket mer.

2. Slay the Spire (Switch)
Fantastiskt kortspel blir ännu bättre portabelt. Att man kan mappa om kontrollerna så man endast behöver en joy-con leder till den mest bekväma spelupplevelsen någonsin och påminner mig om varför jag älskar den här konsolen.

3. Zelda: Link's Awakening
Trodde aldrig att det skulle vara så kul att återbesöka Koholint! Originalet var ett av mästerverken som fick mig att fastna för gaming som liten och remaken har varit en vild nostalgitrip.

Medlem

Kingdom Hearts 3


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Ett ganska kasst spelår..

Avstängd

FIFA 20


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Borderland 3, allt annat har varit skit. Förstår inte hyllningen av Sekiro som är i särklass de sämsta spelet som släppts av From software.

jbx
Medlem

Octopath Traveler (pc Juni 2019).
Var tveksam först. Men ack så fel jag hade. Grafiken är magisk!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

1. Anno 1800
2.Resident evil 2 remake
3.Greed fall

Är dom ända nya spel som kommit i år som jag spelat pga hade tur och fick 2 av dom som födelsedags present och greed fall pröva jag hos en kompis. Har inte haft råd o köpa någe nytt spel senaste 2 åren.

Inaktiv
Skrivet av Rydell1986:

Borderland 3, allt annat har varit skit. Förstår inte hyllningen av Sekiro som är i särklass de sämsta spelet som släppts av From software.

From håller en hög lägstanivå(och jag förstår att du menar de Dark Souls-liknande spelen From har släppt).
Tycker ändå vissa grejer i Sekiro är väldigt bra. Gillade det mer än DS3 vilket är det Dark Souls jag gillat minst.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

From håller en hög lägstanivå(och jag förstår att du menar de Dark Souls-liknande spelen From har släppt).
Tycker ändå vissa grejer i Sekiro är väldigt bra. Gillade det mer än DS3 vilket är det Dark Souls jag gillat minst.

Ja smaken är som baken. Det jag saknade otroligt mycket var ju faktiskt lootandet. I alla Dark souls spel så har ju haft ett värde i att gå tillbaka och nöta fiender om och om igen för att få det där unika föremålet.

Sekiro har noll återspelningsvärde. Det saknar till och med värde att döda fiender fler än en gång. Ändå ska fienderna komma tillbaka varje gång man "vilar".

Medlem

Mutant year zero: seeds of evil(expansion,jao..så att eh..)

Days gone 1:a plats på fullgame.

Inte hunnit något mer, än så länge!

Medlem

Förmodligen Resident Evil 2 remaken nånstans högt i toppen i alla fall.

Har även tyckt om Onimusha remaken, Slay the Spire, Outer Wilds, Octopath traveler (pc), Ion Fury, Link's Awakening, Satisfactory och DMC5 som alla hör till favoriterna i år.

Överlag ett lite svagare spelår för mig. Inget bottennapp, men inga kosmiska orgasmer heller. Hur upplever ni spelåret?

Det har dock inte varit ett problem då jag inte hunnit eller haft möjlighet att spela särskilt mycket.

Medlem

Sekiro, är väl egentligen enda spelet jag spelat klart detta år. Håller på med greedfall som är mycket bra men inte håller sig mot Sekiro

Medlem

Jag har lagt mest timmar på Fire Emblem: Three Houses. Måste säga Fire Emblem är GOTY för mig hittills. Dock kan det ändras snart när Shenmue 3 släpps.

Medlem

Jag håller nog Re2 remaken högst. Sekiro var bra men miljöerna och storyn var svaga då jag inte tycker japansk kultur är så lattjo. Jag har höga förhoppningar på Outer worlds. Annars tycker jag spelåret varit svagt överlag iår.

123
Skriv svar