I väntan på Ghost Recon: Breakpoint-recensionen - Olander bjuder på multimedia
Låt mig gissa...
Skippar detta och lägger min tid på annat.
@Bennii: Massa antaganden och påståenden men du har inte testat? Känns precis som wildlands fast med ett rpg lite moment ala gearscore. AI'n precis lika dålig i båda spelen. Förutom gearscore biten skulle jag säga att det är precis likadant.
Ja, självklart gör jag antaganden och har åsikter, men knappast ogrundade. Spelet har inte direkt blivit unisont hyllat om man säger så. Och deras microtransaktions-fiasko behöver jag inte spela spelet för att ha åsikter om. Det talar för sig själv.
Har förbannar kul i spelet. Tycker att se tog allt bra med Wildlands spelmekanik och gjort det mycket bättre. Kontrollerna känns flödande och den generella känslan i striderna är underbara. AI:n är bra. Den är inte dum i huvudet. Patruller med Sentinel försöker pinpointa var du är och försöker flanka dig och medans några av dem öppnar eld så att man blir nedpinnad. Wolves ska vi inte ens snacka om. Goddamn. Dom är bra på att ställa till det för en. Älskar för övrigt omgivningen och ön i sig. Alla olika biomer har en naturlig övergång och det finns sjukt mycket att utforska och göra. Allt ifrån factionuppdrag, sidequests, skattjakter, samla collectables och blueprints, crafta vapen och gadgets. Kartan är dessutom more than meets the eye i form av långa underjordiska tunnlar sammankopplade till bunkrar och baser från kalla krigets. Det är så sjukt mycket lore att gotta sig i för den som vill sätta sig in i spelvärlden. Jag ser inte de barnsjukdomar som spelet har nu vid release som ett problem. Det fixas snart. Det är bara mild irritation. Vad gäller mikrotransaktionerna så visst.. det är trist. Men det är knappast något nytt från Ubisoft då de mig veterligen har kört med sådant sen AC Origins (om inte längre?). Ge fan i att köpa nåt bara. Tänker personligen inte spendera ett öre i shopen. Allt går att låsa upp i spelet ändå. Har kul i spelet både i solo och i co-op. Rekommenderas om du älskade Wildlands. Allt hets mot spel som har mikrotransaktioner börjar gå för långt. Håll i plånboken istället och låt de som vill spendera pengar i spelet göra det.
Mvh, en som spelat Tom Clancy's Ghost Recon sedan första spelet.
Ja, självklart gör jag antaganden och har åsikter, men knappast ogrundade. Spelet har inte direkt blivit unisont hyllat om man säger så. Och deras microtransaktions-fiasko behöver jag inte spela spelet för att ha åsikter om. Det talar för sig själv.
Det är väl en skitlätt bypass? Ge fan i att spendera något. Allt går att låsa upp när man spelar spelet ändå 💁
@Bennii: Spelet i säg är ju inte sämre för att folk som suger har möjlighet att köpa sig progress? Gameplay påverkas ju inte av att folk kan köra pay2progress i PVE? Sen att spelet spelar EXAKT som gamla wildlands som är hyllat till skyarna det rör dig inte i ryggen antar jag? Enda skillnaden är ju behemothsen som är gjorda som grupp missions, dom är ju tanks, klart dom är bullet sponges. Annars är det ju PRECIS PRECIS PRECIS som wildlands?
@Smothered666: Dagens ungdom klarar inte av FOMO grejen vettu, man måste ha allt! Annars skrika efter mamma eller pappas kreditkort. ;D
Det finns faktiskt ett par skins som är paywallade. Men det är ju bara cosmetics som sagt, väldigt valfritt...
Har förbannar kul i spelet. Tycker att se tog allt bra med Wildlands spelmekanik och gjort det mycket bättre. Kontrollerna känns flödande och den generella känslan i striderna är underbara. AI:n är bra. Den är inte dum i huvudet. Patruller med Sentinel försöker pinpointa var du är och försöker flanka dig och medans några av dem öppnar eld så att man blir nedpinnad. Wolves ska vi inte ens snacka om. Goddamn. Dom är bra på att ställa till det för en. Älskar för övrigt omgivningen och ön i sig. Alla olika biomer har en naturlig övergång och det finns sjukt mycket att utforska och göra. Allt ifrån factionuppdrag, sidequests, skattjakter, samla collectables och blueprints, crafta vapen och gadgets. Kartan är dessutom more than meets the eye i form av långa underjordiska tunnlar sammankopplade till bunkrar och baser från kalla krigets. Det är så sjukt mycket lore att gotta sig i för den som vill sätta sig in i spelvärlden. Jag ser inte de barnsjukdomar som spelet har nu vid release som ett problem. Det fixas snart. Det är bara mild irritation. Vad gäller mikrotransaktionerna så visst.. det är trist. Men det är knappast något nytt från Ubisoft då de mig veterligen har kört med sådant sen AC Origins (om inte längre?). Ge fan i att köpa nåt bara. Tänker personligen inte spendera ett öre i shopen. Allt går att låsa upp i spelet ändå. Har kul i spelet både i solo och i co-op. Rekommenderas om du älskade Wildlands. Allt hets mot spel som har mikrotransaktioner börjar gå för långt. Håll i plånboken istället och låt de som vill spendera pengar i spelet göra det.
Mvh, en som spelat Tom Clancy's Ghost Recon sedan första spelet.
Är AI'n bra? Jag spelar på näst svåraste och sitter och skjuter dem en efter en med sniper medan de springer runt som förvirrade hönor och undrar varför sina polare som är två meter bredvid får sin skalle bortblåst.
Enbart om de fysiskt ser dig så sätter de igång larm och faktiskt påkallar förstärkning.
Är AI'n bra? Jag spelar på näst svåraste och sitter och skjuter dem en efter en med sniper medan de springer runt som förvirrade hönor och undrar varför sina polare som är två meter bredvid får sin skalle bortblåst.
Enbart om de fysiskt ser dig så sätter de igång larm och faktiskt påkallar förstärkning.
Med dagens mått mätt är det väl ganska smart.
Ooooh the drama!
Det är väl en skitlätt bypass? Ge fan i att spendera något. Allt går att låsa upp när man spelar spelet ändå 💁
Men nu tänker du lite endimensionellt här. Problemet med microtransaktioner är inte så mycket MT (microtransaktionerna) i sig utan hur spelet utformats med MT i åtanke. Exempel på detta är att man gör att spelaren får betydligt mindre pengar av uppdrag än vad man annars skulle fått för att spelaren ska hellre vilja spendera riktiga pengar än tid. Kolla bara på GTA Online där allting är svindyrt och man måste grinda ganska länge bara för att kunna köpa en fin bil eller lägenhet. Problemet där är också att de som har värsta grejerna dominerar alla andra på servern.
Är AI'n bra? Jag spelar på näst svåraste och sitter och skjuter dem en efter en med sniper medan de springer runt som förvirrade hönor och undrar varför sina polare som är två meter bredvid får sin skalle bortblåst.
Enbart om de fysiskt ser dig så sätter de igång larm och faktiskt påkallar förstärkning.
A.in är meh om man scoutar, men springer man in utan o scouta kan den piska en hårt ibland. Tycker behemotsen e småkul men dem flygande drönarna är asjobbigga ibland.
Låt mig gissa...
Ljudet är ganska dåligt och grafiken sådär.
I am the black wizards.
Ljudet är ganska dåligt och grafiken sådär.
Ajdå, hörde annars det skulle vara spelets bättre aspekter...
Ajdå, hörde annars det skulle vara spelets bättre aspekter...
Johan Olander snackar skit. Ljudet är suveränt och grafiken med. Många steg upp från. Wildlands.
Ljudet är ganska dåligt och grafiken sådär.
Totalt skitsnack. Kolla ögonen och öronen 😂
Men nu tänker du lite endimensionellt här..
Garvade när jag läste det. Så korkad kommentar. Är uppe i 45 timmars speltid och har inte gått in i shopen mer än en gång bara för att kolla. Hade spelet varit utformat efter mikrotransaktioner så hade man varit beroende av att gå in där hela tiden. Sluta snacka skit. Du spelar säkert inte ens spelet.
Garvade när jag läste det. Så korkad kommentar. Är uppe i 45 timmars speltid och har inte gått in i shopen mer än en gång bara för att kolla. Hade spelet varit utformat efter mikrotransaktioner så hade man varit beroende av att gå in där hela tiden. Sluta snacka skit. Du spelar säkert inte ens spelet.
Jag misstänker att han menar spel i allmänhet, inte specifikt Breakpoint. Klart utvecklare/utgivare försöker locka folk till att köpa saker i spelen, som nu blivit "accepterat" bland gamers, på så många sätt som möjligt genom att t.ex. göra saker dyrare än de kanske bör vara. Och vissa är ju mer lättpåtagliga än andra
Nu har ju inte jag heller spelat spelet mer än i betan, men att kunna betala för vapen/gear för att sedan använda i PVP medan andra får kämpa för dem känns ju lite sådär... Och det säger jag trots att jag verkligen vill gilla Breakpoint.
Totalt skitsnack. Kolla ögonen och öronen 😂
Du gillar bevisligen spelet och det är faktiskt helt okej. Vad jag och andra tycker om spelet är också helt okej. Vi får helt enkelt samlas kring det faktum att vi alla tycker är olika.
Ajdå, hörde annars det skulle vara spelets bättre aspekter...
Alltså, det är det ju...
I am the black wizards.
Garvade när jag läste det. Så korkad kommentar. Är uppe i 45 timmars speltid och har inte gått in i shopen mer än en gång bara för att kolla. Hade spelet varit utformat efter mikrotransaktioner så hade man varit beroende av att gå in där hela tiden. Sluta snacka skit. Du spelar säkert inte ens spelet.
Intressant hur defensiv du är av spelet. Som @MajorZen sa så menar jag spel i allmänhet och inte just GR:BL men även det spelet räknas in där. Antingen är du naiv/korkad eller vet du helt enkelt ingenting om hur spelutveckling fungerar idag. Det är inte så att det gör hela Ghost Recon precis som "vanligt" och sedan kommer på att man kan slänga dit microtransaktioner ovanpå utan det är påtänkt innan första raden kod skrev och invävt i hela spelets design. Självklart behöver man inte spendera en enda krona men utan MT så hade det med stor sannolikhet var enklare att få tillgång till utrustning osv. Om du gillar spelet är det helt ok men du får nog läsa på om detta om du ska diskutera det.
Spelet är, tråkigt, det saknar nästan helt djup, Ubi har helt gått bananas på att få in så många funktioner som möjligt i spelet att de helt glömt djupet, allt känns ytligt och påklistrat bara för att finnas där. av de ca 10-15 timmar jag spelat har craftingsystemet vart mer eller mindre meningslöst, man uppgraderar ett vapen, får 10 min senare en drop som är bättre, fast bättre gör inte jätte stor skillnad ändå.
Märks att spelet tydligt är gjort för att sälja microtransaktioner. Var någon på internätet som sa något liknande att ett spel som är gjort för att motivera dig till att köpa timeskips för att slippa spela spelet är ett dåligt spel. Jag kan inte annat än att hålla med, fast, Spelet är inte jätte dåligt, det är bara slöseri med tid, repetativ och helt ärligt, tråkigt.
Den urbota korkade AIn ska vi inte gå in på, att man fortfarande inte kan lösa problemet med AI som inte reagerar när deras polare 1m bakom blir dödad?
Edit: Att kalla spelet Ghost recon är för mig lite av ett pussel. Ghost recon brukade handla om taktiska tilltag med viss mån av plannering och stealth, nu är det i princip bara WACKA WACKA WAKCA. Inget fel i sig men döp det till nå annat.
Enbart om de fysiskt ser dig så sätter de igång larm och faktiskt påkallar förstärkning.
Det där är fel. Hittar de en död kropp eller hör dig så påkallar de förstärkning. De behöver bara vara i "alert" stadie (gul). Hade du verkligen spelar på svåraste så skulle du faktiskt veta detta då det är en väldigt vital grej 😂
Har förbannar kul i spelet. Tycker att se tog allt bra med Wildlands spelmekanik och gjort det mycket bättre. Kontrollerna känns flödande och den generella känslan i striderna är underbara. AI:n är bra. Den är inte dum i huvudet. Patruller med Sentinel försöker pinpointa var du är och försöker flanka dig och medans några av dem öppnar eld så att man blir nedpinnad. Wolves ska vi inte ens snacka om. Goddamn. Dom är bra på att ställa till det för en. Älskar för övrigt omgivningen och ön i sig. Alla olika biomer har en naturlig övergång och det finns sjukt mycket att utforska och göra. Allt ifrån factionuppdrag, sidequests, skattjakter, samla collectables och blueprints, crafta vapen och gadgets. Kartan är dessutom more than meets the eye i form av långa underjordiska tunnlar sammankopplade till bunkrar och baser från kalla krigets. Det är så sjukt mycket lore att gotta sig i för den som vill sätta sig in i spelvärlden. Jag ser inte de barnsjukdomar som spelet har nu vid release som ett problem. Det fixas snart. Det är bara mild irritation. Vad gäller mikrotransaktionerna så visst.. det är trist. Men det är knappast något nytt från Ubisoft då de mig veterligen har kört med sådant sen AC Origins (om inte längre?). Ge fan i att köpa nåt bara. Tänker personligen inte spendera ett öre i shopen. Allt går att låsa upp i spelet ändå. Har kul i spelet både i solo och i co-op. Rekommenderas om du älskade Wildlands. Allt hets mot spel som har mikrotransaktioner börjar gå för långt. Håll i plånboken istället och låt de som vill spendera pengar i spelet göra det.
Mvh, en som spelat Tom Clancy's Ghost Recon sedan första spelet.
Jag tycker spelet är väldigt olikt wildlands på många plan och mer likt på några få plan. Så kul med klasser som spelar väldigt stor roll om man sätter sig in i dom. Förutom klasserna som finns så kan man vidareutveckla dom med alla perks. Låna en perks från sniper och en från assault, ja då har man en kanske en assault som är riktigt grym att ta ut drönare som exempel. Jag har en sniper som är ”Drone Destroyer” En assault som är guld värd med sitt hagelgevär. Tack vare dessa grymma perks som finns. Jag har hur kul som helst. Kör guided off också så jag själv måste förhöra fiender, titta på kartan och samla ledtrådar. Ett uppdrag kan ju ta en över ett helt område. Skitkul spel. Håller med dig om allt du sa.
Det där är fel. Hittar de en död kropp eller hör dig så påkallar de förstärkning. De behöver bara vara i "alert" stadie (gul). Hade du verkligen spelar på svåraste så skulle du faktiskt veta detta då det är en väldigt vital grej 😂
Funderar på en skapa medic klass. En perk som följer med automatiskt är ju att det går snabbare att lyfta döingar. Behövs ibland kan jag säga. Haha.
Är AI'n bra? Jag spelar på näst svåraste och sitter och skjuter dem en efter en med sniper medan de springer runt som förvirrade hönor och undrar varför sina polare som är två meter bredvid får sin skalle bortblåst.
Enbart om de fysiskt ser dig så sätter de igång larm och faktiskt påkallar förstärkning.
Skapa en rolig spelstil istället för att ligga och trycka. Men det är kanske det du vill göra och det är ok med det. Tänkte att du kanske kör sniper på deras utkik. Smyg in i basen och hacka automatiska kulsprutorna och använd dom mot fienden inne i deras bas. Kanske byta ut sniper mot DMR geväret istället. En lättare variant av sniper tror jg, vilket gör att du måste komma närmre fienden. Tror nog att i verkligheten om man nu jämför det med spelet så är det nog väldigt svårt att hitta var en sniper gömmer sig och det skulle få vem som helst att sitta och trycka eller springa runt och försöka gömma sig.
Jag har läst det här av flera men undrar när det ska hända mig. Mig kan dom hitta tillslut om jag inte hinner döda tillräckligt många tillräckligt snabbt. Då går dom ut på jakt och helikoptrar flyger överallt för att nån såg mig. Dom går alltid mot vart skotten kommer ifrån. Ligger jag på en plan yta så blir jag flankad rätt hårt och haltar iväg med skottskadade ben och armar. Fick kasta mig ner i ett vattendrag en gång och hålla andan där under för att undkomma medans jag var illa skadad.
När jag spelar så sätter jag mig själv i vissa situationer för att skapa en spelupplevelse som känns som en action film. Skitkul.