Kvällssnack – Vilket är årets hittills bästa spel?

Robot
Kvällssnack – Vilket är årets hittills bästa spel?

Vi tar temperaturen innan spelhösten drar igång på allvar.

#kvällssnack


Releasehästryttare

1# Resident evil 2 remake
2# Satisfactory
3# Borderlands 3

Quake-konnässsör
  • 1. Sekiro: Shadows Die Twice

  • 2. Fire Emblem: Three Houses

  • 3. Katana Zero

Medlem

Blair Witch håller den titeln för min del. Utöver hundmekaniken och den fantastiskt designade skogsmiljön kändes det fräscht med ett skräckspel som satsade på tryckt stämning snarare än jumpscares. Kunde varit lite längre dock.

Testpilot

Sekiro gubben tar det.

Medlem

Vad har släppts i år? Har mest spelat Elite Dangerous och Assassins Creed Odyssey.

Anthem släpptes ju tidigare i år och det var skoj en stund.
Legends of Amberland var också trevligt

Annars har det varit klent med bra lir. Har inte hunnit testa Greedfall, men det ser bra ut.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Sekiro helt klart

Medlem

Det som fått mig att känna starkast känslor än så länge, samt bäst musik enligt mig: Life is Strange 2.

Snyggast rent visuellt, än så länge: Control med RTX ON. Riktigt jäkla kul med, men inte riktigt GOTY för mig dock.

Sekiro var kul, men inte heller något jag älskade fullt ut.

Årets överraskning, för egen del: A Plague Tale.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Capcom:
dmc 5
re2
bloodstained (inte capcom)

Medlem

Ja, nu när jag tittar tillbaka på året har det varit en hel del besvikelser... så jag väljer att blicka framåt istället. Death Stranding, MW och Jedi Fallen Order, kom igen nu.

Medlem
Medlem
Inaktiv

Sekiro och RE2 är typ de enda spelen jag spelat i år, får väl säga Sekiro.
Sekiro är ett bra spel men inte i närheten av lika bra som Dark Souls. RE2 var extremt välgjort men kändes gammaldags och var inte jätteroligt.
Annars har jag haft mest kul med Squad i Early Access.

Medlem

Dicey Dungeons
Spelet är likt Terry Cavanaghs tidigare spel helt genialt i sin enkelhet.
På förhand trodde jag inte att jag skulle lägga ner så mycket tid på det här, men det finns något beroendeframkallande över det som gör att jag vill låsa upp allt.
Har ni inte testat det redan? Gör det nu!

Medlem

Min röst faller på RE2 remake.

Inaktiv

WoW Classic troligtvis ;D

Just kidding. The Division 2 är nog det roligaste jag spelat i år iaf.

Medlem

Avvaktar tills efter 25 okt att svara 😋


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Oj... inser att jag inte hunnit spela något alls nästan. Förutom Overwatch.. Spelat 20 minuter Control - snyggt, verkar roligt! Rage 2 - fastnade inte efter två timmar. Nya Conan strategin - ganska kul, men inte speciellt nyskapande. Greedfall - skapat en karaktär, inte hunnit mer. Spelat RDR2 på PS4:an, men långt ifrån klar. Bra att det kommer till pc, då är alla försök riktade mot samma plats i huset.


signatur

Niet.

Medlem

Fastnade inte riktigt för Sekiro trots att jag slukat alla Soulsborne-spel med stor kärlek. Bör man ge det en till chans eller kan det tänkas faktiskt vara för väsensskilt?

Medlem

Resident Evil 2 [Remaken] utan tvivel!

Jag var riktigt skeptisk till det, men det såg polerat och snyggt ut så jag slog till på PC versionen.
Snacka om att bli toköverraskad över hur jävla bra det var.
Samma överraskande känsla som infann sig som när jag köpte DOOM 2016.

Om vi snackar årets besvikelse så kommer nog RAGE 2 bli sittandes på den tronen.
Hade väl lite på känn också att det skulle bli ett typiskt Avalanche-mellanmjölk-party och.... ja, det stämde rätt så väl.

Medlem

Slay the spire

Moderator | Testpilot

Här har ni releaselistan för 2019 om det skulle behövas av någon anledning. https://www.fz.se/artikel/278564-releaselistan-2019


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

ge med att playstation now gjorde rejält uppdatering så måste jag säga God of war pga att jag inte har konsol och spelade den dag 1 den kom till psnow helt fast.

annars:
the Surge 2
Warsaw
greedfall
breakingpoint
iratus lord of dead. early accsess ännu
(outter world) ännu inte släppt men är övertygad att den kommer bli goty

har ej testa andra ännu
detta spel har jag ännu inte testat men vill gärna testa.
får vänta på Mega epic christmas sale och steam winter sale kanske attume sale
Sekiro
borderland 3
control
resident evil 2 remake

code vein refundade jag (pinsamt) men sant. för mycket anime respekterar om någon annan diggar. Men inget för mig å sen fanns det inte någon story som lockade mig


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Räknas eso elsweyr som ett nytt spel så är det nr 1 för mig

Backloggens befriare

Har nog bara lirat ett spel som släppts i år, men det är också det bästa spelet jag lirat i år, Gears 5.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Sekiro!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Untitled Goose Game såklart

Medlem

Jämnt skägg mellan RE2, DMC5 och Sekiro. Väljer nog DMC5 då det fått överlägset flest timmar. Ju mer man spelar, desto bättre blir man på att slåss. Sinnessjukt välpolerat fightingsystem.

Ambassadör
Xbox

1. Gears 5

2. Operencia: The Stolen Sun

3. The Division 2


signatur

Jump in.

123
Skriv svar