Releasehästryttare
Steamspel #17

Det senaste upplagda spelen på Steam som jag tycker ser intressanta ut!

Grim Clicker - coming soon

Har man testat clicker spel innan så vet man om man gillar dem eller inte, har du inte testat ett clicker spel innan men är sugen på att veta mer så börja med spelet Clicker heroes. (ingen trailer)

Grim Clicker is an IDLE/RPG clicker where you will find your own strategy to explore the lost worlds. Inspired by games such as Diablo, Grim Dawn, Dark Souls, etc., the game features a complex character development, many unique items, active and passive playstyle.

Breeders of the Nephelym - 18 okt

Det första porr spelet som jag tycker är av intresse sen Subverse, med tanke på att detta skall komma ut snart så vet vi ju om det blir bra eller ej, trailern kan jag ej länka då den innehåller massa naket, och bilerna jag länkar nedan är safe for work vilket alla biler på Steamsidan inte är. (Ni måste vara inloggade och tillåta att porr spel visas i er feed för att länken skall funka)

Enter an immersive beautifully erotic 3D adventure centered around catching and breeding the Nephelym, an enigmatic race of monster-human hybrids with an overwhelming desire to mate.

Six Temples - 2020

(Tyvärr ingen trailer på yt, se den på Steamsidan, länk ovan)

Six Temples is a multiplayer action-strategy game, featuring teams of 12 players and large-scale territory control. Play classic fantasy heroes like The Barbarian, The Wizard, and The Mercenary as you aid your team in capturing the six temples hidden across the map!

Stalker Online - 15 okt

Stalker + online = bra spel? Jag är sugen på att se om det är något att ha i allafall!

Stalker Online - is a MMORPG with shooter elements, based on spirit of “stalking” - an urban exploration, searching and exploring mysterious, abandoned and forgotten by humanity pieces of our planet.

Fear the Dark Unknown - 25 okt

Detta ser ut att kunna bli ett kul "b-spel", med dålig lipsync och allt!

The clock is ticking and the survival game can no longer be stopped. James and Chloe have been chosen and nothing will ever be the same again after discovering the Dark Unknown.

OTHER: Her Loving Embrace - 2022

Ett spel som lånar rejält av Undertale, tyvärr får vi vänta tills minst 2022 innan det kommer dock.

OTHER is an RPG with a twist: stylish action combat mixed with turn-based battles. Explore, solve puzzles, and vanquish your foes as you uncover the secrets of a secluded town besieged by the supernatural.

Model Builder - 2020

Model Builder is a game about building and customizing model vehicles. Assemble, customize and display your creations - fill virtual shelves with amazing machines! Whether you’re a veteran or a novice, you are bound to have fun!

PictoQuest - coming soon

Ett spel som nyss släpptes till Switch och skall nu även komma till PC,

Logic puzzles with a light RPG twist, here comes PictoQuest!

Yes, Your Grace - 2020

These are troubling times, Your Grace. The petitioners’ petty matters exceed our limited resources, to say nothing of the war. A careful balance must be struck. Your throne awaits.

Min mus är trasig så det är pain att skriva dessa :/

Kommentera gärna om ni tycker spelen ser bra eller dåliga ut!

Steamspel #16

Moderator | Testpilot

OTHER: Her Loving Embrace ser spännande ut.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Apropå Stalker Online, när kommer Escape From Tarkov ut egentligen? Tycker det har varit i både utveckling och BETA hur länge som helst. Jag glömde ett tag av det, trots att man hade backat det en gång i tiden...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Releasehästryttare

Super Arcade Racing

Så länge det inte får massa negativ press så är detta nästan ett garanterat köp för mig.
Det drar hårt i nostalgi trådarna

Super Arcade Racingis a retro-inspired, super-fun racing game that gives you the pure experience of real arcade gameplay. Simple controls and tons of fun with a classic 2D top-down view, amazing pixel art and an iconic soundtrack, combined with an intriguing story and more than 80 levels to play.

Releasehästryttare

@conthox: Ja du, Spelet har ju varit i beta sen mitten av 2017, så släpps spelet inte i skarp version snart så hade jag tappat hoppet.

Stalker online är ju dock ett helt annat spel, det skall också vara free to play så får se om det är ok eller helt besudlat med micro transaktioner.

Releasehästryttare

Förvånad att ingen kommenterat på porr spelet, brukar ju vara ett hett ämne annars, visst de två bilder jag va tvungen att länka då alla andra va på naket säger ju ej så mycket om spelet, och kan tänka mig att alla inte har stängt av porr filtret på steam, då bra porr spel är en raritet där.

-

Som @uberpwnage2.0: sa "OTHER: Her Loving Embrace ser spännande ut.". Håller helt med, min pick of the post denna gången landar dock på Model builder, fasiken vilken snygg trailer asså, får mig verkligen att tänka tillbaks till då man va liten och höll på med modelbyggen.

-

När vi ändå snackar OTHER: Her Loving Embrace, så finns det en kickstarter för er som är modiga:

https://www.kickstarter.com/projects/chimeralabs/other-her-lo...

Man får med ett demo på spelet om man kickstartar det, eller så kan man se andra spela det på yt:

Fragtjuv

Det där modellbyggar-spelet fastnade jag för!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Tarkov 0.12 soon soon

@conthox: Tycker tarkov är riktigt kul just nu faktiskt, visst det är inte ett färdigt spel och det har sina problem men.
Om någon vecka kommer iaf den största updateringen hitills så hoppas på att den fungerar bra!

Medlem
Skrivet av Devan:

Förvånad att ingen kommenterat på porr spelet, brukar ju vara ett hett ämne annars, visst de två bilder jag va tvungen att länka då alla andra va på naket säger ju ej så mycket om spelet, och kan tänka mig att alla inte har stängt av porr filtret på steam, då bra porr spel är en raritet där.

Känner inte riktigt att det är inom samma kategori som de tidigare "heta debatt"-ämnena. Det finns inte mycket av normaliserande sexism annat än den uppenbara, det är ju liksom porr ändå...det försöker inte vara något annat. Att ha några större åsikter om spelporr bleknar ju i så fall mot elefanten i rummet som är just "riktig" porr. Tycker personligen att porr i spelform kan vara rätt spännande, problemet ligger väl snarare i att hitta något vettigt då mediet känns rätt ungt...Leisure suit Larry räknas inte i min värld.

Tillsammans med VR's intågande kan jag lätt se hur det kommer bli mycket större framöver, men om det verkligen kommer förändra kvalitén på porren i sig ställer jag mig lite mer tvivlande till.

Bra tråd förresten

Medlem
Skrivet av Devan:

@conthox: Ja du, Spelet har ju varit i beta sen mitten av 2017, så släpps spelet inte i skarp version snart så hade jag tappat hoppet.

Stalker online är ju dock ett helt annat spel, det skall också vara free to play så får se om det är ok eller helt besudlat med micro transaktioner.

Jo, känner att om det inte släpps i år eller i alla fall tidigt nästa år så är det snart ute.

Skrivet av Sickhead:

@conthox: Tycker tarkov är riktigt kul just nu faktiskt, visst det är inte ett färdigt spel och det har sina problem men.
Om någon vecka kommer iaf den största updateringen hitills så hoppas på att den fungerar bra!

Kul att höra att spelet lever och att dom arbetar på det, men funderar som sagt på när det är tänkte att en fullversion skall släppas.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jo, känner att om det inte släpps i år eller i alla fall tidigt nästa år så är det snart ute.

Kul att höra att spelet lever och att dom arbetar på det, men funderar som sagt på när det är tänkte att en fullversion skall släppas.

Känns som det är en längre tid bort tyvärr

1
Skriv svar