Förköp Red Dead Redemption 2 till pc - få två Rockstar-spel på köpet

Inaktiv
Skrivet av StrongBad:

Jag anser att RDR2 är en av de största kulturella upplevelser jag haft och min kärlek till spelet gör att jag mer än gärna förköper det till en till plattform. Både för att få spela det samma dag det släpps, men också för att visa utvecklare och till viss del även utgivarna hur mycket jag gillar spelet och att jag uppskattar att dom har portat spelet till min favoritplattform.

Sen att det också sticker i ögonen på "entitled gamers" är ren bonus.

I det här specifika fallet har jag egentligen inte så mycket emot förköp eftersom RDR2 inte är ett "nytt" spel, utan menar framförallt i mer allmänna termer.

Medlem
Skrivet av Angust:

Du kan ju göra en pre-load i många fall vilket innebär att du får tanka det någon dag innan och sen kl 12 låses det upp.
Ser lixom inte problemet med att förhandsboka ett spel som man vet att man kommer köpa oavsett.

Beror ju helt på vilken klient / affär det släpps på om pre-load kommer vara tillgängligt.
Det var inte längesen nu Epic faktiskt lade till det, men alla har tydligen inte tillgång till det automatiskt.
Bara ta borderlands 3 som ett exempel.
Gick från ett rakt nej, kommer inte bli något, till, sure vi kommer ha pre load, och gav ingen anledning vad som ändrades för att göra det möjligt, för dom klagade på att servrarna inte skulle kunna hantera det.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Gillar inte Rockstars taktik med att vänta med PC versionen för att få folk att köpa spelen två gånger så istället köper jag spelet noll gånger.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

KoP
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Gillar inte Rockstars taktik med att vänta med PC versionen för att få folk att köpa spelen två gånger så istället köper jag spelet noll gånger.

Om folk vill lura sig själva och köpa ett spel två gånger så är det upp till dem. Verkar korkat. :'D

Inaktiv
Skrivet av SID 6.7:

Gillar inte Rockstars taktik med att vänta med PC versionen för att få folk att köpa spelen två gånger så istället köper jag spelet noll gånger.

Jag förstår hur du menar men är benägen att hålla med @kop
Rockstar lär ej göra ett storspel som GTA eller RDR och inte släppa på Pc även om det tar 6-12 månader så då får man snällt vänta om man inte vill köpa det två gånger, tyvärr

Medlem

Det är ju inte som att dom tvingar någon att köpa spelen två ggr, dessutom så tycker jag nästan man visste att spelet skulle komma till PC för länge sedan.

Varför dom som redan har det på PS4 MÅSTE köpa spelet igen förstår jag inte, det är ju samma spel väl?

Någon pratade om att kontrollerna var dåliga, vad är det om? Är dom inte som i GTA eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gen
Medlem

Jag verkar vara den ende här som vill vara säker på att PC versionen flyter på fint utan problem innan jag köper, något som tyvärr är långt ifrån självklart (generellt sett). Nu fungerade väl iofs GTAV rätt så smärtfritt om jag inte minns fel.

Ska bli intressant och se till vilken plattform nyckelsajterna får tag på nycklar. Skulle lika gärna kunna vara Rockstar Social Club (eller vad den heter nuförtiden).

Medlem

Tja snabbt fråga om online mood är det coop med och missions göra tillsammans. Ect nån som kan ge mig en feedback på det hela har aldrig spelat detta förut tack,

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Finns det verkligen någon som inte redan äger alla de spelen?

Jag har faktiskt bara tre av spelen (GTA III, Vice City och LA Noire). Jag har inte planerat att boka RDR2, men börjar bli frestad när de gör så här.

Medlem
Skrivet av KoP:

Om folk vill lura sig själva och köpa ett spel två gånger så är det upp till dem. Verkar korkat. :'D

Skrivet av anon_119148:

Jag förstår hur du menar men är benägen att hålla med @kop
Rockstar lär ej göra ett storspel som GTA eller RDR och inte släppa på Pc även om det tar 6-12 månader så då får man snällt vänta om man inte vill köpa det två gånger, tyvärr

Jo att folk köper det två gånger drabbar ju främst dom själva, men behandlingen av PC som en andra klassens plattform med 6-12 månaders fördröjning stör mig så tji kosing får dom av mig.

Sedan känner jag att Rockstars spel har gått ned sig i allmänhet sedan PS2-eran.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skrivet av SID 6.7:

Jo att folk köper det två gånger drabbar ju främst dom själva, men behandlingen av PC som en andra klassens plattform med 6-12 månaders fördröjning stör mig så tji kosing får dom av mig.

Sedan känner jag att Rockstars spel har gått ned sig i allmänhet sedan PS2-eran.

Du ser hellre en dålig portning än att de lägger tid på att få spelet att utnyttja den extra kraften i PC:n?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Jo att folk köper det två gånger drabbar ju främst dom själva, men behandlingen av PC som en andra klassens plattform med 6-12 månaders fördröjning stör mig så tji kosing får dom av mig.

Det är så jag tänker också. Alla som köper spelet till konsol först bara för att spela med en gång och sedan köper en gång till är ju anledningen till att utvecklarna gör såhär.

Skrivet av hannes.theorell:

Du ser hellre en dålig portning än att de lägger tid på att få spelet att utnyttja den extra kraften i PC:n?

Både jag, SID 6.7 och andra skulle nog hellre vilja se att folk skippar konsolversionen så att dom släpper till alla plattformar samtidigt, utvecklat för alla plattformar i åtanke. Men det är klart, enligt ovanstående inlägg så finns det tydligen en del som till och med pluggar in handkontrollen till PC. Så nu blev jag lite osäker på om det hade gjort någon skillnad.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Du ser hellre en dålig portning än att de lägger tid på att få spelet att utnyttja den extra kraften i PC:n?

Jag ser helst att dom gör som mindre bolag med mindre resurser än Rockstar gör: Släpper sina spel samtidigt på PC/konsol utan att spelen blir lidande på endera plattform.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

12
Skriv svar