Bekräftat - Red Dead Redemption 2 kommer till pc!

Medlem
Skrivet av Mathiaaas:

Efter fiaskot med GTA V MP så klarar jag mig bra utan.

Samt att som vanligt bli prioriterad sist.

GTA V single player delen är också väldigt övervärderad. Den har alltså 97/100 (tittade på PS4) i snitt på Metacritic för spelsajtrecensioner. Ett sanslöst bra snitt som betyder att recensenter tycker att det är ett av de bästa spelen någonsin. Det är inte ett dåligt spel, men inte så bra heller.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Just "segheten" som många verkar reta sig på är en av mina absoluta favoritaspekter av spelet. Tyvärr (för min del) verkar jag vara i en minoritet, så risken är väl att Rockstar i framtiden kör på en mer "arkadig" stil.

Blir intressant att se hur styrningen är på PC.

Du missförstår mig lite grann. Jag älskade också segheten när jag spelade igenom det. Att allting fick ta sin tid gjorde så att man "upplevde" allting på en högre nivå.
Dock så vet jag inte om jag kan spela igenom det igen så snart...

Medlem
Skrivet av Fulci:

GTA V single player delen är också väldigt övervärderad. Den har alltså 97/100 (tittade på PS4) i snitt på Metacritic för spelsajtrecensioner. Ett sanslöst bra snitt som betyder att recensenter tycker att det är ett av de bästa spelen någonsin. Det är inte ett dåligt spel, men inte så bra heller.

Problemet med GTA v var att det släpptes först på förra gen konsoler.
Spelade man det där blev man mätt på spelet.
Sen kom next gen och PC och då var det inte mer än en "HD remake" kännsla över spelet.

Jag tycker gtav är bra men inte lika bra som jag tyckte GTA IV var när det släpptes.

Red dead Redemption var dock bäst av dom alla 3


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Varför så många som väljer steam?, har steam äntligen slutat att roffa åt sig av pengarna?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Problemet med GTA v var att det släpptes först på förra gen konsoler.
Spelade man det där blev man mätt på spelet.
Sen kom next gen och PC och då var det inte mer än en "HD remake" kännsla över spelet.

Jag tycker gtav är bra men inte lika bra som jag tyckte GTA IV var när det släpptes.

Red dead Redemption var dock bäst av dom alla 3

Kanske är det så, men jag spelade bara på PC själv. Väldigt snyggt och välproducerat, men det kändes lite gammalt angående gameplay och uppdrag som var styrda med relativt låg frihet. Att kaosa runt är kul ett tag, men då föredrar jag spel som är "over the top". Jag avvaktar med RDR2 till det kommer lite mer åsikter om PC versionen.

Medlem

Finns bara ett sätt att fira detta,

Medlem

Säger cross save, utan det nej tack.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

med tanke på hur grymt det är till bara ps4 så är ju förväntningarna nu att det blir 150 av 100 på pc


signatur

//monster

Medlem

@Skapligt: Agreed, och jag vet inte om deras egna är så jäkla mycket sämre än tex Epics launcher, dessutom är den ju jäkligt ny


signatur

Nothing is power without Control

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fulci:

GTA V single player delen är också väldigt övervärderad. Den har alltså 97/100 (tittade på PS4) i snitt på Metacritic för spelsajtrecensioner. Ett sanslöst bra snitt som betyder att recensenter tycker att det är ett av de bästa spelen någonsin. Det är inte ett dåligt spel, men inte så bra heller.

Att det har ett av de bästa snitten någonsin betyder ju inte att de individuella recensenterna tyckte att det var ett av de bästa spelen någonsin - det betyder bara att det är ett av de spel där recensenterna ifråga har varit mest överens om att det är ett väldigt bra spel.

Medlem
Skrivet av breahl:

Grattis pc-gamers. Jag har kört igenom det tre gånger redan så känns inte värt att köra på PC.

Är ju gammalt nu.

Haha!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Att det har ett av de bästa snitten någonsin betyder ju inte att de individuella recensenterna tyckte att det var ett av de bästa spelen någonsin - det betyder bara att det är ett av de spel där recensenterna ifråga har varit mest överens om att det är ett väldigt bra spel.

Så vad tror du generellt sett det spelet som flest rankar som bästa spelet någonsin har på Metacritic, 80%?

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag gillar det.
Det är en helt annan känsla om man jämför med Grand Theft Auto Online. Allting är mer slow-paced, karaktärernas utstyrsel är tidsenlig och sällan överdriven, spelare är inte lika hotfulla och elaka

Inte elaka?

Jag blev skjuten i ansiktet av griefers *varje* gång jag testade online. ☹️ De förstörde spelet totalt för mig. Till slut gav jag upp. Himla trist för jag tyckte att det fanns en del intressanta missions online.

Om Rockstar fixar så att jag kan välja att spela i rent PvE-läge (enbart co-op med andra spelare och ingen spelare som kan skjuta mig i ansiktet) så kan jag nog testa igen, annars får det vara.

Medlem

När GTAV kom till PC så tog det ungefär 1 vecka sen var fuskandet i full gång. Det dröjer nog inte länge förrän vi ser flygande hästar med skjutande raketer :P. Sorgligt men sant, Rockstar är värdelösa på att ha ett fungerande anti-cheat system.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Inte elaka?

Jag blev skjuten i ansiktet av griefers *varje* gång jag testade online. ☹️ De förstörde spelet totalt för mig. Till slut gav jag upp. Himla trist för jag tyckte att det fanns en del intressanta missions online.

Om Rockstar fixar så att jag kan välja att spela i rent PvE-läge (enbart coop med andra spelare) så kan jag nog testa igen, annars får det vara.

Sånt är tråkigt i multiplayer, men också väldigt vanligt i alla sorters spel. Coop är helt klart önskvärt, så länge det inte är coop i multiplayer för då blir man dödad av 2-4 spelare istället för 1.

Medlem

Kan verkligen rekommendera multiplayer delen. Har aldrig sett en fuskare och det är trevligt att ha en egen karaktär. Hoppas att detta gör så att dom kan utveckla multiplayer enu bättre. Ska förresten köra lite nu.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fulci:

Så vad tror du generellt sett det spelet som flest rankar som bästa spelet någonsin har på Metacritic, 80%?

Eftersom du pratar om ett extremt populärt och nära på universellt omtyckt spel så bör det rimligen ha högt snitt på Metacritic. Vad har det med saken att göra?

Poängen är alltjämt att ett extremt högt snittbetyg =/= att recensionerna som utgör snittbetyget gjorde gällande att det är ett av tidernas bästa spel. Det du gör är affirming the consequent. Det vill säga; "om en massa recensenter tycker att ett spel är ett av tidernas bästa så får det ett väldigt högt snittbetyg" (så långt stämmer det), "så därför innebär det att om ett spel har ett väldigt högt snittbetyg så tycker en massa recensenter att det är ett av tidernas bästa" - och där sprack det.

Medlem
Skrivet av roftg:

Varför så många som väljer steam?, har steam äntligen slutat att roffa åt sig av pengarna?

Dem må ta störst procent men dem erbjuder satidigt den största kundkretsen.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Inte elaka?

Jag blev skjuten i ansiktet av griefers *varje* gång jag testade online. ☹️ De förstörde spelet totalt för mig. Till slut gav jag upp. Himla trist för jag tyckte att det fanns en del intressanta missions online.

Om Rockstar fixar så att jag kan välja att spela i rent PvE-läge (enbart co-op med andra spelare och ingen spelare som kan skjuta mig i ansiktet) så kan jag nog testa igen, annars får det vara.

Ptja du kan ju numera ställa in defensive mode online, vilken innebär att du får sjukligt mycket hp och inte kan ta dom missions som innefattar pvp.
Och dom har gjort så man inte ser alla spelare på kartan, utan bara om du är nära.

Spelade endel online i början, tröttnade. Tog upp det igen för någon vecka sedan och satan vad mycket roligare det är.
Gillar även dom nya proffessions grejerna, bounty hunting är typ det jag gillar mest.

Medlem

Varför vill en del av er vänta till Steam releasen? Kommer det påverka spelet på något sätt?

Medlem
Skrivet av Xburn:

Varför vill en del av er vänta till Steam releasen? Kommer det påverka spelet på något sätt?

Kommer väl inte påverka spelet på något sätt, därför det är ok att vänta. En del föredrar helt enkelt att handla och spela genom steam. Kanske föredrar man att ha alla spel på ett ställe. Kanske är det där man har alla sina vänner på vänlistan. Själv tycker jag om att använda steams inbyggda browser av olika anledningar. Inga stora saker, men dom ackumuleras och behöver bara väga tyngre än en månads väntetid.

Testpilot
Skrivet av Xburn:

Varför vill en del av er vänta till Steam releasen? Kommer det påverka spelet på något sätt?

1. Death Stranding kommer ut i november så kommer ändå inte ha tid med RDR 2
2. Föredrar Steam där jag har majoriteten av titlarna
3. Vid Steam releasen kommer de säkert ha fixat småsaker via patcher
4. Alla recensioner av PC versionen är ute sedan länge
5. Achivements kan vara trevligt

Medlem
Skrivet av Xburn:

Varför vill en del av er vänta till Steam releasen? Kommer det påverka spelet på något sätt?

Jag tänker att det kommer komma en miljard mods till spelet, vilket är väldigt intressant för mig som redan spelat det på konsol, och då är ju Steam Workshop ett smidigt system. Fast det kanske också fungerar med ikke Steam versioner...

Medlem
Skrivet av Nemo:

Inte elaka?

Jag blev skjuten i ansiktet av griefers *varje* gång jag testade online. ☹️ De förstörde spelet totalt för mig. Till slut gav jag upp. Himla trist för jag tyckte att det fanns en del intressanta missions online.

Om Rockstar fixar så att jag kan välja att spela i rent PvE-läge (enbart co-op med andra spelare och ingen spelare som kan skjuta mig i ansiktet) så kan jag nog testa igen, annars får det vara.

Det var också min erfarenhet när online var nytt. Testade igen nyligen och det känns som att de flesta av de elaka spelarna har gått vidare till andra spel. Tror det har att göra med att spelet är ganska långsamt, och att dessa hormonstinna ADHD spelare tappat intresset.

Dessutom finns det en valfri spelstil i inställningarna för att förhindra griefers, s.k. Defensive Mode: "Prevents lock on and reduces damage taken from other players. Missions without player conflict are prioritized."


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Det var också min erfarenhet när online var nytt. Testade igen nyligen och det känns som att de flesta av de elaka spelarna har gått vidare till andra spel. Tror det har att göra med att spelet är ganska långsamt, och att dessa hormonstinna ADHD spelare tappat intresset.

Dessutom finns det en valfri spelstil i inställningarna för att förhindra griefers, s.k. Defensive Mode: "Prevents lock on and reduces damage taken from other players. Missions without player conflict are prioritized."

Jo, jag testade Defensive mode också och hoppades att det skulle hjälpa men jag blev skjuten ändå. Jag red mot saloonen i Tumbleweed och såg att det stod någon cowboy utanför saloonen. Jag vinkade vänligt men plötsligt sköt cowboyen både min häst och mig från point blank-avstånd. Defensive mode hjälpte inte alls i det läget.

Jag blev väl lite less på online då och har inte rört spelet sedan dess, men det var ett tag sedan nu. Om det blivit lugnare nu vad gäller griefers så kanske jag skulle ge det en ny chans. RDR2 är ju hur grymt som helst annars.

Medlem
Gen
Medlem
Skrivet av monsterbenke:

med tanke på hur grymt det är till bara ps4 så är ju förväntningarna nu att det blir 150 av 100 på pc

Personligen slutade jag spela på PS4 Pro pga att det var så suddigt och att checkerboard var så uselt implementerat, något som aldrig fixades. Jag gillade spelet överlag och ser fram emot att lira det under vintern på PC i äkta 4K (så som det såg ut på Xbox X versionen fast i 60fps så klart).

Gnällkuk
Skrivet av nils45:

När GTAV kom till PC så tog det ungefär 1 vecka sen var fuskandet i full gång. Det dröjer nog inte länge förrän vi ser flygande hästar med skjutande raketer :P. Sorgligt men sant, Rockstar är värdelösa på att ha ett fungerande anti-cheat system.

Jag spelade spelet och framför allt Online-läget mycket men då på PS3. En stor fördel var ju att man slapp allt det där, Sharkcard tror jag aldrig ens jag spanade in, vet inte ens om de fanns då.

Jag lyckades dock behålla ungefär samma när jag migrerade till PC, men det var egentligen för att jag till 99,5% enbart körde racing i spelet. Så fort man rörde sig i staden så kunde det hända allt möjligt med saker som flög till höger och vänster och helt plötsligt hade någon satt in 23,5 miljoner på kontot.

Jag hade nog fortsatt att spela om det inte vore för att portningen var så horribelt dålig när det gällde nätverkskoden. Sällan man kunde spela längre stunder innan en lobby helt glitchade ur och man helt plötsligt var ensam i racet. Eller stå kraschade spelet på sista varvet, eller så laddade aldrig lobbyn klart, eller...

Det enda som hände var att det kom nya saker, stabiliteten blev aldrig bättre. Det i kombination med alla fuskare gjorde att man ledsnade totalt, trist. Får hoppas det blir bättre nu, men är tveksam. Det är ju en singleplayer-upplevelse som sedan moddades för att få stöd för multiplayer. Får hoppas att de byggt om från grunden med RDR2.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kan någon förklara hypen när spel släpps till och? Jag har själv inget intresse att fps måste ligga på 60 och grejer. Spelen är ju snygga ändå? Är det moddar och sånt som är hypen?

Visst. De som inte har konsol men en maxad burk, där kan jag förstå att folk blir glada men att köpa det igen för att man har både konsol och pc är för mig konstigt. Nog bara för att jag inte förstår.

Testpilot
Skrivet av denza:

Kan någon förklara hypen när spel släpps till och? Jag har själv inget intresse att fps måste ligga på 60 och grejer. Spelen är ju snygga ändå? Är det moddar och sånt som är hypen?

Visst. De som inte har konsol men en maxad burk, där kan jag förstå att folk blir glada men att köpa det igen för att man har både konsol och pc är för mig konstigt. Nog bara för att jag inte förstår.

Finns många som helt enkelt inte kan hålla sig och vill spela NU! då ett spel kommer. Det är dessa som också köper en release på flera plattformar då de vill njuta av sitt spel senare med andra kriterier.
Moddar som du nämner är ju en annan aspekt.
Kan vara sådant som att kompisarna är på en annan plattform.
Eller att man nu får ett släpp på Switch där man plötsligt kan spela sitt favvospel mobilt.
4K kan vara en grej man bara måste ha eller bara nåt så enkelt som att det spelet man vill spela i soffan passar bäst till konsolen man har och inte PC'n som står på kontoret.
Sedan finns de ju de som är gamla griniga gubbar som mig som inte klarar av handkontroller och får panikångest om bilduppdateringen går under 40FPS.

Alla har vi olika kriterier och världen skulle vara bra tråkig om alla tyckte likadant och hade det likadant.

Skriv svar