Everspace 2 vill ha finansiering på Kickstarter

Robot
Everspace 2 vill ha finansiering på Kickstarter

Kampanjen är igång och $494,002 vill man ha.

#Everspace-2, #Rockfish-games


Medlem

Everspace var verkligen ett sånt spel som på pappret skulle vara ett drömspel för mig men i slutändan blev det inte så. Hade inte speciellt roligt i det, hoppas det blir annorlunda nu men kommer inte ge dem pengar innan spelet har varit ute ett tag och jag kan testa det.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Everspace var verkligen ett sånt spel som på pappret skulle vara ett drömspel för mig men i slutändan blev det inte så. Hade inte speciellt roligt i det, hoppas det blir annorlunda nu men kommer inte ge dem pengar innan spelet har varit ute ett tag och jag kan testa det.

Kan inte mer än att hålla med.

Tyckte bra om Everspace faktiskt. Normalt så gillar jag inte rougelike spel något vidare men mekaniken i det spelet som gjorde att man hela tiden uppgraderade sitt skepp och blev allt kraftfullare, gjorde att den typiska börja-om-från-början frustrationen till stor del uteblev.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Everspace var verkligen ett sånt spel som på pappret skulle vara ett drömspel för mig men i slutändan blev det inte så. Hade inte speciellt roligt i det, hoppas det blir annorlunda nu men kommer inte ge dem pengar innan spelet har varit ute ett tag och jag kan testa det.

Precis min uppfattning. Jag ville verkligen tycka om det men det "klickade" aldrig. Svårt att sätta fingret på varför.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

men i tvåan har dom ju sagt att dom skrotat rogue like delen

Inaktiv

Kanske plockar upp det när LRG säkert släpper en utgåva.

Medlem

Jag gillade inte roguelike-upplägget i det här spelet. Vad gäller känsla och atmosfär så är det väldigt bra. Och lyckas man med rpg-upplägget så kan det bli riktigt bra.

Hoppas på en mångfald av solsystem liknande Freelancer med kosmiska snöstormar ish(?) gamla slagfält och uråldriga vrak man kan hitta loot i etc etc.

Medlem
Skrivet av apocalypse101:

Jag gillade inte roguelike-upplägget i det här spelet. Vad gäller känsla och atmosfär så är det väldigt bra. Och lyckas man med rpg-upplägget så kan det bli riktigt bra.

Hoppas på en mångfald av solsystem liknande Freelancer med kosmiska snöstormar ish(?) gamla slagfält och uråldriga vrak man kan hitta loot i etc etc.

Everspace 2 kommer inte att vara roguelike. Det blir open-world istället.

Why did you throw away the roguelike formula?
Simply put, because the vast majority of our player base and dedicated fans want us to go open-world. But if you enjoyed that roguelike formula, no worries; there will be brutal high risk/reward areas in the game for all those die-hard challenge-seekers!

1
Skriv svar