"Tidssparande" mikrotransaktioner tas bort från Ghost Recon: Breakpoint

Robot
"Tidssparande" mikrotransaktioner tas bort från Ghost Recon: Breakpoint

De sägs ha lagts upp för tidigt av misstag och kommer antagligen tillbaks.

#Ghost-recon-breakpoint, #Ubisoft, #mikrotransaktioner


Medlem

Jag väljer att tolka detta som:

"Oj, folk är förbannade. Det är nog bäst att vi tar bort dessa mikrotransaktioner i början, annars kommer vi inte sälja några spel. Vi kan helt enkelt lägga till dem igen när recensionerna är ute och folk har glömt bort oss och börjat hata på något nytt spel med mikrotransaktioner"

Det börjar tyvärr bli allt vanligare att utvecklare lägger till mikrotransaktioner först någon månad efter lansering så att det inte ska vara ett stort inslag i recensioner och påverka betyget.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Releasehästryttare

Nice try, asholes ...

Medlem

Girighet förnekar sig aldrig. Det är ganska tryggt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Om ingen har ett kritiskt övertag även om man utvecklat sin karaktär, varför måste då en ny spelare komma ikapp?


signatur

Burn in the light.

Geeks Gaming
Skrivet av Belfry:

Jag väljer att tolka detta som:

"Oj, folk är förbannade. Det är nog bäst att vi tar bort dessa mikrotransaktioner i början, annars kommer vi inte sälja några spel. Vi kan helt enkelt lägga till dem igen när recensionerna är ute och folk har glömt bort oss och börjat hata på något nytt spel med mikrotransaktioner"

Det börjar tyvärr bli allt vanligare att utvecklare lägger till mikrotransaktioner först någon månad efter lansering så att det inte ska vara ett stort inslag i recensioner och påverka betyget.

Typ så som call of duty gjort och lär göra med mw.
Finns redan läckor om att man ska kunna köpa vapen.

Medlem

Well såhär är ju hela samhället uppbyggt egentligen så varför skulle inte spelen vara så? Ser inga problem med detta, sålänge pengar styr exakt allt så kommer detta fortsätta. Cash is king!


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Kan förstå att folk blir irriterade när spelet blir till en shoppingsite.
https://www.youtube.com/watch?v=GM27eo3ZhIs

Medlem

Va intresserad i början för att köpa spelet, men nu vill jag inte. Okej för att köpa cosmetics, men detta är löjligt. Så framtidens spel behöver man inte spela längre för att bli bra?


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Va intresserad i början för att köpa spelet, men nu vill jag inte. Okej för att köpa cosmetics, men detta är löjligt. Så framtidens spel behöver man inte spela längre för att bli bra?

Vadå framtidens spel? Detta är ju långt ifrån nytt, bf3 är tidigaste jag kan komma på och det har ju snart 10 år på nacken.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Va intresserad i början för att köpa spelet, men nu vill jag inte. Okej för att köpa cosmetics, men detta är löjligt. Så framtidens spel behöver man inte spela längre för att bli bra?

Tänker exakt likadant, så fort jag ser ett spel med MTX annat än cosmetics så tappar jag idag intresset.
Tyvärr så är vi nog väldigt få som inte accepterar detta, majoriteten verkar tydligen tycka att det är ok så fler och fler spel har det inbyggt, även fullpris spel vilket är helt sjukt i mina ögon.
Förstår inte hur man som gamer kan acceptera att fullpris spel innehåller så mycket små extra köp och skit.

Medlem
Skrivet av rosski:

Vadå framtidens spel? Detta är ju långt ifrån nytt, bf3 är tidigaste jag kan komma på och det har ju snart 10 år på nacken.

Fast skillnaden där är att dom lade till det mycket senare, då dom flesta redan hade alla vapen och attachments. Man brydde sig inte så mycket då, då man inte behövde sakerna. Visst det var där för att hjälpa nya spelare att komma ifatt eller dom som inte spelar så mycket, men att lägga till det direkt i början gör spelet döds dömt från början i mina ögon.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Håller mig till Wildlands, Breakpoint ser ut att vara en nedgradering.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Gandy:

Well såhär är ju hela samhället uppbyggt egentligen så varför skulle inte spelen vara så? Ser inga problem med detta, sålänge pengar styr exakt allt så kommer detta fortsätta. Cash is king!

Som konsument kan man ju alltid rösta med plånboken och inte köpa ett spel som har en massa mikrotransaktioner.

Medlem

Det kommer att fortsätta tills folk slutar köpa den här sorts spelen(Spel med microtransactions som inte är bara cosmetics). Rösta med era plånböcker folk.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vadå råkat lägga till... I ett stort AAA-spel. Kanske om medarbetaren hade downs syndrom. I smell crap of the bull.

Verkligen. Men jag förstår företagen eftersom väldigt få speljournalister är vana vid att ifrågasätta utan jobbar mest med att, rätt ofiltrerat, vidarebefordra uttalanden. Då kommer man undan med nästan vad som helst.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Som konsument kan man ju alltid rösta med plånboken och inte köpa ett spel som har en massa mikrotransaktioner.

Jo men saken är ju att folk köper skiten......Många anser ju "man måste ju inte köpa det"...Läste någon kommentar på Youtube där någon försvarade detta med "Well they have to make more money to be able to do bigger better games, thats logic"....


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Sen anser jag (personligen) att media borde skriva mer om detta, inte bara fz men all media...Dessa stora företag kan göra precis vad dom vill (nästan) och komma undan med det genom att be om ursäkt eller skylla på diverse saker. Typ som EA/DICE med BFV, dom hittar på historia och gör uppdrag som om det var så det gick till. Det finns folk som nu tror att SAS startade så som det gjorde i BFV, samma med uppdraget Nordlys, det gick inte till så!!!!!!!! Men jag kan inte minnas att jag läst en enda artikel här på FZ om denna påhittade historia, rätta mig gärna om jag har fel. I min mening är detta lika sjukt som holocaust denials.....Försöka göra om historien och FAKTA till något annat.

Varför är inte fler inom media i denna bransch ute på presskonferanser osv som i andra branscher? Det finns hur mycket som helst som man måste läsa om på andra ställe eller se någon ta upp på mindre kanaler på Youtube som man aldrig läst om här eller på andra liknande sidor. Varför görs inte fler intervjuer och så med ansvariga inom detta? Börjar bli trött på att vanlig media inte vill eller vågar? sätta sig emot de större företagen. Inget illa menat till FZ som är en väldigt liten kugge i detta, men det är vad jag tycker


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Geeks Gaming
Skrivet av Gandy:

Sen anser jag (personligen) att media borde skriva mer om detta, inte bara fz men all media...Dessa stora företag kan göra precis vad dom vill (nästan) och komma undan med det genom att be om ursäkt eller skylla på diverse saker. Typ som EA/DICE med BFV, dom hittar på historia och gör uppdrag som om det var så det gick till. Det finns folk som nu tror att SAS startade så som det gjorde i BFV, samma med uppdraget Nordlys, det gick inte till så!!!!!!!! Men jag kan inte minnas att jag läst en enda artikel här på FZ om denna påhittade historia, rätta mig gärna om jag har fel. I min mening är detta lika sjukt som holocaust denials.....Försöka göra om historien och FAKTA till något annat.

Varför är inte fler inom media i denna bransch ute på presskonferanser osv som i andra branscher? Det finns hur mycket som helst som man måste läsa om på andra ställe eller se någon ta upp på mindre kanaler på Youtube som man aldrig läst om här eller på andra liknande sidor. Varför görs inte fler intervjuer och så med ansvariga inom detta? Börjar bli trött på att vanlig media inte vill eller vågar? sätta sig emot de större företagen. Inget illa menat till FZ som är en väldigt liten kugge i detta, men det är vad jag tycker

Problemet är att majoriteten av folk lyssnar inte alls. Detta är inget nytt. Har varit i CoD hur länge som helst men folk läser inte om de och dom bryr inte sig så mycket sen blir dom alldeles förvånade när dom får reda på de. Speciellt inte när det gäller UBISoft som har gjort Free2play spel du måste betala för ganska länge nu.

Avstängd
Skrivet av anon_306295:

Som konsument kan man ju alltid rösta med plånboken och inte köpa ett spel som har en massa mikrotransaktioner.

Skrivet av SkeletronFace:

Det kommer att fortsätta tills folk slutar köpa den här sorts spelen(Spel med microtransactions som inte är bara cosmetics). Rösta med era plånböcker folk.

Jag gör det hela tiden men dessa förbaskade barn med sina föräldraplånböcker förstör mina insatsförsök!

Medlem
Skrivet av Gandy:

Sen anser jag (personligen) att media borde skriva mer om detta, inte bara fz men all media...Dessa stora företag kan göra precis vad dom vill (nästan) och komma undan med det genom att be om ursäkt eller skylla på diverse saker. Typ som EA/DICE med BFV, dom hittar på historia och gör uppdrag som om det var så det gick till. Det finns folk som nu tror att SAS startade så som det gjorde i BFV, samma med uppdraget Nordlys, det gick inte till så!!!!!!!! Men jag kan inte minnas att jag läst en enda artikel här på FZ om denna påhittade historia, rätta mig gärna om jag har fel. I min mening är detta lika sjukt som holocaust denials.....Försöka göra om historien och FAKTA till något annat.

Varför är inte fler inom media i denna bransch ute på presskonferanser osv som i andra branscher? Det finns hur mycket som helst som man måste läsa om på andra ställe eller se någon ta upp på mindre kanaler på Youtube som man aldrig läst om här eller på andra liknande sidor. Varför görs inte fler intervjuer och så med ansvariga inom detta? Börjar bli trött på att vanlig media inte vill eller vågar? sätta sig emot de större företagen. Inget illa menat till FZ som är en väldigt liten kugge i detta, men det är vad jag tycker

Detta har påtalats många ggr, men DICE driver någon feministisk agenda, och media gillar den typen av agenda, inkl. ovannämnda spelsite. Att en av deras game directors uttalade sig om saken med "'right side of history'". Däremot finns det gott om folk som förnekar att där är någon agenda.


signatur

I drank what?

Medlem

Eller inte bryr sig specielt mycket om varken den ena eller den andra sidan.

Är spelet bra spelar man det är det dåligt så spelar man inte det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

@Gandy: Battlefieldspelen har ju aldrig varit någon historielektion dock, outraged nerds will be outraged nerds.

Medlem
Skrivet av spikes:

@Gandy: Battlefieldspelen har ju aldrig varit någon historielektion dock, outraged nerds will be outraged nerds.

Nej det har dom inte varit, men detta är det första ww2 spelet med campaign från DICE/EA alla deras andra spel förutom Battlefield 1 är ju baserade på fiction. Dessa två specifikt är baserade på historia. Deras första Battlefield spel hade ingen campaign heller där dom kunde hitta på saker.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Inaktiv

Konsumenterna måste rösta med plånboken och har primära ansvaret för sina inköp. Lite sent att gnälla på att (man själv upptäcker att) ett spel är dåligt år 2019 när det finns bokstavligt talat oändligt med information från sidor som FZ och olika kanaler på YouTube.

Skrivet av Gandy:

Läste någon kommentar på Youtube där någon försvarade detta med "Well they have to make more money to be able to do bigger better games, thats logic"....

En person med den logiken måste sättas i något sorts tankekorrigeringsläger och/eller genom valfritt medel förhindras att fortplanta sig. Så otroligt dumt att tänka så och bara tanken att företagen ska tolka köp som ett stöd för att nästa spel ska bli bättre. Oftast är det ju inte ens spelet i sig som är problemet utan att de ska förstöra sina egna upplevelser genom att skohorna in microtransaktioner.

Vissa kanske menar att man inte behöver köpa något om man vill men problemet är att spelet designas på ett sånt sätt att man får välja mellan grinding eller att skriva in siffrorna på pappas bankkort. Se GTA Online för exempel på detta.

Medlem
Skrivet av redruM:

Om ingen har ett kritiskt övertag även om man utvecklat sin karaktär, varför måste då en ny spelare komma ikapp?

I PvP gör de ingen större skillnad, men i co-op där man samarbetar med AI så gör de en jävla skillnad. Om dina polare köper spelet nu och du kommer in ett halvår senare så kan nog många tycka det är värt betala lite för att komma ikapp och kunna spela med sina polare utan att vara en börda för de.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Håller mig till Wildlands, Breakpoint ser ut att vara en nedgradering.

Det är ju en smaksak. Men jag tycker tvärt om. Breakpoint må vara lite trasigt nu till en början. Men generellt så känns det som att de tagit allt det bra med Wildlands och gjort det mycket bättre.

Mvh, en som spelat wildlands sedan release.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Eller inte bryr sig specielt mycket om varken den ena eller den andra sidan.

Är spelet bra spelar man det är det dåligt så spelar man inte det.

Även om spelet är bra kan man välja att avstå, i ren protest i hur det gjordes. Man MÅSTE inte spela ett spel, enbart för det är bra.


signatur

I drank what?

Medlem

@Gandy: Du förstår att battlefield universumet är att tolka som ett paralellt universum va? Det är ju en tolkning av WW2, no more no less. Typ likadant som film gör, Inglorious Basterds, Saving Private Ryan, etc etc. Hittepå för att underhållning är underhållning... Antar att du gråter blod över avsaknaden av perfekta uniformer med?

Medlem
Skrivet av spikes:

@Gandy: Du förstår att battlefield universumet är att tolka som ett paralellt universum va? Det är ju en tolkning av WW2, no more no less. Typ likadant som film gör, Inglorious Basterds, Saving Private Ryan, etc etc. Hittepå för att underhållning är underhållning... Antar att du gråter blod över avsaknaden av perfekta uniformer med?

Nej inte alls, men dom sa såhär
"Teamet motiverades av andra världskrigets omfattning, inte av att vara annorlunda bara för sakens skull. De ville visa upp den historiska perioden i enspelarläget med "olika röster, olika nationaliteter och olika äventyr" som byggde på obekanta strider, säger Holmes.

De här outforskade fronterna väcks till liv genom en kombination av spelupplevelser man bara har i Battlefield, och enastående filmsekvenser. Pelle Hallert, som är cinematic director på DICE, hämtade inspiration till War Stories från sådant man inte redan sett eller hört, och sade att spelarna kommer att komma för spelmekaniken, och kommer att stanna för karaktärerna.

Det är ett subtilt sätt att hjälpa spelare att bekanta sig med spelets vapen och utrustning innan de kastar sig in i flerspelarläget. "Och om de råkar lära sig något om de mindre kända delarna av andra världskriget så är det också jättebra", berättar Holmes."

Var i den texten tolkar du det som att det är parallellt universum? Holmes säger ju i princip att folk kan lära sig saker om andra världskriget genom dessa uppdrag..... Alternativt universum my ass


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

1
Skriv svar