Kvällssnack – Var borde Assassin's Creed styra kosan härnäst?

Medlem

Långt in i framtiden, cyberpunk miljö.
Istället för en örn så har man en drönare.

Inaktiv

Ge mig ett Ass Creed Sverige 2019

Medlem

Feudala Japan.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Skribent

Att få spela ninja i en storyline med AC hade varit amazing. Känns som att serien är gjord för ett sådant kapitel.

Men samtidigt hade det varit fint att få besöka Rom under dess glansdagar. Och som tidigare nämt i tråden. Att bli placerad i någon av världskrigen där man spelar en roll i "spelet" bakom kriget på olika sätt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Definitivt feodala Japan. Hur i helvete man kan ha en lönnmördarserie och VÄGRA göra ninjor fattar jag inte. å andra sidan ogillade de Desmond också (som de baserade hela jävla serien på) så det säger väl en del om hur dålig koll de har...


signatur

I drank what?

Medlem

@Gustav Höglund: Vart hittar man den podden?

Medlem

Skulle gärna se ett som utspelade sig under amerikanska inbördeskriget.
Ett som utspelar sig under andra världskriget.

Eller som är modernt nu att göra ett som är under 80-talet.

Medlem

Vikingar har väl redan läckt nånstans, vet ej om det är bekräftat och om det blir en spinoff eller ej.


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Avstängd

Hmm vikingar är jag mest taggad på. Det är väl mer eller mindre bekräftat att det bli nästa med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Tycker det är dags att de bygger om den gamla uttjatade modellen och gör ett långsamt, tungt stealthspel och skippar det arkadiga med alla ikoner som besudlar skärmen (tänker lite på hur t.ex. God of War förnyades). Världarna de gör är vackra och intressanta men gameplaymässigt börjar det bli otroligt uttjatat och trist.

Behövs helt enkelt någon form av reboot här enligt mig.

Avstängd
Skrivet av Dudinkalv:

Tycker det är dags att de bygger om den gamla uttjatade modellen och gör ett långsamt, tungt stealthspel och skippar det arkadiga med alla ikoner som besudlar skärmen (tänker lite på hur t.ex. God of War förnyades). Världarna de gör är vackra och intressanta men gameplaymässigt börjar det bli otroligt uttjatat och trist.

Behövs helt enkelt någon form av reboot här enligt mig.

Du har missat att Odyssey går att spela helt utan ikoner va?


signatur

PS5 och inget annat.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av cocona:

@gh0glund: Vart hittar man den podden?

Mig veterligen går den numera bara att köpa på Dan Carlins hemsida. Väl värt pengarna dock!

Andra favoriter är Wrath of the Khans och Blueprint for Armageddon. (Den sistnämnda finns fortfarande att lyssna på gratis.)


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Vill gärna ha Vikingarna...

Sen hade jag gärna haft en spinoff som inte handlar om assassin's creed universumet och det skulle vara Assassin's creed i Westeros, vara typ en Facelessmen.

Västerås är inget speciellt. Jag bor där.

Nejdå men jag skulle gärna ta ett Vikinga Assassin's Creed spel som ryktena pekar mot. Även ett Asien AC vore inte helt fel. Kanske ett Syd Amerika lagt AC vore fränt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Mirage:

Definitivt feodala Japan. Hur i helvete man kan ha en lönnmördarserie och VÄGRA göra ninjor fattar jag inte. å andra sidan ogillade de Desmond också (som de baserade hela jävla serien på) så det säger väl en del om hur dålig koll de har...

Nej jag tänkte mer på nutid. Jag vill att de frångår lönnmördargrejen och inriktar sig en japansk vardag som sopare i Tokyos tunnelbana


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag med :}
Eller paus


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Medlem

Ta mig bara bort från Medelhavet. Gärna vikingar eller Japan, kanske till och med något helt annat som trettioåriga kriget.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av breahl:

Du har missat att Odyssey går att spela helt utan ikoner va?

Du verkar ha missat min poäng och hakat upp dig på en väldigt liten detalj. Det ändrar inte faktumet att du har X antal olika mission types som sedan bara upprepar sig, precis som det alltid har varit i assassins creed, oavsett om ikonerna syns eller ej, och det är sällan de mixar upp det med något nytt och intressant. Men det är ubisoft i ett nötskal det.

Medlem

Skeptisk till fortsatta ubi releaser nu efter nya Ghost Recon. Alla AAA spel blir bara värre och värre med överdriven monotization.

Vikingar låter coolt dock.

Medlem

Inte så hypad över de 2 sista. Mini witcher typ. Inget fel på Witcher jag älskar det. Men älskar även Assassins Creed hur det var innan. Mer som Unity vill jag ha. Och då gärna i Japan.

Afrika eller Indien ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd
Skrivet av Dudinkalv:

Du verkar ha missat min poäng och hakat upp dig på en väldigt liten detalj. Det ändrar inte faktumet att du har X antal olika mission types som sedan bara upprepar sig, precis som det alltid har varit i assassins creed, oavsett om ikonerna syns eller ej, och det är sällan de mixar upp det med något nytt och intressant. Men det är ubisoft i ett nötskal det.

Visst det är mycket fort osv man ska döda allt i men på questerna är det faktiskt stor variation. Tror inte ens du spelat hela Odyssey.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

1800-talet, norra finland! plocka potatis och slåss med myggen

Medlem
Skrivet av breahl:

Visst det är mycket fort osv man ska döda allt i men på questerna är det faktiskt stor variation. Tror inte ens du spelat hela Odyssey.

Du kan tro vad du vill, för det har jag.

Avstängd
Skrivet av Dudinkalv:

Du kan tro vad du vill, för det har jag.

Jag tycker i alla fall det är bra variation på questerna. Jag är på andra genomspelningen nu.


signatur

PS5 och inget annat.

12
Skriv svar