Blizzard: "Vi är fortfarande först och främst en PC-utvecklare"

Robot
Blizzard: "Vi är fortfarande först och främst en PC-utvecklare"

"Vadå, har ni inte mobiler eller?"

#Blizzard, #Diablo


Medlem
Medlem

Okej, nu har det blivit sagt. Nu är det upp till bevis åter igen då.
Tycker det är ganska självklart att de bör utforska mobil-marknaden, vore dumt att låta den ligga, men jag hoppas de lärt sig mer än försöka tilltala spelarna med bara ord. Att däremot påstå att ett Diablo på mobilen kan bli en lika genuin spelupplevelse som på PC och dylikt är riktigt jävla skevt. Jag tvivlar inte på att ett mobilspel kan vara kul men kom igen, de måste väl ändå förstå skillnaden?

En person som ägnar sig huvudsakligen till mobila spel må tycka om det, och på så vis har han kanske inte fel, men jag förstår inte poängen med att säga det till PC/konsol-spelare om och om igen. Åter igen - upp till bevis.

Med det sagt - ser faktiskt fram emot Blizzcon i år, även om man är något försiktig med förväntningarna.

Medlem

Hoppas på en release av WC3 reforged på blizzcon eller de går ut med ett datum t ex 15 December!

Har inga större förhoppningar på detta blizzcon.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tror starkt på att dom visar något med Diablo 4. Efter förra året måste dom göra det.

Medlem

Dom har mycket att bevisa detta Blizzcon, för mig personligen. Förra årets Blizzcon var en ganska stor flopp och året innan det var riktigt svagt det också.

Nedläggningen av HGC (HotS E-sport, även spelets team blev nedbantat rejält)
Inget nytt om Diablo(förutom ett mobilspel ingen ville ha)
En medioker/dålig WoW-expansion.

Hoppas att vi flyger av stolen detta Blizzcon.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag hoppas på Diablo 2 remastered och ett Diablo 4 som smakar bättre än 3:an


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

de har fortfarande inte släppt diablo immortal

Medlem

Nu har dom chansen att leva upp till vad som själva sa förra året:"multiple diablo projects" samt "we are a PC developer first". Återstår att se om de kan vinna tillbaka sina fans. Diablo immortal släpps troligen också under detta blizzcon.

De borde ha teasat diablo 4, släppt en remaster på diablo 2 och sedan säga att ett mobilspel kommer för de som vill och är intresserade. Blizzard är inte vad de än gång varit.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Eller så kanske de borde hitta på ett nytt IP istället för att gå i gamla spår hela tiden ?
Eller just det, är Activision Blizzard vi pratar om. Mjölkningens moder.

Medlem
Skrivet av Karmak:

de har fortfarande inte släppt diablo immortal

frågan är om dom kommer göra det? jag läste förra året eller nåt att spelet är klart för längesen.. antar all negativ shitstorm fick dom att tänka om...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

frågan är om dom kommer göra det? jag läste förra året eller nåt att spelet är klart för längesen.. antar all negativ shitstorm fick dom att tänka om...

Kommer förmodligen släppas under Blizzcon. Eller iaf ges ett darum. Därav måste dom i stort sett nämna Diablo 4 med om dom inte ska bli utbuade.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Eller så kanske de borde hitta på ett nytt IP istället för att gå i gamla spår hela tiden ?
Eller just det, är Activision Blizzard vi pratar om. Mjölkningens moder.

Hur är det mjölkning av att använda de IP:n man redan har? Mjölkning är väl ändå när man pumpar ut spel väldigt ofta, något Blizzard knappast gör. Nu menar jag inte att jag inte hade velat se fler IPs men fler IPs innebär inte bättre kvalité heller för den delen.

Avstängd

Mycket snack och lite verkstad är en vanlig affärsmodell för stora amerikanska bolag.

Medlem

WoW har snart inga fler spelare att tappa, Diablo Immortal möttes av arga röster, nya CoD ser ut att få en tuff start, OW League går bara mer utför, och Destiny verkar froda som aldrig förr nu när de har kapat banden. Det känns som om det ska mycket till för att Activision-Blizzard ska vända på skutan, kanske är det dags att sluta nylansera gamla titlar innan de blir fullfjädrade som EA med en ny titel varje år där de endast bytt ut en siffra i namnet.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Hoppas få reda på något om World of Warcraft Classics framtid. Vad händer efter sista fasen?
Allt annat är helt ointressant för mig (just nu).

Svårt att tro att dom inte mjölkar vidare en sådan mjölkvillig kossa. Hoppas på ryktet om en helt fristående expansion i "vanilla anda".

Medlem
Skrivet av JackHeart:

Hoppas få reda på något om World of Warcraft Classics framtid. Vad händer efter sista fasen?
Allt annat är helt ointressant för mig (just nu).

Svårt att tro att dom inte mjölkar vidare en sådan mjölkvillig kossa. Hoppas på ryktet om en helt fristående expansion i "vanilla anda".

Spelet har precis kommit så kan vara farligt att börja prata om det nu. Tidigast nästa Blizzcon tycker jag.
Hoppas dock de säger att TBC kommer och att man kan antingen spela vidare (flytta) dit eller bara fortsätta i Vanilla om man vill så man får välja själv.

De måste typ nämna D4 och allt om mobilspel bara som en extra-grej i slutet eller så för att inte göra det värre än vad de är.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av AplAy:

Mycket snack och lite verkstad är en vanlig affärsmodell för stora amerikanska bolag.

Kan du ge några exempel? (Förutom Blizzard då, eftersom du redan anser de gör så)


signatur

I drank what?

Tycker gott att de kan slå ordentligt på stora trumman gällande Diablo Immortal, så att de visar att de tror på sin produkt på allvar.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Eller så kanske de borde hitta på ett nytt IP istället för att gå i gamla spår hela tiden ?
Eller just det, är Activision Blizzard vi pratar om. Mjölkningens moder.

Tycker det är bra att de fortsätter med sina IPs, det är ju det spelen folk vill ha. Det var inte heller superlängesen de gjort Overwatch som är ett nytt IP. Om du vill rikta facklorna och högaffeln mot företag som "mjölkar" sina IPs borde du jaga Nintendo.

Medlem

Jag tror jag hade skrattat ihjäl mig över vilken shitstorm det hade blivit ifall de bara gick ut på scen och säger att Diablo Mobile släpps under eventet, och sedan inget mer angående Diablo.

MEG
Medlem

*Ni har väl mobiltelefoner* hahaha


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Det här kommer från samma person som sa att vi inte ville ha classic servrar i WoW också va?

Medlem
Skrivet av insilence:

Det här kommer från samma person som sa att vi inte ville ha classic servrar i WoW också va?

Yep. Personligen kunde jag vara utan Classic, men att han(Blizzard) inte trodde att en stor del ville ha Classic/vanilla är en milt sagt idiotiskt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd
Skrivet av Mirage:

Kan du ge några exempel? (Förutom Blizzard då, eftersom du redan anser de gör så)

EA och Amazon som ypperliga exempel.

De snackar om att det ska bli bättre kunderna och/eller deras anställda men ändå kommer det mer mikrotransaktioner respektive lika dåliga arbetsvillkor för de anställda.

Hade det gått att sälja rakblad i godis hade det också gjorts i det landet.

Medlem

Se south parks senaste avsnitt så förstår man varför dom gör mobilspel

Medlem
Skrivet av AplAy:

EA och Amazon som ypperliga exempel.

De snackar om att det ska bli bättre kunderna och/eller deras anställda men ändå kommer det mer mikrotransaktioner respektive lika dåliga arbetsvillkor för de anställda.

Hade det gått att sälja rakblad i godis hade det också gjorts i det landet.

Amazon tex kan nu i vissa områden erbjuda snabb leverans med drönare. Miljövänligt samt snabbt, bättre än gamla lastbilar?
Det är bara en förbättring. De har ett enormt utbud, vilket jag kan förstå kan verka främmande och hemskt för en svensk som är van vid Kamrat Ledares™ enda skobutik för folket, enda klädbutik för folket så du kan klä dig som klon 1, klon 2 eller klon 3.

EA finns det inte mycket gott att säga om, men jag kan inte erinra mig att de säger något ska bli bättre för deras kunder och/eller deras anställda. Bara att deras spel ska bli sååååå bra. EA är om något konsumentfientliga, men håller inte alls med om bara snack och ingen verkstad. De jobbar hårt på att göra din spelupplevelse sämre med hjälp av bla mikrotransaktioner


signatur

I drank what?

Avstängd
Skrivet av Mirage:

Amazon tex kan nu i vissa områden erbjuda snabb leverans med drönare. Miljövänligt samt snabbt, bättre än gamla lastbilar?
Det är bara en förbättring. De har ett enormt utbud, vilket jag kan förstå kan verka främmande och hemskt för en svensk som är van vid Kamrat Ledares™ enda skobutik för folket, enda klädbutik för folket så du kan klä dig som klon 1, klon 2 eller klon 3.

EA finns det inte mycket gott att säga om, men jag kan inte erinra mig att de säger något ska bli bättre för deras kunder och/eller deras anställda. Bara att deras spel ska bli sååååå bra. EA är om något konsumentfientliga, men håller inte alls med om bara snack och ingen verkstad. De jobbar hårt på att göra din spelupplevelse sämre med hjälp av bla mikrotransaktioner

Det enorma utbudet har jag inget emot, dock tycker jag att det är tråkigt att arbetarna där skall arbeta tills att de dör på arbetsplatsen och bara byts ut som förbrukade oljefilter i fordon. Större utbud, sämre betalt, sämre arbetsvillkor, jämfört med Webhallen som har stort utbud för att vara i Sverige men ändå mer humanare arbetsvillkor om än troligen slitigt.

I USA är det så att håller du på att dö på arbetsplatsen så byts du bara ut, inget mer än så, iaf på de allra största företagen dit alla vill komma och jobba. Det är en obekväm sanning. Jag har som sagt var inget emot deras breda utbud, lägre priser och så, men samtidigt tråkigt att deras bokstavligen talat arbetsmyror skall vara en viktig faktor bakom dessa förmåner för oss som kunder.

Ja, EA är ju bara snacka om det vi bryr oss om, "bra spel", medan deras enda verkstad är att INTE skapa "bra spel".

1
Skriv svar