Tävling – Vinn ett års Playstation Now!

Medlem

I ett tonårsrum för länge, länge sedan, (kommer knappt ihåg) nådde mitt spelande sitt zenit, all tid var var tillgänglig för spelande. Tiden gick, partnern dök upp sedan följde det vanliga, hus,barn. Nu fylls all tid av matlagning,renovering, barnaktiviteter.
Ett Playstation Now abbonemang för mig skulle göra det möjligt att återuppliva Atari 2600 - Asteroids som var det första spelet som jag och min slet vårt anlete och planterade tusentals träd för att ha råd att köpa, tänk om jag skulle få den möjligheten i en 15 minuters hål i det speckade livsschemat.

Medlem

Jag bor i en liten lägenhet. Grannen som bor vägg-i-vägg spelar konstant trummor och ylar samtidigt. Jag vill kunna ge tillbaka på grannen och föra oväsen själv, men jag är inte en högljudd människa naturligt. Mina stämband kräver viss motivering för att vibrera vilt, och jag såg att Bloodborne ingår i Playstation Now...

Medlem

hade inte gynnat mig men hade gett bort det till en vän som är arbetslös och lite deprimerad , så hade varit kul o få se hans reaktion.


signatur

God is dead

Medlem

Om jag vinner så blir jag jävligt förbannad!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Tävling

Som sjukpensionär har jag svårt att få ekonomin att gå ihop. Gillar att spela speciellt när jag har värk i lederna. Det får mig att glömma det onda i kroppen. Hoppas på tur

Medlem

På grund av mina konsolval genom åren har jag gått miste om Sonys flaggskepp. Det hade därför varit roligt och framförallt upplysande att ta del av Sonys klassiker- speciellt inför nästa generation.

Medlem

Min sambo har en nästintill övermänsklig förmåga att vilja spela på just den enhet i huset som jag har snöat in mig i ett spel på. Dags för mig att äntligen lira Spiderman? Men hon ville ju prova Skyward Sword! Borderlands 3-release? Förbokat på PC sa jag? Men jag var ju nästan klar med Heroes of Might and Magic V, och inget på konsolerna lockar!

Med Playstation Now kan hon OMÖJLIGT ockupera både TV:n och datorn, och jag kan åtminstone få lira God of War i lugn och ro.

Medlem

Jag har en vän som har det dåligt ställt, så jag vill för honom göra något väldigt snällt.
Jag vill ge honom en gåva, en som gör att han aldrig kommer sova.
Något som får han att skrika "WOW!! ETT ÅRS PLAYSTATION NOW !!"
Sedan behöver han ej varken fötter ben eller tår, för han kommer kunna spela i ett helt år.
En bonus som vi kommer fira, är att vi äntligen tillsammans kommer kunna lira.

Tack

Medlem

Om jag vinner detta pris,förmodligen kommer jag och frugan inte fira vår bröllopet nästa år efter 8 år. Men jag hoppas att hon förstår att hur mycket jag älskar spel efter 8 år gift och 10 år tillsammans.

Medlem

Skulle va roligt att testa god of war på PC, även om spelet är fantastiskt också på PS4 Pro:n. Sku också va roligt att testa hur PS Now fungerar överhuvudtaget, och spela kanske lite äldre classiker etc. Har dock ingen aning hur mycket utbud PS Now har

Medlem

Om jag kan plugga Kratos Guide to Parenting 2018 utan att ockupera vardagsrummet så vore ju det en win-win både för mig och de man lever med, eller hur?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Då jag för tillfället går sjukskriven pga mentala besvär och håller på med arbetsträning osv så hade så klart ett playstation now suttit fint i att hjälpa en att skingra tankarna lite då det är lätt att oroa sig både över ekonomi och vad som ska ske med ens liv .
Så playstation now skulle definitivt kunna vara en del av rehabiliteringen kan man säga men framförallt ge en möjlighet att spela lite mer än man har råd med för tillfället


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd

Jag älskar alla äldre spel på PS Now, som red dead 1 t.ex. Jag hade aldrig fått spela det om det inte funnits PS Now. Jag vill verkligen testa fler gamla spel man inte har spelat så skulle bli lyckligast i världen om man fick detta.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Som enbart Xbox 360 ägare under tidigare generation fick jag inte ta del av utbudet till Playstation 3 och osäkerheten är påtaglig och frågorna många. Varför är Kratos så nedrans förbaskad och renderas verkligen John Marstons hatt i lägre upplösning i Playstation 3 versionen?

Jag hoppas finna svar i Playstation Now.


signatur

Constants and variables

Medlem

Jag är en fattig girig man som håller pli på mina pengar i överlag, playstation now skulle ge mig underhållning nog för att jag skulle dö av underhållningen i soffan eller framför datorn.

Kanske inte något att rekommenderas för att ni kan vara orsaken till att en man svalt ihjäl efter 3 månaders tid.
Men det är ingen fara, jag har hört att benrangel i soffan är en fin konst idag.

Gnällkuk

Gav bort min ps4:a till min bror, den stod mest och samlade damm tidigare men nu när det finns klienter för att använda det till PC skulle jag äntligen kunna ge mig i kast med God of War t ex och andra titlar som känts intressanta, men fortfarande lira med en handkontroll i soffan framför TVn, helt perfekt. Dessutom räcker PS Now till nästa generations konsol, perfekta bryggan eftersom jag vet att prylbögen i mig kommer att skaffa en sådan också, även om ps4an mest fick tjäna som mediaspelare för netflix.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Now i can play all the time i want !

Ge me priset *)


signatur

"In To The Void "

Medlem

Den senaste konsolen jag ägt var ett Xbox 360 som brann upp, innan dess hade jag ett Nintendo Wii, och före det Sega Dreamcast.

1. Sega
2. Nintendo
3. Microsoft
4. ???
5. Playstation Now
6. ???
7. WIN!

Medlem

Min konsol historik är SNES -> Playstation 1 -> xbox360 -> Playstation 4, så jag har tyvärr missat många av de bra spel som fanns på ps2 & 3.

Känndes lite lustigt att först spela Metal Gear Solid på PS1 och sedan MGS5 på PS4'an även om det senaste var lite som det var. Jag är grymt sugen på att spela de andra 3 numrerade jag missat, började på MGS2 när jag var med i betan på PS NOW men den tiden tog snabbt slut och har tyvärr inte återvänt ännu.

Även God of War spelade jag första gången på PS4'an, skulle vara kul o uppleva de tidigare spelen!

Finns mängder med spel jag skulle vilja spela, så ja tack till en vinst!

Medlem

Med PS now skulle slippa höra "Har du köpt ny spel igen?!?!"


signatur

🐖💨💩

Inaktiv

Undrar hur mycket av det folk skriver i denna tråd egentligen stämmer. Fast å andra sidan sa väl ingen att man inte får ljuga så fair play I guess

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Gav bort min ps4:a till min bror, den stod mest och samlade damm tidigare men nu när det finns klienter för att använda det till PC skulle jag äntligen kunna ge mig i kast med God of War t ex och andra titlar som känts intressanta, men fortfarande lira med en handkontroll i soffan framför TVn, helt perfekt. Dessutom räcker PS Now till nästa generations konsol, perfekta bryggan eftersom jag vet att prylbögen i mig kommer att skaffa en sådan också, även om ps4an mest fick tjäna som mediaspelare för netflix.

Om du var så korkad så du gav bort en PS4 till din bror förtjänar du ju fan inte PS Now.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av anon_326725:

Undrar hur mycket av det folk skriver i denna tråd egentligen stämmer. Fast å andra sidan sa väl ingen att man inte får ljuga så fair play I guess

Ja jag skrev bara att jag ville spela äldre spel, det är väldigt många inlägg här som är överdrivna.


signatur

PS5 och inget annat.

Gnällkuk
Skrivet av breahl:

Om du var så korkad så du gav bort en PS4 till din bror förtjänar du ju fan inte PS Now.

Vet inte hur du kan anse att man är korkad för att man ger bort en konsol som tas emot med stor glädje av en familjemedlem. Jag lånade ut den, på obestämd tid bara. Så, kan ju hämta hem den när jag vill, om jag vill.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Vet inte hur du kan anse att man är korkad för att man ger bort en konsol som tas emot med stor glädje av en familjemedlem. Jag lånade ut den, på obestämd tid bara. Så, kan ju hämta hem den när jag vill, om jag vill.

Det är fint att ge bort saker till andra. Jag gav bort min PS4 till polarns son när jag köpte min PS4Pro.
Gjorde hans år med den gesten. Lätt värt

Medlem

Då jag är student har jag ofta bara råd att köpa visst antal spel om året, men med PS now så skulle det gynna mig så himla mycket att ha tillgång till flera olika spel. Då jag dels inte hunnit spelat alla klassiker, men heller inte kunnat upptäckt nya spel pga inte vågat chansa att lägga mina pengar på ett spel jag inte är säker på. Skulle betyda väldigt mycket, tack för en bra tävling!

Medlem

Sålänge jag kan fixa trophies (om det nu går via PS now?) vid PCn kan jag dö lycklig (efter 12 månader när det löper utsåklart).

Gnällkuk
Skrivet av anon_326725:

Det är fint att ge bort saker till andra. Jag gav bort min PS4 till polarns son när jag köpte min PS4Pro.
Gjorde hans år med den gesten. Lätt värt

Ja, han som ung och halvfattig med en föråldrad dator kunde spela och kolla Netflix. Hemma hos mig samlade den bara damm, onödigt att inte dela med sig då


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Hur Playstation Now kommer berika mitt liv

Med PS Now blir det slut på bråket om vem som ska använda tvn. Nu blir det äntligen möjligt att spela oavsett var man befinner sig.

Att spela om dem gamla God of War Spelen fast på pc (Har endast kört PS Vita Remaster samlingen) hade varit riktigt nice skulle också vilja uppleva Infamous 1 och 2 för första gången (Har bara kört Infamous Second Son vilket jag älskar). 😎


signatur

"Ice Is Nice"

Knack 2 - 2017

Skriv svar