Link's Awakening är årets snabbast säljande Switch-titel i Europa

Robot
Link's Awakening är årets snabbast säljande Switch-titel i Europa

Trots tveksam prestanda går nygamla Zelda åt som smör i solsken.

#nintendoswitch, #zelda, #nintendo, #zelda-links-awakening


Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Kul!

Misstänker att Pokémon kommer att sälja bättre, men kul att så många är intresserade av en remake!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Kontot avslutas

Jag gjorde en lista över de bästa Zelda spelen enligt mig i tråden när man skulle rösta på det bästa Zelda spelet.
Nu senast efter att jag spelat Link's Awakening remaken så har jag gjort om denna listan i en blogg och Link's Awakening har nu gått om flera stycken Zelda spel.
Det är en riktigt bra remake och efter att jag spelat igenom det och sätter mig ner och spelar originalet igen så känner jag att den verkligen behövde få sig en remake.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Oracle remasters, please.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Väldigt kul spel tycker jag.

Kontot avslutas
Skrivet av Arzei:

Oracle remasters, please.

Nej, inte *remasters please. Remakes.

*det är väl att det är samma spel i grund och botten bara att det är vissa ändringar. Ungefär som Link's Awakening DX var till första Link's Awakening och vad egentligen Wind Waker HD och Twilight Princess HD var.
Link's Awakening till Switch är väl mer en remake om jag har uppfattat det rätt.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Jag har spelat ut spelet nyligen.
Jag spelade aldrig originalet speciellt mycket utan detta var första gången jag spelade genom det helt själv.
Helt ok Zelda spel.
Dock inte bättre än senaste Zelda (så klart) eller a Link to the past eller a Link between worlds.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Älskade originalet och har köpt ovan. Väntar dock på en uppdatering som förhoppningsvis kan lösa problemen med framerate.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Nej, inte *remasters please. Remakes.

*det är väl att det är samma spel i grund och botten bara att det är vissa ändringar. Ungefär som Link's Awakening DX var till första Link's Awakening och vad egentligen Wind Waker HD och Twilight Princess HD var.
Link's Awakening till Switch är väl mer en remake om jag har uppfattat det rätt.

Helt rätt, fel ordval av mig. Ja, remakes i denna motorn är så klart det jag är ute efter. Oraclespelen är ju dessutom trevliga med sitt replay value iom koderna osv.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Dom får gärna göra en Wind waker 2 med intressanta öar den här gången.

Kontot avslutas
Skrivet av Alienshade:

Dom får gärna göra en Wind waker 2 med intressanta öar den här gången.

Eller en ny version av Wind Waker med fler öar.
Phantom Hourglass och Spirit Tracks remake eventuellt.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar