Mario Kart Tour krossar Nintendos tidigare mobilrekord

Robot
Mario Kart Tour krossar Nintendos tidigare mobilrekord

Har laddats ner mer än tre gånger så många gånger första veckan som Super Mario Run och Animal Crossing tillsammans.

#mario-kart-tour, #mobilspel, #nintendo


Medlem

Testade spelet och tycker kontrollerna är värdelösa tyvärr.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Det mer intressanta är väl hur många som fortsätter spela efter den första perioden. Har inte testat själv, men har hört blandade omdömen.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Jag tycker det var kul faktiskt! Men har spelat mycket Mariokart till SNES å Wii så det här är ju ljusår ifrån de kontrollerna. Men för att vara ett mobilspel är det kul! Hade nog inte betalat nå stora pengar för det iofs...

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Testade spelet och tycker kontrollerna är värdelösa tyvärr.

Kontrollerna är dåliga dock är det viktigt att välja det första valet som inte är recommended.
Väljer man det sekundära för att "slide:a" är kontrollerna helt skeva.

Är ganska kul men bisarrt att 200 cc är låst bakom "monthly payment"


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Taskman:

Kontrollerna är dåliga dock är det viktigt att välja det första valet som inte är recommended.
Väljer man det sekundära för att "slide:a" är kontrollerna helt skeva.

Är ganska kul men bisarrt att 200 cc är låst bakom "monthly payment"

Raderade allt jag låst upp och började om från noll för att välja det du tipsade om. Helt klart bättre styrning! Synd att driften är icke existerande istället.. Man klart mycket bättre styrning!

Medlem

Totalt värdelöst. Kontrollerna är ett skämt! Sen att jag redan hatar mobilspels upllägget med microtrans m.m gör inte saken bättre!

Gen
Medlem

Vad tycker ni om att man lirar vertikalt istället för horisontellt?

Kontot avslutas
Skrivet av Rasmous:

Raderade allt jag låst upp och började om från noll för att välja det du tipsade om. Helt klart bättre styrning! Synd att driften är icke existerande istället.. Man klart mycket bättre styrning!

Okej, hoppas att du inte hade kommit långt. För det är ju bara att gå in under inställningar och ändra det.
Valde också fel ibörjan.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Grukk:

Det mer intressanta är väl hur många som fortsätter spela efter den första perioden. Har inte testat själv, men har hört blandade omdömen.

This!
Att ha triljoner nedladdningar visar ju ingenting längre, speciellt Free-to-play eller där det mesta som köps händer efter man laddat ned.
Samma visa med Games Pass och liknande; "vi hade 5 miljoner spelare första dan!", fast hur många spelade halva/hela spelet? Man kan ju inte presentera försäljningsstatistik längre för sådana spel. Om 5 miljoner spelar via Games Pass, 1 milj av dem fullföljer spelet. 1 milj köper spelet. Hur många var då spelarna? 2 miljoner? 6 miljoner? Hur mycket var försäljningen? 1, 2, eller 6 miljoner?

Statistik som vi känner till det för spel blir mer och mer betydelselös, då sådana här siffror presenteras, utan uppföljning. (Inget mot FZ.se, ni bara vidarebefodrade nyheten Detta är något som bör dykas djupare i, med en stor diskussion om hur siffror visas, vad de egentligen betyder osv Kanske en artikel på detta? )

Medlem

Jag spelade i 10 min och avinstallerade det direkt..

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Jag spelade i 10 min och avinstallerade det direkt..

Samma här ren dynga.
Trodde Nintendo skulle kunna göra nått enastående innovativt men det klart.
Ska det ges ut gratis så är det bara enklast möjligast.
Att betala för ett mobilspel är det nog inte många som är beredd att göra eftersom marknaden översköljts av free to play dynga


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Gen:

Vad tycker ni om att man lirar vertikalt istället för horisontellt?

Underligt å känns fel, men det är väl så man ska ha mer sikt framåt antar jag.

Inaktiv

Kontrollerna är ju helt värdelösa men kanske får ta å prova någon av de andra alternativen som någon här föreslog. Sen att MP saknas just nu gör ju spelet helt ointressant tills vidare

Medlem

@ZeldasCastle: Nja hade endast kört ett race så det var lugnt. Var osäker på vilka valen var i början så lika bra att börja om

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Raderade allt jag låst upp och började om från noll för att välja det du tipsade om. Helt klart bättre styrning! Synd att driften är icke existerande istället.. Man klart mycket bättre styrning!

Man kan ju visst drifta med vanliga styrningen? Eller vad menar du? Sväng tillräckligt långe så börjar den drifta

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Raderade allt jag låst upp och började om från noll för att välja det du tipsade om. Helt klart bättre styrning! Synd att driften är icke existerande istället.. Man klart mycket bättre styrning!

Man kan ju visst drifta med vanliga styrningen? Eller vad menar du? Sväng tillräckligt långe så börjar den drifta

Skrivet av Taskman:

Är ganska kul men bisarrt att 200 cc är låst bakom "monthly payment"

Testar två gratis veckorna, kan meddela att 200cc är för snabbt för mobil imo. 150cc är sweet spot. Dessutom är det inga mer poäng eller så för att köra just 200cc, om jag fattat det rätt.

Medlem

@LARRYLUKE: Upptäckte detta för några minuter sedan när jag testade spelet igen faktiskt!

Medlem
Skrivet av Rasmous:

@LARRYLUKE: Upptäckte detta för några minuter sedan när jag testade spelet igen faktiskt!

Gött! Försöker fatta vad enbart drift styrning ska vara bra för, men får fan inte till snitsen

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Gött! Försöker fatta vad enbart drift styrning ska vara bra för, men får fan inte till snitsen

Tyckte den var hemsk. Den andra styrningen är bättre och då är ändå "driftstyrningen" satt som recommended.
Inte så smart drag av Nintendo imo


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

1
Skriv svar