Counter-Strikes vapen mot hårdnande lagar kring lootlådor? En röntgen!

Robot
Counter-Strikes vapen mot hårdnande lagar kring lootlådor? En röntgen!

Frankrikes hårdare tag kring loot-lådor tvingar Valve till nya metoder.

#counter-strike, #csgo, #lootlådor


Medlem

På vilket sätt blev detta bättre, ur spelarens perspektiv? Dom kom ju bara runt det juridiska problemet, men inte själva huvudorsaken till att reglerna kom till från början.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

På vilket sätt blev detta bättre, ur spelarens perspektiv? Dom kom ju bara runt det juridiska problemet, men inte själva huvudorsaken till att reglerna kom till från början.

Har inte blivit bättre. Som du sa är detta endast ett sätt att komma förbi landets lagar


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av conthox:

På vilket sätt blev detta bättre, ur spelarens perspektiv? Dom kom ju bara runt det juridiska problemet, men inte själva huvudorsaken till att reglerna kom till från början.

Spelarna har inte klagat, det fungerar redan bra i CS där vem som helst (utom Belgien) aktivt kan välja om man vill öppna en låda eller köpa det man vill ha från vilken marknad man vill. Från perspektivet av de som gnäller om lådorna kan man nu aldrig spendera pengar på att öppna en låda utan att man vet exakt vad man betalar för, ”hasardaspekten” försvinner.

Skribent

Valve är inte intresserade av att göra det bättre för spelarna. De vill dra in kosing på lådorna.

Hade de velat spelarnas bästa så hade den procentuella chansen att få skinsen synts när man stod beredd att öppna lådan. Fast med den ändringen så hade betydligt färre lådor öppnats när folk ser svart på vitt hur jävla dålig chans det är att få någon av de bästa skinsen i lådan.

@Carl Johansson-Sundelius
"Därmed kan spelare ta ett beslut om de vill investera i nycklar, vilka har varit hela grunden till ekonomin i Counter-Strike: Global Offensive. Om du inte använder diverse tredjepartssidor (vilket vi inte rekommenderar) kan du inte betala riktiga pengar för andras prylar, du kan däremot köpa nycklar för motsvarande summa och byteshandla dig till grejer"

Det här är alltså de nya reglerna i Frankrike? För generellt så går det ju att köpa skins för riktiga pengar på Steammarket, det går däremot inte att ta ut pengar man sålt skins för.

Medlem

Jag fattar inte det där att man inte kan använda röntgen om man inte väljer att ta saken i lådan? Då är man ju tillbaka där man var med hemliga lootlådor

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Shadee:

Valve är inte intresserade av att göra det bättre för spelarna. De vill dra in kosing på lådorna.

Hade de velat spelarnas bästa så hade den procentuella chansen att få skinsen synts när man stod begrepp att öppna lådan. Fast med den ändringen så hade betydligt färre lådor öppnats när folk ser svart på vitt hur jävla dålig chans det är att få någon av de bästa skinsen i lådan.

@Carl Johansson-Sundelius
"Därmed kan spelare ta ett beslut om de vill investera i nycklar, vilka har varit hela grunden till ekonomin i Counter-Strike: Global Offensive. Om du inte använder diverse tredjepartssidor (vilket vi inte rekommenderar) kan du inte betala riktiga pengar för andras prylar, du kan däremot köpa nycklar för motsvarande summa och byteshandla dig till grejer"

Det här är alltså de nya reglerna i Frankrike? För generellt så går det ju att köpa skins för riktiga pengar på Steammarket, det går däremot inte att ta ut pengar man sålt skins för.

Har man kunnat köpa skins direkt för pengar? Då har jag missförstått något.


signatur
Medlem

Rocket League har haft detta system länge, och nu ska de ta bort lootlådor helt i december, Valve får hänga med i svängarna, och (tillsammans med andra med lootlådor) kan dra åt *tillsätt valfritt argt ord* tills de tar bort dem helt.

Medlem

Hoppas detta cancersvulst försvinner ur spelvärlden.
Förstår inte alla som försvarar detta och ser det som kul/cool grej. Framförallt CS folket


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Shadee: Varför skulle folk inte öppna lådor bara för att de ser den låga chansen? Hade det stämt hade väl bolag som svenska spel (som alltid visar upp vilken chans du har) inte dragit in tusentals miljarder i vinst årligen.

Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har man kunnat köpa skins direkt för pengar? Då har jag missförstått något.

Japp.
Här är t.ex. en länk till alla knivar som är ute till försäljning:
knivar på Steam
De ligger ute för i runda slänga 70-1800 $

Man köper direkt av varandra och Valve tar 20 eller 25 % (glömt bort vilket) och säljaren får resten. Sen är det så att många hellre vill ha nycklar och jag håller med dig om det är "ryggraden i ekonomin".

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Shadee:

Japp.
Här är t.ex. en länk till alla knivar som är ute till försäljning:
knivar på Steam
De ligger ute för i runda slänga 70-1800 $

Man köper direkt av varandra och Valve tar 20 eller 25 % (glömt bort vilket) och säljaren får resten. Sen är det så att många hellre vill ha nycklar och jag håller med dig om det är "ryggraden i ekonomin".

Då var jag inte helt ute och cyklade


signatur
Skribent
Skrivet av Sillgam:

@Shadee: Varför skulle folk inte öppna lådor bara för att de ser den låga chansen? Hade det stämt hade väl bolag som svenska spel (som alltid visar upp vilken chans du har) inte dragit in tusentals miljarder i vinst årligen.

På Svenska Spel så står oddsen om man letar lite, det är helt korrekt. Det som lockar folk att spela är om turen slår till så är det ekonomisk frihet resten av livet som gäller. I det läget så tror jag många skiter i oddsen.

Skulle man få oddsen framför sig när man öppnar en låda på Steam och inse att om man träffar den helt osannolika maxvinsten så får man en kniv som i bästa fall kan bekosta en ny dator men mer sannolikt en halv utekväll (om man säljer via tredjepartsida) eller ett nytt spel på Steam.

Det är det jag tror är skillnaden och därför som jag tror "lådinkomsten" skulle minska drastiskt för Valve.

edit: Man skulle även se de riktigt dåliga oddsen för att få något halvdant i lådan.

Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Då var jag inte helt ute och cyklade

Absolut inte.
För att kommentera på artikeln så kan jag nämna att jag själv säkert hade varit en sån där dumjävel som hållit handen för ögonen när jag öppnat lådan för att få ha kvar överraskningen

Köper aldrig lådor men öppnar de flesta jag får. Blir väl ekonomiskt lite dyrare än att spela ett prenumerationsbaserat MMORPG, som WoW o.s.v. Onödiga pengar? Ja, men roligt att öppna 😊

Medlem
Skrivet av kebbe:

Spelarna har inte klagat, det fungerar redan bra i CS där vem som helst (utom Belgien) aktivt kan välja om man vill öppna en låda eller köpa det man vill ha från vilken marknad man vill. Från perspektivet av de som gnäller om lådorna kan man nu aldrig spendera pengar på att öppna en låda utan att man vet exakt vad man betalar för, ”hasardaspekten” försvinner.

Hasardaspekten försvinner inte

Eftersom man inte vet vad nästa låda innehåller förensa har öppnat första. Samma jävla skit

Medlem
Skrivet av Karmak:

Hasardaspekten försvinner inte

Eftersom man inte vet vad nästa låda innehåller förensa har öppnat första. Samma jävla skit

Du vet inte vad någon låda på hela marknaden innehåller. Du vet exakt vad den lådan du har skannat innehåller, gillar du det inte så behöver du inte köpa föremålet. Sälj resterande lådor och eventuellt köp det du vill ha från marknaden. Hasardaspekten är borta oavsett vad du tycker om saken.

Medlem

Lite som "ett öppet" i låtsas poker

1
Skriv svar