Fler än 200 000 spelade Destiny 2 på Steam igår

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du som är story nörd skulle ändå inte få ut något vettigt från att spela från början ändå. Knappt någon story i spelet alls tyvärr.

Inte? Det beror på var man letar.

https://www.youtube.com/watch?v=9mbDXvDNqTU&t=6994s

Moderator | Testpilot
Skrivet av Adlyd:

Letar man på Youtube så får man ju ut något av det, helt klart. Spelet är dock väldigt dålig på att bjuda på det vi story-lovers vill ha.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Adlyd:

Fake news, du är inte max level (du startar som 750, max för tillfället är 960+) och du är lika fullt utrustad som om du hade börjat på 0.

Word!

eld
Medlem
Skrivet av anon_326725:

Ganska dålig jämförelse med wow classic då hela grejen med det är att man grindar från 1 till 60.
Men antar att du inte valde WoW BFA som exempel för att de gör en liknande grej som Destiny 2 med att erbjuda lvl 110 vid köp av nya expansionen. Men men.. folk vänder och vrider hur de vill för att passa in i argumentet

Många anser att world of warcraft börjar vid max level, de spelar mer tid på max level än vad de gjorde för att komma dit: de samlar material, kör raids, dungeons, grindar reputation osv och får konstant starkare utrustning. Påminner det om något?

Och du skulle bara veta hur fantastiskt glad jag varit om destiny 2 erbjudit boosts istället för att tvinga upp alla till max level.

Skrivet av Adlyd:

Fake news, du är inte max level (du startar som 750, max för tillfället är 960+) och du är lika fullt utrustad som om du hade börjat på 0.

I destiny 2 och dess expansioner så har du gått från level 1 till 50 där du konstant låst upp mer abilities och subklasser. När du nått max-level så har du nått end game och börjar arbeta upp light levels istället, vilket i princip är siffran på hur bra din utrustning är. (i-levels i world of warcraft)

Så ja, du har satts till level 50, du är max level, och nej, equipment på 750 är definitivt inte samma som en på 0.

Skrivet av anon_326725:

Det är en helt okej tanke när man snackar ett helt nytt spel. Men ja.. nu har ju detta varit ute ett tag så vetifan om det är läge att gråta över gammal content i nuläget!?

Det har varit ute i 2 år, World of Warcraft har varit ute i 15 år och där kan du fortfarande starta från 0 om du vill.

Destiny 1 är 5 år gammalt och där kan du fortfarande starta från 0.

Gen
Medlem
Skrivet av eld:

Min stora besvikelse var att se att man skickas rakt in i endgame, finns inget sätt att skapa en karaktär från grunden och uppleva spelet från början, du är redan maxlevlad.

Nae? Soft cap på light är 900 och hard cap (exklusive artifacts) är 960 om jag inte minns fel.

Du är på samma nivå som alla andra för att du ska kunna köra strikes och annat kul med polare som har klarat all content. Hela storyn osv går att köra igenom och rekommenderas verkligen, blir inte faceroll bara för att du har 750 light, allt är scalat till din light ändå, det går fortfarande att dö. Vad jag förstått är det inte som WoW där du går in på ett lvl 1 område som lvl 60 och kan mörda allt utan att få en skråma. Content är scalad i Destiny 2 nerifrån och upp. Personligen kör jag Shadowkeep och det är en utmaning om man gör saker som ligger under rekommenderad Light.

eld
Medlem
Skrivet av lerb:

@eld:

Är ditt enda problem att du inte kan starta om din karaktär på "level 0"?
Bungie slopade level-systemet för att kunna minska grinden som nya/återvändande spelare behöver ta sig igenom för att kunna lira med sina polare eller resten av spelarbasen.
Detta var dessutom nödvändigt för att kunna erbjuda nuvarande och kommande DLC "a la carte" (så att man inte måste plöja igenom/köpa alla DLC för att komma till endgame) samt möjliggöra en bra grund för free 2 play-delen.

Nya nollpunkten är power level 750. Deal with it ¯\_(ツ)_/¯

Skrivet av Gen:

Nae? Soft cap på light är 900 och hard cap (exklusive artifacts) är 960 om jag inte minns fel.

Du är på samma nivå som alla andra för att du ska kunna köra strikes och annat kul med polare som har klarat all content. Hela storyn osv går att köra igenom och rekommenderas verkligen, blir inte faceroll bara för att du har 750 light, allt är scalat till din light ändå, det går fortfarande att dö. Vad jag förstått är det inte som WoW där du går in på ett lvl 1 område som lvl 60 och kan mörda allt utan att få en skråma. Content är scalad i Destiny 2 nerifrån och upp. Personligen kör jag Shadowkeep och det är en utmaning om man gör saker som ligger under rekommenderad Light.

Fast det här är ju problemet, folk sitter och säger "men du ska ju kunna köra med alla dina vänner!" när folks vänner inte heller har spelat spelet och är okej med att köra det från början.

Men nu möts man med legendaries från trashmobs och en öppen värld som känns kontant lite för lätt pga scaling medans du har massor av abilities framför dig i tre underklasser och du aldrig använt någon av dom.

Spelet hade i sin grund en fin progression där du började som underdog med common-drops och blev glad när du fick din första rare, du låste upp abilities allt eftersom och lärde dig hur spelet fungerade. Det fanns värde i det och legendaries kändes passande för sitt namn.

Jag förstår att många redan kört igenom detta många gånger och de vill kunna spela med sina vänner, men det fanns andra sätt att lösa detta på. Att kapa av spelet var inte för spelarnas skull, det var för att folk skulle köpa dlc't nu istället för sen.

Medlem

Hmm när jag kör spelet så låter mitt 1080 ovanligt men inte som att de skulle gå på högvarv.
Har bara haft de med ett annat spel. Så jag undrar om någon vet vad de skulle kunna vara ?
Ok så fort spelet stängs av så försvinner Ljudet.

eld
Medlem
Skrivet av Busko:

Hmm när jag kör spelet så låter mitt 1080 ovanligt men inte som att de skulle gå på högvarv.
Har bara haft de med ett annat spel. Så jag undrar om någon vet vad de skulle kunna vara ?
Ok så fort spelet stängs av så försvinner Ljudet.

Gissar på hög framerate, coil whine, helt ofarligt men irriterande

Medlem

@eld: Jag håller inte med dig, men jag tror att jag förstår vad du menar.

eld
Medlem
Skrivet av lerb:

Jag skulle vilja påstå att kapningen av spelet visst var för spelarnas skull. Det möjliggör nämligen fria DLCs och en free 2 play-del. Det är alltså tvärt emot tidigare under Destinys livscykel, nu väljer spelare själva vad de vill köpa för DLC.

Hade det varit bättre om Shadowkeep släpptes med nytt levelcap på 70,så att du var tvungen att köpa bas-Destiny för att levla till 30, Forsaken för att komma till 50 och slutligen Shadowkeep för att nå endgame?
Vad hade inköpskostnaden på spelet för en ny spelare blivit då tror du?

Vill du spela gammal story, så kan du göra det. Om du tycker det är negativt att hela din klass är upplåst direkt när du börjar spela, så fine, alla har rätt till sin egen åsikt. Även om jag tror du hamnar i minoriteten där.

Men jag tycker nog att du är en aning gnällig för sakens skull och medvetet bortser från fördelarna med det nya systemet och anledningarna till varför det har implementerats på det vis det har gjort.

Men nu behöver man köpa forsaken och shadowkeep ändå för att få all endgame, så det är inte ett fantastiskt argument. De kan fortfarande ha dlc i framtiden som är helt endgame, att shadowkeep endast är endgame är inget problem.

Jag gnäller inte över något jag inte skulle spela, nu gnäller jag över något som jag hade spelat som har försvunnit och som jag även en gång i tiden har betalat för. Och även något som många andra jag känner hade spelat igenom.

destiny2-veteraner hade inte ens märkt av den ändringen, de har redan allt, de har redan 3 karaktärer i endgame.

En jätteenkel ändring som hade gjort spelet bättre för alla: välja att spela från level 1 eller level 50

Moderator | Testpilot
Skrivet av eld:

Men nu behöver man köpa forsaken och shadowkeep ändå för att få all endgame, så det är inte ett fantastiskt argument. De kan fortfarande ha dlc i framtiden som är helt endgame, att shadowkeep endast är endgame är inget problem.

Jag gnäller inte över något jag inte skulle spela, nu gnäller jag över något som jag hade spelat som har försvunnit och som jag även en gång i tiden har betalat för. Och även något som många andra jag känner hade spelat igenom.

destiny2-veteraner hade inte ens märkt av den ändringen, de har redan allt, de har redan 3 karaktärer i endgame.

En jätteenkel ändring som hade gjort spelet bättre för alla: välja att spela från level 1 eller level 50

Förstår dock inte varför det ska spela roll. Allt content ligger runt 750 (och högre) så du är inte överlevlad. Du kan spela kampanjer, strikes och allt content i vilken ordning du vill. Vill du spela allt i kronologisk ordning så kan du utan problem göra det, eller så gör du likt många andra och bara gör lite public events för att öka din gear score (Power).

Dessutom måste New Light-spelare få tillräckligt mycket XP för att låsa upp områden. De börjar på EDZ och jobbar sig uppåt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av eld:

Många anser att world of warcraft börjar vid max level, de spelar mer tid på max level än vad de gjorde för att komma dit: de samlar material, kör raids, dungeons, grindar reputation osv och får konstant starkare utrustning. Påminner det om något?

Och du skulle bara veta hur fantastiskt glad jag varit om destiny 2 erbjudit boosts istället för att tvinga upp alla till max level.

I destiny 2 och dess expansioner så har du gått från level 1 till 50 där du konstant låst upp mer abilities och subklasser. När du nått max-level så har du nått end game och börjar arbeta upp light levels istället, vilket i princip är siffran på hur bra din utrustning är. (i-levels i world of warcraft)

Så ja, du har satts till level 50, du är max level, och nej, equipment på 750 är definitivt inte samma som en på 0.

Det har varit ute i 2 år, World of Warcraft har varit ute i 15 år och där kan du fortfarande starta från 0 om du vill.

Destiny 1 är 5 år gammalt och där kan du fortfarande starta från 0.

Ja, du ser. Ingen bra jämförelse alls mellan wow och destiny 2

Medlem

Där är för övrigt över 200 000 ikväll igen. Spelat och varit fast sedan Destiny 1. Kul att fler får möjligheten att testa! Det här snacket om levlar.. De har ju gått ifrån levlar. 750 power kan på ett sätt ses som lvl 1. Den ursprungliga grinden är inget kul så var glada att ni slipper.

eld
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår dock inte varför det ska spela roll. Allt content ligger runt 750 (och högre) så du är inte överlevlad. Du kan spela kampanjer, strikes och allt content i vilken ordning du vill. Vill du spela allt i kronologisk ordning så kan du utan problem göra det, eller så gör du likt många andra och bara gör lite public events för att öka din gear score (Power).

Dessutom måste New Light-spelare få tillräckligt mycket XP för att låsa upp områden. De börjar på EDZ och jobbar sig uppåt.

Destiny har alltid byggt upp dig så att början ska kännas mer kämpig för att din karaktär ska kännas svagare, medans du i slutet av din resa kan plöja igenom det mesta av vanliga fiender, just för att du ska känna dig som att du blivigt starkare. Svårigheten har nu vid högre level flyttats till saker som strikes och raids.

Problemet här är att detta appliceras på kampanjen, visst är allt skalat till dig, men det är skalat på ett sätt att du ska känna dig som en starkare karaktär.

Alltså, jag gillar fortfarande spelet väldigt mycket, men jag saknar fortfarande 1-50 och dess loot progression, om det låter vettigt.

Skrivet av anon_326725:

Ja, du ser. Ingen bra jämförelse alls mellan wow och destiny 2

Båda har endgame som folk gärna vill komma till, och många anser att spelet börjar just där.

Medlem

@eld: Det finns dock en NPC (Amanda Holiday), i The Tower du kan snacka med som har de tidigare kampanjerna, accepterar du dessa kan du spela igenom allt det gamla materialet med samma utmaning som om du började från 0, som jag förstått det. När du accepterat kampanjen så dyker den upp på din director, bara att klicka på den för att starta.

12
Skriv svar