Äntligen - Sony öppnar upp för cross-play på bred front

Robot
Äntligen - Sony öppnar upp för cross-play på bred front

Tiden för täta skott mellan spelplattformar är äntligen förbi.

#cross-play, #nyhetstips


Medlem
Medlem

Gentemot pc också?

Avstängd
Skrivet av Witchfinder:

Gentemot pc också?

PlayStation har kört crossplay med PC ganska lång tid redan i en del spel. Började med final fantasy xi på ps2.

Men detta öppnar troligtvis till att fler och fler utvecklare hakar på crossplay.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Är det svårt eller nästan omöjligt att implementera i redan existerande spel?

CTI
Medlem

Undrar om vi kan få se stöd för mus & tangetbord fullt ut oxå på konsolerna.

Antar många är som jag som spelar både pc & konsol, hade det varit väldigt trevligt få välja vilken kontroller man föredrar ink. mus & tangetbord på konsol.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av CTI:

Undrar om vi kan få se stöd för mus & tangetbord fullt ut oxå på konsolerna.

Antar många är som jag som spelar både pc & konsol, hade det varit väldigt trevligt få välja vilken kontroller man föredrar ink. mus & tangetbord på konsol.

Jag spelar inte onlinespel så diskussionen om mus/tangentbord vs handkontroll bryr jag mig inte om. Däremot skulle jag vilja se mus och tangentbordsstöd på konsol för singleplayerspel!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Är det svårt eller nästan omöjligt att implementera i redan existerande spel?

Så svårt att Fortnite och Rocket League, aktiverade crossplay som beta direkt.
Men det beror nog på utgivare/utvecklare haft detta i åtanke från början hur fort crossplay kan eller ens kommer att implementeras i andra spel.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Ambassadör
Xbox

Härligt!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av CTI:

Undrar om vi kan få se stöd för mus & tangetbord fullt ut oxå på konsolerna.

Både xbox och Playstation har redan fullt stöd för mus och tangentbord. Det ligger på utvecklarna om dom vill ha med stödet eller inte.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Avstängd
Skrivet av Mithos-SWE:

Så svårt att Fortnite och Rocket League, aktiverade crossplay som beta direkt.

Njaaa. Rocket league och fortnite har haft crossplay väldigt länge. Bara inte mellan konsoler. Så för till exempel Battlefield eller liknande som aldrig varit tänkt köra crossplay är det nog säkert svårare


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

CTI
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Både xbox och Playstation har redan fullt stöd för mus och tangentbord. Det ligger på utvecklarna om dom vill ha med stödet eller inte.

Mmm där av skrev jag stöd fullt ut...


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem
Skrivet av CTI:

Undrar om vi kan få se stöd för mus & tangetbord fullt ut oxå på konsolerna.

Antar många är som jag som spelar både pc & konsol, hade det varit väldigt trevligt få välja vilken kontroller man föredrar ink. mus & tangetbord på konsol.

Hoppas inte det. Då kommer jag inte ha en chans i Crucible längre


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Så svårt att Fortnite och Rocket League, aktiverade crossplay som beta direkt.
Men det beror nog på utgivare/utvecklare haft detta i åtanke från början hur fort crossplay kan eller ens kommer att implementeras i andra spel.

Ok, det skulle vara Dark Souls-spel som jag skulle vara intresserad av iaf.

1
Skriv svar