Senaste inköpet [BILDER]

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Senaste inköpet [BILDER]

Sett denna typ av tråd på många forum, men hittar inget här på FZ!

Ta en bild det senaste ni senast köpte/fick hem senast och skriv gärna en liten förklaring vad det är då alla kanske inte vet vad det är eller används till.

Regler!

  • ENDAST egentagna bilder

  • Behöver inte vara spelrelaterat

Hur ladda upp bilder till forumet?

Ladda upp ditt bidrag till din favoritbildhosting-sida och använd [img]<bildens länk>[/img]

Vill du ha en bildtext använd [img src=”<bildens länk>]Bildtexten[/img]


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag inleder:

RetroTINK Transcoder RGB2COMP
Finurlig liten mackapär som låter mig förvandla en RGB-signal till YPbPr (i folkmun, komponent) så att jag kan använda mina konsoler med RGB med min linjedubblare RetroTINK2X. Denna används sedan i sin tur för kunna spela äldre konsoler på min LCD-TV då den pustar ut bilden på ett korrekt sätt genom HDMI.

Själva lådan, ser inte mycket ut för världen


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Quake-konnässsör

VIRPIL Joysticks. Höger och vänsterhandsanpassade för att kunna spela dual joystick setup.
MongoosT-50CM2 (höger och vänster) samt två MongoosT-50CM2 Base.

Har inte använt bättre joystick än dessa, då äger jag ändå tre andra andra flagskepps joysticks från Saitek, Logitech och Thrustmaster.

Håller på med recensionen på dessa, kommer förmodligen ut i veckan, hittills luktar betyget ligga väldigt högt.

Medlem
Skrivet av almblad:

VIRPIL Joysticks. Höger och vänsterhandsanpassade för att kunna spela dual joystick setup.
MongoosT-50CM2 (höger och vänster) samt två MongoosT-50CM2 Base.

Har inte använt bättre joystick än dessa, då äger jag ändå tre andra andra flagskepps joysticks från Saitek, Logitech och Thrustmaster.

Håller på med recensionen på dessa, kommer förmodligen ut i veckan, hittills luktar betyget ligga väldigt högt.
https://i.imgur.com/0YHDmy7.jpg

AVUNDSJUK!!!! D:


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

En ny portugishammare, 500g, 1 pikmejsel, 1 bredmejsel samt två raspar. Allt för stenhuggning.
Lite sporttape om det blir en lång dag
För tillfället är det lila onyx från Zimbabwe som bearbetas.

Medlem

Inte riktigt spelrelaterat annat än att det kommer bli mindre utav det framöver men här är mitt senaste inköp:


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Inte riktigt spelrelaterat annat än att det kommer bli mindre utav det framöver men här är mitt senaste inköp:

https://i.imgur.com/hGG5kFa.jpg

Jo, fast man har ganska kul med en vovve också. Och en PC kan inte slicka dig i ansiktet.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Medlem
Skrivet av Akronym:

Jo, fast man har ganska kul med en vovve också. Och en PC kan inte slicka dig i ansiktet.

Haha sant, det är en kompromiss jag gör med glädje


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Min förra mikrofon har varit halvkass länge, dags för en ny. Skall användas till Discord och akustisk gitarr. Kanske lite sång också.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Behövde en ny mus och beslöt mig för att testa den här trenden med lättviktare

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av ayawkz:

Behövde en ny mus och beslöt mig för att testa den här trenden med lättviktare

https://imgur.com/a/AiMyBt4

edit: ser man inte bilden tro:
https://imgur.com/a/AiMyBt4

Se till att kopiera bildadressen och inte imgur-länken till albumet. Sen bör det fungera.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av almblad:

VIRPIL Joysticks. Höger och vänsterhandsanpassade för att kunna spela dual joystick setup.
MongoosT-50CM2 (höger och vänster) samt två MongoosT-50CM2 Base.

Har inte använt bättre joystick än dessa, då äger jag ändå tre andra andra flagskepps joysticks från Saitek, Logitech och Thrustmaster.

Håller på med recensionen på dessa, kommer förmodligen ut i veckan, hittills luktar betyget ligga väldigt högt.
https://i.imgur.com/0YHDmy7.jpg

Får man fråga i vilka spel det funkar bra med två joysticks? Jag skulle spontant vilja lira MWO eller kommande Mechwarrior 5 med den setupen, vilken inlevelse!

Quake-konnässsör

@Renfis: MechWarrior har jag inte provat, men är lite sugen på att prova MechWarrior 5 när det väl kommer ut. Jag skulle också tror att det fungerar alldeles utmärkt med två joystick.

Men själv använder jag dem för tillfället till No Man Skys, Elite Dangerous, Everspace och Star Citizen. Men man kan ju använda dem för att spela CS också, men skulle inte rekommendera det

Skrivet av Akronym:

Jo, fast man har ganska kul med en vovve också. Och en PC kan inte slicka dig i ansiktet.

Vänta du, bara...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

ja det är tandpetare, vet inte vad mer jag ska säga (orkade inte ta bild sorry)

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

https://media.apotea.se/product-images/XL/gum-soft-picks-adva...

ja det är tandpetare, vet inte vad mer jag ska säga (orkade inte ta bild sorry)

skulle vilja ha en recension på dem tack.

Medlem

@UggleMannen:
funkar riktigt bra, bättre än tandtråd om du kommer åt mellan tänderna vilket är väldigt individuellt från person till person
4/5

Medlem
Skrivet av ayawkz:

Behövde en ny mus och beslöt mig för att testa den här trenden med lättviktare

https://i.imgur.com/8rSTJvA.jpg

Hur är den? Har funderat på att köpa en likadan fast vit

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Hur är den? Har funderat på att köpa en likadan fast vit

Inga problem alls och känns bra. Kan tänka mig att den är liten om man har stora labbar och lägger hela handflatan när man spelar. Formen är som en kortare deathadder alternativt zowie ec2 (om de är den mindre versionen). Den passar mig mycket bättre än alternativen av hål-möss som inte är så ergo.

Det här med ultralätta möss - förstår absolut intresset om man spelar tävlings FPS med låg sens, CS. Annars är det bara en detalj.

Medlem

Nytt spel till NES.

Från en Kickstarter för ett par år sedan.
Bilderna tagna med en gammal Microsoft Surface så sorry för frånvaron av bildkvalitet.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Nya köksstolar, 6 stycken


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

1
Skriv svar